Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min og jeg skal nå søke yrkesrettet attføring.

Jeg har time i beg. av Juni, og legen ville vente til da med å søke.

jeg begynner å bli litt stresset for at jeg ikke skal få vite om jeg får det eller ikke.

Kommer aetat til å rekke å svare meg innen skolen begynner?? Dvs 2 mnd.

Vennlig hilsen

Gjest Saigon
Skrevet

Da jeg skulle over på attføring ble det arrangert et basisteam møte og på det møtet ble det vedtatt at jeg skulle over på attføring. Etter møte var det bare formaliteter som gjensto. Så for min del gikk det veldig fort når møtet først ble arrangert.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg søkte først i mars, og fikk avslag i april, så fant vi feil i grunnlaget fra legen - noe som førte til avslaget, da behandlet de første del av vurderingen (helse-grunnlaget) på 1 dag, og deretter tok aetat og godkjente selve attføringsopplegget på ca 3-4 uker.

3 uker senere satt jeg i en bil med flyttelasset på vei til studiestedet.

Men de gjorde dette ekstra hurtig da fordi jeg hadde fått forhåndsløfte fra skolen om at jeg kom inn, og fordi jeg slet sånn med saken min i begynnelsen.

Skrevet

Jeg søkte først i mars, og fikk avslag i april, så fant vi feil i grunnlaget fra legen - noe som førte til avslaget, da behandlet de første del av vurderingen (helse-grunnlaget) på 1 dag, og deretter tok aetat og godkjente selve attføringsopplegget på ca 3-4 uker.

3 uker senere satt jeg i en bil med flyttelasset på vei til studiestedet.

Men de gjorde dette ekstra hurtig da fordi jeg hadde fått forhåndsløfte fra skolen om at jeg kom inn, og fordi jeg slet sånn med saken min i begynnelsen.

Tusen takk for flott svar:))

Veldig fint.

Jeg var på møte i går. Men det var bare med tr.kontoret. Skal ha med aetat også neste gang.

Men de virket veldig greie da:)

God helg!

Vennlig hilsen,

Gjest printa
Skrevet

Hei ;-)

Jeg søkte sammen med legen min i april. Var i samtale med aetat først i juli. Allikevel fikk jeg begynne på skolen, 80 mil fra hjemstedet i august.

De har vært veldig greie. Nå har jeg gått to år, som var utgangspunktet for attføringen.

I går fikk jeg brev om at jeg skal få tredje året også.

Lykke til!

Skrevet

Hei ;-)

Jeg søkte sammen med legen min i april. Var i samtale med aetat først i juli. Allikevel fikk jeg begynne på skolen, 80 mil fra hjemstedet i august.

De har vært veldig greie. Nå har jeg gått to år, som var utgangspunktet for attføringen.

I går fikk jeg brev om at jeg skal få tredje året også.

Lykke til!

Så bra å høre:)

Tusen takk for svaret:)

Ja, det blir spennede å se hva som skjer til høsten...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...