Gå til innhold

Pers.forst/borderline


Gjest Muline

Anbefalte innlegg

Gjest Muline

Jeg har ikke blitt utredet for diagnose, men fått vite at jeg har ustabile/avhengige trekk. Går dette "kun" under personlighetsforstyrrelse eller har det noe med borderline å gjøre? Er litt usikker på det med diagnoser. Hva er "verst"? PF eller Borderline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Borderline er en personlighetsforstyrrelse. Som også kalles Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hei!

Jeg skjønner du lurer.

Det verste er å ikke få profesjonell hjelp. Det er kanskje ikke svaret på spørsmålet ditt, men spør du meg er det det viktigste fokuset.

Om det er det ene eller det andre så sliter du med ting som du trenger hjelp med, og stå på det du kan for å få den hjelpen. Slik at du kan få det bedre med deg selv og omverdenen på sikt. Lykke til:)

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muline

Hei!

Jeg skjønner du lurer.

Det verste er å ikke få profesjonell hjelp. Det er kanskje ikke svaret på spørsmålet ditt, men spør du meg er det det viktigste fokuset.

Om det er det ene eller det andre så sliter du med ting som du trenger hjelp med, og stå på det du kan for å få den hjelpen. Slik at du kan få det bedre med deg selv og omverdenen på sikt. Lykke til:)

Vennlig hilsen bugge.

Jeg får hjelp, men jeg føler jeg trenger å skjønne hvorfor jeg gjør som jeg gjør. Og da syns jeg en diagnose hjelper. For det har jo vært "normalt" for meg å handle/reagere som jeg gjør. Men nå skjønner jeg jo at det er psykt. Jeg er en sånn som må forstå alt mulig. Mulig fordi jeg da lærer meg å oppføre meg etter forventningene.(kom jeg til å tenke på nå..hmm..)

Men, syns det blir lettere å skjønne hva som er psykt og hva som er normalt om jeg har en diagnose å gå ut fra. Da er det lettere å ta tak i det psyke. Nå er jeg litt forvirret fordi jeg lurer på hva som er psykt og normalt av det jeg gjør og alltid har gjort. Greit å få det "på papiret" liksom. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...