Gå til innhold

Starten på Zoloft


kakkerlakken

Anbefalte innlegg

kakkerlakken

Hei

Jeg lurte på om noen som tar/har tatt Zoloft vil fortelle meg hvordan det var de første ukene? Fikk du noe beroligende i tillegg? Og når begynte den å virke?

Spør på vegne av min datter som får den pga angst og agorafobi. Hun akkurat startet med denne medisinen.

Jeg blir veldig glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nei, ikke nå

Jeg skal være ærlig: Den første uken var forferdelig.

Først kom kvalmen, så diaréen. Deretter angsten. Jeg rørte ikke mat, satt til tider bare og skalv.

Jeg fikk Sobril ved siden av, to om dagen først, men fikk lov å gå opp til tre da det var som verst.

Etter åtte-ni dager gav de verste bivirkningene seg, og jeg begynte å merke virkningen. Etter ytterligere en uke var jeg mye bedre.

Men den første tiden er tøff. Det er godt at datteren din har deg. Vær der for henne. Trenger hun praktisk hjelp ? Minn henne på at bivirkningene går over. Og pass på at hvis hun får noe tilleggsmedisin (Sobril, Vival e.l.), så slutter hun med dem så snart som mulig.

Skulle ønske jeg hadde hatt en hånd å holde i da det sto på... men det var det som var mye av problemet, at jeg ikke hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakkerlakken

Jeg skal være ærlig: Den første uken var forferdelig.

Først kom kvalmen, så diaréen. Deretter angsten. Jeg rørte ikke mat, satt til tider bare og skalv.

Jeg fikk Sobril ved siden av, to om dagen først, men fikk lov å gå opp til tre da det var som verst.

Etter åtte-ni dager gav de verste bivirkningene seg, og jeg begynte å merke virkningen. Etter ytterligere en uke var jeg mye bedre.

Men den første tiden er tøff. Det er godt at datteren din har deg. Vær der for henne. Trenger hun praktisk hjelp ? Minn henne på at bivirkningene går over. Og pass på at hvis hun får noe tilleggsmedisin (Sobril, Vival e.l.), så slutter hun med dem så snart som mulig.

Skulle ønske jeg hadde hatt en hånd å holde i da det sto på... men det var det som var mye av problemet, at jeg ikke hadde det.

Tusen takk for svar!

Det var det jeg regnet med at det var tøft!!

Problemet er at psykiaterne som er konsultert mente at hun ikke trengte noe ved siden av!! Vi satte oss veldig på bakbeina, og med nød og neppe har hun fått Vival som hun skal ta 2 mg hver kveld!

Jenta er bare 14 år og er veldig dårlig. Utfra det du skrev nå og det jeg har lest om saken skal jeg ta kontakt med legen i morgen. Dette går ikke!

Takk igjen for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nei, ikke nå

Tusen takk for svar!

Det var det jeg regnet med at det var tøft!!

Problemet er at psykiaterne som er konsultert mente at hun ikke trengte noe ved siden av!! Vi satte oss veldig på bakbeina, og med nød og neppe har hun fått Vival som hun skal ta 2 mg hver kveld!

Jenta er bare 14 år og er veldig dårlig. Utfra det du skrev nå og det jeg har lest om saken skal jeg ta kontakt med legen i morgen. Dette går ikke!

Takk igjen for svar.

Stakkars, bare 14 ? Da mangler hun også garantert den livserfaringen som lærer oss at alt går over. Når man har vært gjennom litt, er det lettere å tenke at det kommer en tid etter dette som blir bra.

Så må du huske at dette er min personlige erfaring. Det er sikkert mange som får færre bivirkninger.

Kanskje det er alderen som gjør at psykiaterne er tilbakeholdne med tilleggsmedisin ? Min fastlege gav meg inntrykk av at Sobril var standard. Jeg fikk resepten sammen med resepten på Zoloft, og beskjed om at jeg kom til å trenge dem. Det hadde han rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Det var det jeg regnet med at det var tøft!!

Problemet er at psykiaterne som er konsultert mente at hun ikke trengte noe ved siden av!! Vi satte oss veldig på bakbeina, og med nød og neppe har hun fått Vival som hun skal ta 2 mg hver kveld!

Jenta er bare 14 år og er veldig dårlig. Utfra det du skrev nå og det jeg har lest om saken skal jeg ta kontakt med legen i morgen. Dette går ikke!

Takk igjen for svar.

Søk på zoloft her inne på psykiatriforumet, det er mange som har skrevet om oppstart på zoloft her.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest http://home.no.net/veggis

Jeg gikk på Zoloft for noen år tilbake og fikk ingen virkning av den. Ble bare sløv og trøtt av dem. Cipralex fungerer MYE bedre mot min angst.

Har også hørt ett sted at man ikke bør gå på Zoloft så veldig lenge da det kan føre til nedregulering av noradrenalin-reseptorene.

* Gepshy *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...