creep1365380856 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hei! Jeg er ei jente på femten, blir seksten i juli. Sliter litt med spiseforstyrrelser, selvskading og depresjon. Men så har det seg slik at jeg prøver å slutte med selvskadingen - så jeg har en kamerat som passer på alle skalpellene mine og sånt. Jeg stjal tre paralgin forte fra mamma - hun gikk ikke på dem, men jeg fant dem i medisinskapet. Og hun hadde kun tre, så jeg tok dem. Første gang tok jeg kun èn og ble rusa. Neste gang tok jeg èn, men merket ingenting. Da jeg tok paralgin forte neste gang, skylte jeg ned den siste tabletten med tøyskyllemiddel (faktisk), og ble ruset og fikk vondt i kroppen... Men så hadde jeg ikke flere paralgin forte igjen, og etter å ha lett febrilsk rundt i huset, fant jeg en boks med 50 paralgin forte - pappa sine, som han fikk etter en skade han pådro seg under en ulykke. Han hadde ikke tatt noen tabletter, men denne boksen stjal jeg. Og jeg gikk på paralgin forte jevnlig - i løpet av en og en halv måned hadde jeg brukt opp alt. De siste gangene jeg tok var i en helg. På fredagen tok jeg fem paralgin forte, ble rusa. Lørdagen tok jeg syv, ble rusa. Søndagen tok jeg tolv (har hørt at det er dødelig dose? Er det det?) og jeg var helt borte. Satt på rommet, i senga, klokken tre om natten og pratet med ei venninne på tlf.Hun forstod ikke hva jeg sa, for jeg var så dopa... Uansett, det jeg lurer på - jeg har jo gått litt på paralgin forte uten noen som helst grunn (men jeg drukner ikke i tanker når jeg er rusa), og nå har jeg funnet ei jente som kan skaffe meg valium. Hva vil dette ha å si? Altså, hvor farlig er valium? Hva tror du om saken min? Er jeg på vei til å bli narkoman? Jeg pratet med en kamerat om dette, og han sa han helt seriøst trodde jeg kom til å bli narkoman. Har spist vaskepulver (OMO ultra) og drukket tøyskyllemiddel og masse annet... Går ikke til psykolog eller noe sånt, bærer på dette alene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183614-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-bli-narkoman/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til! Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 KJmepeflott at du vil prøve å slutte å skade deg selv. Om du er på vei til å bli narkoman eller ikke kan jeg ikke si, men slik bruk av tabletter som du beskriver kalles vel i alle fall for tablettmisbruk. Jo før du slutter, jo enklere. Hvis du har bruk for beroligende midler, kanskje noen burde administrere dem for deg så du ikke blir frista til å ta mer enn det legen har foreskrevet. Du burde ikke bære på dette alene. Med tanke på alderen din, går jeg ut fra at du går på skole. Foreslår at du enten tar kontakt med helsesøster på skolen, eller med fastlegen din. Disse kan hjelpe deg og eventuelt sette deg i kontakt med andre som kan hjelpe deg, f.e. psykolog, psykiater eller psykiatrisk sykepleier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183614-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-bli-narkoman/#findComment-1248087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanja 22 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hei! Det du forteller ser jeg på som bekymringsfullt. Det er ikke normalt at en 15 år gammel jente føler behov for å ruse seg på tabletter. Det forteller at du har et behov for hjelp, til å takle livet ditt. Nå rømmer du fra det ved å ruse deg. For å si det som det er: ja, jeg tror du kan utvikle narkomani. Jeg mener ikke å skremme deg, men Paralgin forte er meget vanedannende - det er basert på morfin. Valium er også veldig vanedannende. Jeg tror ikke du ønsker å ende på Plata! Derfor - søk hjelp! Du har det vanskelig med spiseforstyrrelser, selvskading og depresjon, men tablettmisbruk skaper bare unødig flere problemer. Snakk med noen! Fastlegen din, for eksempel. Hun/han har taushetsplikt og kan henvise deg til en psykolog, hvis du vil det. Det hadde sikkert vært lurt - du trenger tydeligvis hjelp med å mestre livet. Eller så kan det være at du kan komme regelmessig til timer hos legen din. Helsesøster er også en mulighet. Det viktigste er at du oppsøker en voksen person. Lov meg det, ok? Problemene forsvinner dessverre ikke av seg selv, og du fortjener en bedre ungdomstid enn som så. Jeg er sikker på at du kan få orden på livet ditt, men da må du la noen få hjelpe deg. Det er viktig å gripe fatt i problemene så tidlig som mulig. Jeg vet hva jeg snakker om, jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser og depresjon og kunne ønske jeg fikk hjelp tidligere, da jeg var på din alder. Defor kan jeg ikke få understreket nok hvor viktig det er at du søker hjelp nå. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183614-p%C3%A5-vei-til-%C3%A5-bli-narkoman/#findComment-1299601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.