Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid hatt neglsopp på stortåen på den ene foten. I det siste har det verket litt. Hvordan behandler man dette?I tillegg har samme fot tørr, sprukken og tynn hud - jeg antar det er fotsopp. Hvordan behandler jeg dette - og hvor lang tid tar det før jeg kan forvente at foten blir bedre?Ser frem til et raskt svar, da sommeren nærmer seg - og med det åpne sko!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183629-probleme-med-f%C3%B8ttene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

behandling av fotsopp behandles vanligvis av hudleger, men behandlingen kan ogå startes hos din fastlege. Det beste middelet i dag er Lamisil, et middel som vanligvis gir lite bivirkninger og er rimelig effektivt. Omkring 85 % blir bra etter en kur.

Skal en behandle negler på føtter tar dette 12 uker, kun fotsålen 4 uker. Kuren er relativt dyr, omkring 2200 for 12 uker. Det kan ta lang tid før neglen ser helt normal ut. Tånegler bruker omkring et år fra neglplate dannes til den når ytterkanten av neglen.

Hvis det kun er en negl affisert, og det kun er ytterdelen, kan en vurdere behandling med negllakken Loceryl. Dette må legen din ta stilling til. Om neglen vil se normal ut allerede før sommeren er vel tvilsomt..?

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...