Gå til innhold

NHD-- serumsprøve


inkink

Anbefalte innlegg

Nå har jeg omsider fått svar på serumsprøve.

Jeg hadde da brukt 7,5 til 8 mg i 14 dager. Og hadde hatt denne dosen ca 10-11 timer før prøven ble tatt. (kvelden før)

Visse ikke om dette at man egentlig ikke skulle ha tatt dem 12-24 timer før prøvetakning.

Legen oppgav heller ikke dosen jeg brukte, så nå spør jeg deg:

Svar på prøven var:

S-Escitalopram 37 nmol/L

Demetylescitopr.12 nmol/L

Er dette normalt innenfor 7,5 til 8 mg.

Eller blir prøveresultatet feil, i og med at jeg ikke var innenfor den 12-24 timers medikament-fasten.

Håper å høre fra deg.

Du anbefalte meg denne serumsprøven fordi jeg har/hadde så innmari bivirkninger...på lav dose, og tenkte kansje at jeg var av dem som kunne klare meg på mindre dose.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen... Håper du vil svare meg på dette spørsmålet. Jeg fikk tallene opplest over telefonen ved det legekontoret jeg går, og har ikke time hos vikaren* til min fastlege før i slutten av mai...

* tror ikke psykiatri er denne vikarens sterkeste felt*

Er nysjerrig på om jeg er på passe dose, eller bør øke. Har stått på stedet hvil nå i fire uker på grunn av denne serumsprøven.

Noe er blitt bedre,(sosialangst) noe er blitt verre (lite energi(les omtrent ingenting) og sterk varmefølelse), og vet ikke hva jeg skal gjøre angående dosen.

Om energien vil forbedre seg på økt dose mener jeg, når jeg har fått mindre enn vanlig på de ca 8 mg jeg tar)....

Men som sagt--- en del er blitt bedre... har ikke slike tvangstanker som jeg fikk ved aurorix, og bedring på det sosiale plan, og ikke minst så sover jeg mye bedre om nettene. Hadde et h. med innsovning i begynnelsen, men det er gått over.

Så kanskje lavdose er bra for meg???? Er redd denne energiløsheten som sagt...kan ikke lenger ned enn jeg er nå...skremmer meg....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje ble prøven tatt ca 12 timer etter siste medisinering. Husker ikke helt-- men mellom 11 til 12 ved nærmere ettertanke.

Hvis dette har noe å si da.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er så vidt innen referanseverdien som er 35-175.

Pga kort tid mellom inntak og prøve, er tallet falskt høyt.

Dette tilsammen betyr at det bør være god mulighet for ytterligere effekt om du øker dosen.

En økning til 10 mg er å anbefale.

Prøven har motbevist spekulasjonen om hvorvidt du kunne være en "ultralangsom nedbryter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...