Gå til innhold

SSRI


kff

Anbefalte innlegg

Påvirker ssri hjerte/kretsløp. Dumt spørsmål kanskje, men jeg har hatt så mye hjertebank etter at jeg begynte på dem, og veldig varme ved bare litt anstrengelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva det påvirker, men nøyaktig det samme har skjedd med meg. Begynte på Cipralex for snart 5 uker siden og hjertet har banket hurtig og hardt stort sett hele tida etterpå. (I tillegg til en grusom uro i kroppen, forsterket angst, svette og kvalme). Så noe påvirker det ihvertfall.... Har imidlertid sluttet på disse nå for to dager siden siden disse bivirkningene ble for slitsomme for meg, men de er der enda. Så får bare håpe det snart går over.Lykke til med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det påvirker, men nøyaktig det samme har skjedd med meg. Begynte på Cipralex for snart 5 uker siden og hjertet har banket hurtig og hardt stort sett hele tida etterpå. (I tillegg til en grusom uro i kroppen, forsterket angst, svette og kvalme). Så noe påvirker det ihvertfall.... Har imidlertid sluttet på disse nå for to dager siden siden disse bivirkningene ble for slitsomme for meg, men de er der enda. Så får bare håpe det snart går over.Lykke til med deg!

Viser til de overnevnte innlegg.

Så i felleskatalogen at noe het Postural Hypotensasjon???? Hva betyr det?

Hvorfor denne varmen som mange nevner og hjertebanken? Hormoner?? Hjerte??

Håper ikke det er skadelige bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til de overnevnte innlegg.

Så i felleskatalogen at noe het Postural Hypotensasjon???? Hva betyr det?

Hvorfor denne varmen som mange nevner og hjertebanken? Hormoner?? Hjerte??

Håper ikke det er skadelige bivirkninger?

Hvor lenge har du gått på SSRI? Og hvilke bruker du?

Nå er det 5 dager siden jeg tok siste tablett og hjertebanken og uroen i kroppen er fortsatt veldig tilstede (myyyye mer enn før jeg begynte på disse tablettene), så jeg begynner nesten å bli redd for at de har gjort ting værre for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Viser til de overnevnte innlegg.

Så i felleskatalogen at noe het Postural Hypotensasjon???? Hva betyr det?

Hvorfor denne varmen som mange nevner og hjertebanken? Hormoner?? Hjerte??

Håper ikke det er skadelige bivirkninger?

Det påvirker ikke hjertet direkte.

Det er kjent at SSRI i oppstartfasen (1-3 uker) kan forverre angsten. Dette kan også gi symptomer fra hjertet som bla hjertebank og rask puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...