Gjest ondt i rompa... Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 hjjjeeeelp.... noen gode råd? dette er skikkelig vondt!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Spis noen svisker! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 To toilaxtabletter om kvelden før du legger deg ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 regner med at dette er mer eller mindre akutt problem. Hvis du kommer deg til et apotek så kan du få tak i noe miniklux som du kan ta hvis du føler at forstoppelsen sitter langt nede. Frukt som epler og pærer kan hjelpe på. Samme med svisker. Ofte får det best effekt om du bløtlegger dem, kan feks koke dem i mikro'en Drikk masse vann, minst en liter. Du kan også kjøpe laxaboral dråper på apoteket, jeg synes de er mildere enn pillene. Du kan feks ta 10 dråper og kanskje får du full effekt etter en time. Men hvis dette er et gjentakende problem så bør du selvsagt ta det opp med lege 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 regner med at dette er mer eller mindre akutt problem. Hvis du kommer deg til et apotek så kan du få tak i noe miniklux som du kan ta hvis du føler at forstoppelsen sitter langt nede. Frukt som epler og pærer kan hjelpe på. Samme med svisker. Ofte får det best effekt om du bløtlegger dem, kan feks koke dem i mikro'en Drikk masse vann, minst en liter. Du kan også kjøpe laxaboral dråper på apoteket, jeg synes de er mildere enn pillene. Du kan feks ta 10 dråper og kanskje får du full effekt etter en time. Men hvis dette er et gjentakende problem så bør du selvsagt ta det opp med lege Jeg trodde epler og pærer gjorde magen hard? Lactulose (olje) kan kanskje hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg trodde epler og pærer gjorde magen hard? Lactulose (olje) kan kanskje hjelpe. Det er nok ganske individuelt. Generelt sett så er det bra med fiber. Noen vil oppleve at de vil bli mer forstoppet av epler og pærer mens andre vil oppleve det motsatte, og andre igjen vil ikke merke noen effekt. Laktulose er bra for å forebygge treg mage og forstoppelse, men etter min erfaring så har det dårlig effekt å begynne på laktulose når en allerede er forstoppet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.