Gå til innhold

Forstoppelse?

Gjest ondt i rompa...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Timari

regner med at dette er mer eller mindre akutt problem. Hvis du kommer deg til et apotek så kan du få tak i noe miniklux som du kan ta hvis du føler at forstoppelsen sitter langt nede.

Frukt som epler og pærer kan hjelpe på. Samme med svisker. Ofte får det best effekt om du bløtlegger dem, kan feks koke dem i mikro'en

Drikk masse vann, minst en liter.

Du kan også kjøpe laxaboral dråper på apoteket, jeg synes de er mildere enn pillene. Du kan feks ta 10 dråper og kanskje får du full effekt etter en time. Men hvis dette er et gjentakende problem så bør du selvsagt ta det opp med lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forslag

regner med at dette er mer eller mindre akutt problem. Hvis du kommer deg til et apotek så kan du få tak i noe miniklux som du kan ta hvis du føler at forstoppelsen sitter langt nede.

Frukt som epler og pærer kan hjelpe på. Samme med svisker. Ofte får det best effekt om du bløtlegger dem, kan feks koke dem i mikro'en

Drikk masse vann, minst en liter.

Du kan også kjøpe laxaboral dråper på apoteket, jeg synes de er mildere enn pillene. Du kan feks ta 10 dråper og kanskje får du full effekt etter en time. Men hvis dette er et gjentakende problem så bør du selvsagt ta det opp med lege

Jeg trodde epler og pærer gjorde magen hard? Lactulose (olje) kan kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Jeg trodde epler og pærer gjorde magen hard? Lactulose (olje) kan kanskje hjelpe.

Det er nok ganske individuelt. Generelt sett så er det bra med fiber. Noen vil oppleve at de vil bli mer forstoppet av epler og pærer mens andre vil oppleve det motsatte, og andre igjen vil ikke merke noen effekt.

Laktulose er bra for å forebygge treg mage og forstoppelse, men etter min erfaring så har det dårlig effekt å begynne på laktulose når en allerede er forstoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...