fnutt Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har en TV som jeg nå må sende inn til reparasjon for TREDJE gang. TV'en er under 1 år gammel og de 2 andre, og også denne reparasjonen, dekkes av garantien. Men er det ikke slik at når man sender inn for TREDJE gang så kan man forlange ny TV i tilsvarende prisklasse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Logitechmusa Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det er alltid lurt å sjekke kjøpsloven når du skal argumentere med selgere om slike ting. Du finner den på http://www.lovdata.no (Og jo, jeg tror du har rett) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det er alltid lurt å sjekke kjøpsloven når du skal argumentere med selgere om slike ting. Du finner den på http://www.lovdata.no (Og jo, jeg tror du har rett) Psst - tror den nye loven som gjelder i slike tilfeller er forbrukerkjøpsloven. Husker ikke helt hvilke av de to lovene som gjelder i hvilke tilfeller da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fnutt Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Psst - tror den nye loven som gjelder i slike tilfeller er forbrukerkjøpsloven. Husker ikke helt hvilke av de to lovene som gjelder i hvilke tilfeller da... Takk for svar bege to. Jeg har nå funnet ut at dette gjelder kun hvis TV'en har vært inne for SAMME feil. Så hvis det er samme feil og jeg går inn med den for tredje gang så har jeg krav på pengene tilbake. Problemet mitt er at det har ikke vært inne for samme feil alle gangene, den ene gangen var det en annen feil. Men selgeren sa at hvis TV'en blir levert inn for FJERDE gang så får man pengene igjen uansett om det er for samme feil eller ikke. Garanti for TV'er er visst 2 år (jeg trodde det var kun 1 år). Og så er det visst også 5 år på reklamasjon. Så det spørs om ikke TV'en rekker å få en FJERDE feil før den runder 5 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.