Gå til innhold

Kan psykologen min faa meg innlagt?


Gjest rainbow brite

Anbefalte innlegg

Gjest rainbow brite

Hvis jeg forteller ham hvor konkrete tankene mine om nok en overdose er? (ikke selvmord, mer en selvhjelps funksjon)

Vi snakket så vidt om det forrige uke, Psykologen synes det var flott at jeg ikke hadde overodes planer, at jeg klarte ikke skuffe ham med og si at egentlig så hadde jeg det, jeg var bare ikke kommet så langt i planleggingen.

Siden forrige uke har dette blitt mer og mer klart i hodet mitt. Det er fortsatt en del som kjemper mot og jeg vil saa gjerne diskutere med psykologen andre muligheter enn nok en overodes, men jeg er så redd han skal få meg innlagt. Forrige innleggelse var så skrekkelig og jeg tror ikke jeg klarer en ny.

Kan han få meg lagt inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest copper

Ikke for å bagatellisere din situasjon, men les forrige tråd om depresjon. Der står forskjellige tiltak som du kan gjøre, så slipper du å tenke på innleggelse i det hele tatt.

Lykke til, husk at DU er ansvarlig for DITT liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest copper

Ikke for å bagatellisere din situasjon, men les forrige tråd om depresjon. Der står forskjellige tiltak som du kan gjøre, så slipper du å tenke på innleggelse i det hele tatt.

Lykke til, husk at DU er ansvarlig for DITT liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er mulig at h*n vil prøve å få deg innlagt. Det er umulig for oss å vite da vi ikke kjenner personen og situasjonen godt nok.

Jeg tror ikke det er en god ide å legge deg inn (med tvang). Du må selv ta ansvaret for livet ditt så lenge du ikke er psykotisk.

Jeg blir stadig mer overbevist om at personer som deg skal ha kombinasjonen av tilbud fra helsevesenet og ansvar for egne valg. Tvangsinnleggelser kommer det lite godt ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Min psykolog har lagt meg inn 2 ganger på frivillig basis,dvs på §2.1.

Tror det at psykologen kan legge deg inn er kun hvis du VIL legges inn selv.Er det snakk om frivillig tvang,§2.2, må du igjennom legevakta, og det må være avklart der at det er en 2.2 avtale det er snakk om.

Det er det jeg vet i hvert fall...

Best wishes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at h*n vil prøve å få deg innlagt. Det er umulig for oss å vite da vi ikke kjenner personen og situasjonen godt nok.

Jeg tror ikke det er en god ide å legge deg inn (med tvang). Du må selv ta ansvaret for livet ditt så lenge du ikke er psykotisk.

Jeg blir stadig mer overbevist om at personer som deg skal ha kombinasjonen av tilbud fra helsevesenet og ansvar for egne valg. Tvangsinnleggelser kommer det lite godt ut av.

Litt på siden..

Tvangsinnleggelse er begrenset til de med "alvorlig sinnslidelse". Hva ligger egentlig i dette begrepet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest urquell

Ikke for å bagatellisere din situasjon, men les forrige tråd om depresjon. Der står forskjellige tiltak som du kan gjøre, så slipper du å tenke på innleggelse i det hele tatt.

Lykke til, husk at DU er ansvarlig for DITT liv!

takk for svar,

jeg ville bare nevne at jeg ikke lider av depresjon, jeg er ikke suicidal, dette er bare eneste måte jeg vet om som får ristet meg ut av hodet mitt og inn i verdenen igjen. Så på en veldig rotete måte er dette en selvhjelp, ikke selvskading.

Skal prøve og snakke med psykologen om det.Ble lettet av at han ikke automatisk kunne kaste meg inn på sykehuset uten at jeg vil det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...