Gå til innhold

Rakkestad

flisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At det heldigvis er langt fra mitt hjemsted, kanskje?;o)

Så du vet ikke du heller? - det skal visst være veldig fint å bo der. Jeg spør for noen serru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svigerinne + svigers som bor der. (Uten at jeg helt forstår hvorfor)

Men det er et lite samfunn hvor "alle kjenner alle". Dvs. at det er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har endelig fått vinmonopolet dit også ;o)

nei.....hva skal man si....et lite lokalsamfunn med ei lita handlegate.

Rakkestad har ikke kjøpesenter, i min definisjon av kjøpesenter

Det er jo ikke langt unna større steder da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svigerinne + svigers som bor der. (Uten at jeg helt forstår hvorfor)

Men det er et lite samfunn hvor "alle kjenner alle". Dvs. at det er trygt.

hehe, - - men trives dem da? Ungene på skolen etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har endelig fått vinmonopolet dit også ;o)

nei.....hva skal man si....et lite lokalsamfunn med ei lita handlegate.

Rakkestad har ikke kjøpesenter, i min definisjon av kjøpesenter

Det er jo ikke langt unna større steder da ;o)

Vil du kalle det Landsby? :) ikke som å bo på landet - helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, - - men trives dem da? Ungene på skolen etc.?

Svigerinna mi og hennes to barn trives der. Svigerforeldrene mine har bare bodd der i 3 år, så jeg vet ikke helt... Stor omveltning å flytte fra California til Rakkestad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet ikke du heller? - det skal visst være veldig fint å bo der. Jeg spør for noen serru :)

Jeg tapte en 3 div kamp der nede en gang i værda, som vi skulle vunnet. Er nok fortsatt preget av det...;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinna mi og hennes to barn trives der. Svigerforeldrene mine har bare bodd der i 3 år, så jeg vet ikke helt... Stor omveltning å flytte fra California til Rakkestad!!!

WOW - ja det tror jeg på! Jeg jobbet på Diplom-Is i Rakkestad som 16-åring - --men det husker jeg lite av. Begynner å bli 100 år siden det også .) Kjørte moped og kan ikke si jeg husker at det var noen butikker der i det hele tatt - da bodde jeg i Mysen, så jeg hadde ikke tid eller lyst til å kjøre rundt i Rakkestad og se meg om heller. -- men de har jo Rudskogen og småflyplass da - det er jo litt spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tapte en 3 div kamp der nede en gang i værda, som vi skulle vunnet. Er nok fortsatt preget av det...;0)

hehe - - jeg hadde besøk engang fra en fra Rakkestad - det første han sa var: kan jæ låne dæssen? - - hehe - første og eneste gang jeg har hørt "dæssen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Det eneste jeg kan komme på, er at de nettopp har fått vinmonopol.

Rakkestad er sikkert flott for folk som liker å bo landlig og ikke er så opptatt av tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan komme på, er at de nettopp har fått vinmonopol.

Rakkestad er sikkert flott for folk som liker å bo landlig og ikke er så opptatt av tilgjengelighet.

10 minutters kjøring fra Sarpsborg - bakvei til Lillestrøm, fort gjort over til Svinsund eller ved Ørje...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

10 minutters kjøring fra Sarpsborg - bakvei til Lillestrøm, fort gjort over til Svinsund eller ved Ørje...:)

Ja, det kommer vel an på hva man prioriterer tilgjengelighet til, da..

;-)

Rakkestad er et koselig, lite sted - men jeg ville aldri bodd der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rakkestad

Litt sent svar men dog.

Rakkestad er et lite sted hvor de fleste kjenner de fleste.

Man er altså trygg på en måte man ikke er i storbyer, men samtidig vet jo de fleste en del om de som bor der. (du kan ikke drite deg ut på puben ubemerket liksom)

Det er ca 20 minutter til Askim, under et kvarter til Mysen, 25 min.til Sarpsborg, 35 min.til Fredrikstad, 1 time til Oslo.

Altså meget i sentrum sånn sett.

Rakkestad er en rolig by, men de er veldig flinke her til å samle byen for å si det sånn. Mange kvelder med grilling og kveldsåpent, sykkeldag, utlodninger osv.

Før var det slik at etter 17 maitoget så var det samling på de respektive skoler, da hadde alle med stoler og bord og det var pølser, underholdning av barna ol. Nå er dette lagt til sentrum for at sentrum skal ha mer liv hele dagen.

Det er pr. i dag to skoler "i sentum" og flere "på landet", og det bygges en til nå i sentrum. Spesiellt OS- skole er en flott skole med mye natur rundt. De er veldig flinke på skolen til å ta med barna på også annet enn skolearbeid, så som teaterturer, kinobesøk, mange konserter osv.

Godt med barnehager, både kommunale og private.

Sjelden svømming på skolen desverre, bare et par år på barneskolen foruten ung.skolen.

Lite mobbing, og de er flinke til å fiske tak i slikt og tar imot klager og spørsmål på strak arm på skolen.

Det er mye å gjøre for barneskolebarn, idrettsskole, skyting, ridning osv. De eldre barna har noe mindre å gjøre/færre steder å gå sett bort fra en god del tilbud i sommermånedere på turer som kommunen lager. (Liseberg, bowling, klatring, gåtur i fjellet osv.)

Det er få butikker her. 3 klesbutikker, 1 skobutikk, 1 gardinforetning, 1 gaveforetning, 1 gullsmed m. brilleavd. 2 kafeer, 1 pub, 1 konosal, 1 bibliotek bla.

Noe vanskelig å få hjelp av kommunen til å starte opp noe nytt desverre, der er de flinkere til å støtte opp om de utenfra.

Hus og leiligheter er blitt noe dyrere de siste år. Du gir glatt rundt en million for et greit hus.

Mye landbruk, bønder. Mye natur. Badesteder.

Ikke et sted for de som liker å fly på kveldstid med andre ord, men et meget godt alternativ til det å la barna få vokse opp på et kjent og trygt sted. Er noe problemer her og med innbrudd og narkotiske stoffer, men heldigvis lite i forhold til storstedene ennå.

Kunne nok skrevet masse mer men detter er iallefall noe

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar men dog.

Rakkestad er et lite sted hvor de fleste kjenner de fleste.

Man er altså trygg på en måte man ikke er i storbyer, men samtidig vet jo de fleste en del om de som bor der. (du kan ikke drite deg ut på puben ubemerket liksom)

Det er ca 20 minutter til Askim, under et kvarter til Mysen, 25 min.til Sarpsborg, 35 min.til Fredrikstad, 1 time til Oslo.

Altså meget i sentrum sånn sett.

Rakkestad er en rolig by, men de er veldig flinke her til å samle byen for å si det sånn. Mange kvelder med grilling og kveldsåpent, sykkeldag, utlodninger osv.

Før var det slik at etter 17 maitoget så var det samling på de respektive skoler, da hadde alle med stoler og bord og det var pølser, underholdning av barna ol. Nå er dette lagt til sentrum for at sentrum skal ha mer liv hele dagen.

Det er pr. i dag to skoler "i sentum" og flere "på landet", og det bygges en til nå i sentrum. Spesiellt OS- skole er en flott skole med mye natur rundt. De er veldig flinke på skolen til å ta med barna på også annet enn skolearbeid, så som teaterturer, kinobesøk, mange konserter osv.

Godt med barnehager, både kommunale og private.

Sjelden svømming på skolen desverre, bare et par år på barneskolen foruten ung.skolen.

Lite mobbing, og de er flinke til å fiske tak i slikt og tar imot klager og spørsmål på strak arm på skolen.

Det er mye å gjøre for barneskolebarn, idrettsskole, skyting, ridning osv. De eldre barna har noe mindre å gjøre/færre steder å gå sett bort fra en god del tilbud i sommermånedere på turer som kommunen lager. (Liseberg, bowling, klatring, gåtur i fjellet osv.)

Det er få butikker her. 3 klesbutikker, 1 skobutikk, 1 gardinforetning, 1 gaveforetning, 1 gullsmed m. brilleavd. 2 kafeer, 1 pub, 1 konosal, 1 bibliotek bla.

Noe vanskelig å få hjelp av kommunen til å starte opp noe nytt desverre, der er de flinkere til å støtte opp om de utenfra.

Hus og leiligheter er blitt noe dyrere de siste år. Du gir glatt rundt en million for et greit hus.

Mye landbruk, bønder. Mye natur. Badesteder.

Ikke et sted for de som liker å fly på kveldstid med andre ord, men et meget godt alternativ til det å la barna få vokse opp på et kjent og trygt sted. Er noe problemer her og med innbrudd og narkotiske stoffer, men heldigvis lite i forhold til storstedene ennå.

Kunne nok skrevet masse mer men detter er iallefall noe

:)

Det høres bra ut! :)

samme fordelene som vi har med å bo på landet - - men med flere tilbud....hmmmm, kanskje VI skulle flyttet til Rakkestad? Ikke så langt til Moss på jobb.....

Også er det småflyplass der - det er noe for gubbskrutten...

tamtarei

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...