Gå til innhold

Er det greit å

Gjest lurer litt på det

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt på det

Møtte en person med et forholdsvis spesielt navn, som jeg mente å ha sett før. Søkte etter navnet på internett, fant ut etternavnet, og tror jeg kjenner lillesøsteren hans. Er det OK å si at jeg søkte på internett og fant ut diverse ting? Ikke noe farlig, men bl.a bryllupsbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurer litt på det

skulle overskriften være. Men det forsvant (iallefall her) siden jeg hadde " " i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nei det liker jeg ikke

Nei, det er ikke greit.

Det er greit å si at du kjenner en jente med samme etternavn, og spørre om det er søsteren.

men jeg ville fått litt noia hvis noen jeg bare hadde møtt en gang hadde sjekket ut hva det stod om meg på nettet, i hvertfall at han fortalte det til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznowgood_the one and only

Når man legger info på nettet så er man vel klar over at alle kan få tilgang til dette, er man ikke? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. Jeg googler ofte nye bekjentskaper, og opplever like ofte at nye bekjentskaper googler meg. Informasjon jeg legger ut på nettet om meg selv er offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekker jo også opp folk jeg treffer, men jeg sier det ikke til dem nødvendigvis nei. Hadde nok følt meg litt invadert selv om noen hadde sagt det direkte til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Tror ikke jeg hadde sagt noe om det, nei.

Plutselig får de for seg at du har sjekket ligningen, og brønnøysundregistrene og... kan bli paranoid av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lev og la leve

Jeg ville følt meg invadert, og ville unngått en person som hadde oppført seg sånn.

Husker jeg møtte en annen jente en gang og tilfeldigvis kom vi inn på et tema som gjorde at jeg kom til å nevne fødselsdatoen min. Neste gang jeg traff henne, fortalte hun meg hvor jeg hadde de forskjellige planetposisjonene, hun var nemlig opptatt av astrologi og hadde sjekket det ut. Hun hadde tydeligvis begynt med visse tolkninger av meg også.

Dette var en annen type situasjon, men jeg husker at jeg følte meg invadert.

Saken er vel at de fleste har vel lyst til å bli kjent med folk i sitt eget tempo, ikke at andre skal prøve å finne ut masse om en bak ens rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke likt.

Om du søker opp informasjon gjør ikke noe, men å fortelle at du har lett opp ting om henne vil nok ikke falle i så god jord.

Jeg ville følt meg innvadert om noen fortalte meg at de hadde søkt på nettet og funnet ut dette og hint om meg.

Hva de gjør som jeg ikke vet om, spiller ingen rolle.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...