MariBG Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei!Jeg har div kneskader som burde vært operert,men må først gå ned i vekt.Har gått ned ca 13 kg hos Grethe Roede,men har stagnert det siste året.Er noe forvirret mht hvor mye kcal jeg burde spise og hvor ofte,jeg ammer ennå minstemann og trener jevnlig styrke og løper i terreng (sommer) eller på step/ellipsemaskin for å holde kneet i sjakk.Jeg har relativt lavt blodtrykk(105/55),har en treningspuls på 140-160 over en time ca annenhver dag.Jeg veier 93 kg,er 169 cm høy,31 år,3 barn i alder 1-4.Korsbånd og meniskskadet under første svangerskap.Daglig inntak av kcal har ligget fra 1700-1900,men gått ned til 1300-1500 kcal siste halvår uten noe forskjell i vekt.Treningsmengde har vært omtrent det samme.Probl.med å få nok søvn de siste årene.Flink med måltider på dagen,men veldig søtsug sent på kvelden.Føler meg misslykket,deprimert og sliten,har sterke humørsvingninger/utbrudd,noe som er ulikt meg.Fins det noe man kan ta for å få opp motivasjonen,og forbrenning? Reductil skal visst hjelpe på forbrenning,men later til å gi lettere depresjoner.Hva burde jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183914-oppf%C3%B8lging-av-slankeopplegg-hos-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Regner med at stoffskiftet er sjekket, hvis ikke bør dette gjøres. Det er veldig få som får plager med depresjon av reduktil, nesten mer sannsynlig at man får økt energi. Synes du kan gjøre et forsøk. Alternativ er medisinen Xenical som hindrer fettopptak fra tarmen. Synes du skal be om time hos fastlegen din for å diskutere dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183914-oppf%C3%B8lging-av-slankeopplegg-hos-lege/#findComment-1255451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.