flisa Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Det at dette gjelder mange gjør ikke at jeg syns det er mer rett at man bevisst skal ta fra adoptivbarn en forelder fra starten av. Ikke jeg heller - men sånn er det i dag - enslige kan faktisk vurderes som adoptivforeldre......) Jeg er i mot hemmelige donorer også jeg. Av samme grunn. 0 Siter
Gjest Du ER jo tydelig en homohater Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 "...og her levner du jo ingen tvil om at noe mangler helt øverst oppe i papphaugen som sitter på den antakelig nokså korte nakken din." Ah, raffinert, men mangler snert og finesse. Dessuten, jeg må se ondskap før jeg trigges til "counterattack". Som sagt, jeg er på barnets side i denne saken, og det må være lov å se på homofili som en abnormitet uten å bli stemplet som homohater. Jeg stempler deg hermed som en homohater ut fra meningene og ordbruken din i denne tråden. Abnormale, avvikere, flatbankere, unormale, grenseløst egoistiske skinkeryttere som setter sine egne interesser foran umælende rettsløse barn...er noen av dine beskrivelser. Jeg syns ikke det er bare bare, og disse ordene er selve argumentene dine mot homofil adopsjon. Ikke akkurat overbevisende. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Vet det, det var ikke det som var poenget heller. Jeg tror nok de hadde "fått lov til" å bo hos stefar om så skulle være likevel. Barna er 15 og 18 år...Ingen grunn til at de skulle flytte. Tror jeg heller ingen hadde protestert så veldig over. Han kunne jo egentlig adoptert dem - men da mister de farsarven som nå er i overformynderiets varetekt. Nå er ikke jeg noen ekspert på arv og slike ting, men det med at de mister arven etter faren om de blir adoptert av andre må da være feil? Dette er jo arv de allerede har fått, men som skal ivaretas av overformynderiet til de selv er gamle nok til å få hand om midlene. Syns det høres merkelig ut, men som sagt er jeg ingen jurist. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Jeg stempler deg hermed som en homohater ut fra meningene og ordbruken din i denne tråden. Abnormale, avvikere, flatbankere, unormale, grenseløst egoistiske skinkeryttere som setter sine egne interesser foran umælende rettsløse barn...er noen av dine beskrivelser. Jeg syns ikke det er bare bare, og disse ordene er selve argumentene dine mot homofil adopsjon. Ikke akkurat overbevisende. Jeg blåser i hva du stempler meg som, jeg mener fortsatt at homofili er et avvik fra normalen. Det er ingen menneskerett å få barn, og det er såvisst ingen homserett å adoptere. Forråtnelsesprosessen i samfunnet går fort nok som den gjør, om vi ikke skal speede den opp. Bruk gjerne nicknavnet ditt, også når du skal holde skjennepreken. Ellers kunne jeg mistenke deg for å være både feig og uredelig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Denne tråden er ikke på Adopsjonsforumet, altså. ;-) Det så jeg litt for seint altså ). Det hender jeg følger tråder der inne også, skjønner du, selv om jeg ikke kommenterer noe. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 At höyrefolk av og til får logiske kortslutninger har jeg egentlig ikke så store problemer med å forestille meg;) Men at det skal väre så utrolig vanskelig å sidestille parterskap med ekteskap kan jeg derimot ikke forstå. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 At höyrefolk av og til får logiske kortslutninger har jeg egentlig ikke så store problemer med å forestille meg;) Men at det skal väre så utrolig vanskelig å sidestille parterskap med ekteskap kan jeg derimot ikke forstå. - Shave my poodle Dæ'kke bra å gjøre det ass. 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Nå er ikke jeg noen ekspert på arv og slike ting, men det med at de mister arven etter faren om de blir adoptert av andre må da være feil? Dette er jo arv de allerede har fått, men som skal ivaretas av overformynderiet til de selv er gamle nok til å få hand om midlene. Syns det høres merkelig ut, men som sagt er jeg ingen jurist. Du har sikkert rett! 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 - Shave my poodle Dæ'kke bra å gjøre det ass. åffer ikke de`a? 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 åffer ikke de`a? Fordi det sto i VG eller Dagbla' forrige uke. ;-) 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Fordi det sto i VG eller Dagbla' forrige uke. ;-) Kjöper hverken dagbladet eller vg. Du blir nödt til å opplyse meg her nå Hva er det jeg ikke skal gjöre? 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Kjöper hverken dagbladet eller vg. Du blir nödt til å opplyse meg her nå Hva er det jeg ikke skal gjöre? http://www.mozon.no/hud_og_h_r/hudpleie/h_rl_s_mote_plager_huden 0 Siter
Gjest folkeopplysningen Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Kjöper hverken dagbladet eller vg. Du blir nödt til å opplyse meg her nå Hva er det jeg ikke skal gjöre? http://www.dagbladet.no/dinside/2005/05/07/431093.html 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 http://www.mozon.no/hud_og_h_r/hudpleie/h_rl_s_mote_plager_huden Hehehe har aldri tenkt på at nicket kan tolkes sånn...! Og hvem i all verden bruker ordet puddel om det "området"?? 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Kjöper hverken dagbladet eller vg. Du blir nödt til å opplyse meg her nå Hva er det jeg ikke skal gjöre? Bøtt åff kårs! Sheiv jår puuudl. Trenger ikke kjøpe VG og Dagbla' for å lese dem. http://www.dagbladet.no/dinside/2005/05/07/431093.html 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Hehehe har aldri tenkt på at nicket kan tolkes sånn...! Og hvem i all verden bruker ordet puddel om det "området"?? Har hørt flere engelskmenn snakke om shaved poodle, og da mener de .. Ja, nettopp! 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Har hørt flere engelskmenn snakke om shaved poodle, og da mener de .. Ja, nettopp! Hehe ok! kanskje det er på tide med et aldri så lite nickbytte for meg da;) Er meget uskyldig av meg, og vil helst ikke oppfattes som noe annet heller;) 0 Siter
ariadne Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Det er politisk strategi. De tror det vil være for mye for en del velgere om de støtter både ekteskap og adopsjon for homofile nå. Siden vi allerede har en fungerende partnerskapslov, så haster det mer med adopsjonsrettigheter. Ekteskapslovgivningen kan endres senere. Det trur nu eg. 0 Siter
ariadne Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Isolert sett er det ingenting i veien med å være homofil, hva folk driver med i det private rom er ikke min sak. Men å gi et homsepar rett til å adopterer og oppdra et barn strider i mot selve naturen, sett fra mitt ståsted. Du nevner mobbing som et moment, og det er selvsagt et godt poeng. Som sagt, jeg er mer opptatt av barnets rettigheter, ve og vel, enn et homsepar og deres ønske om å "play house". I strid med naturen? Da kan vel ikke bestemor overta omsorgen heller, om foreldrene skulle falle fra eller være uegnet, hun er jo ikke fruktbar lenger. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 Hehe ok! kanskje det er på tide med et aldri så lite nickbytte for meg da;) Er meget uskyldig av meg, og vil helst ikke oppfattes som noe annet heller;) Min assosiasjon når jeg ser nicket ditt: Damedame som liker glatt mus. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.