Genco Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det er herlig å se et Høyre som nå skal gå inn for at homofile skal få adoptere MEN som også programfester at de ikke er for å sidestille partnerskap med ekteskap. Det er jo nydelig siden norske regler for adopsjon krever at man er gift (eller singel!!). Det de sier er: " Joa, vi liker egentlig homoer og lesber, men et sted får grensa gå. Vi skal jo tross alt være i regjering med KrF til høsten også, så la oss for guds skyld hive alt som vi har bygd opp av imaget om et tolerant parti (bortsett fra i midtøsten spm) og vise oss fra vår sanne side og hive oss på den nykristenkonservative tsunamien med episenter i USA". Da blir det i hvertfall enkelt for oss velgere til høsten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Homsepar som vil adoptere setter sine egne "interesser" foran barnets. Ikke fan om jeg ville våknet opp en dag bare for å finne ut at jeg har blitt oppfostret av to skinkeryttere. Her må "normale" folk tale barnas sak. *hmf* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva du sier og hva du mener Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_troms_og_finnmark/finnmark/4725912.html Noen høyrefolk tør å si hva de mener til tross for finansministerens legning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genco Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_troms_og_finnmark/finnmark/4725912.html Noen høyrefolk tør å si hva de mener til tross for finansministerens legning. Jada, jeg vet at det finnes noen fornuftige folk i Høyre, men programfestet er nå en gang programfestet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genco Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Homsepar som vil adoptere setter sine egne "interesser" foran barnets. Ikke fan om jeg ville våknet opp en dag bare for å finne ut at jeg har blitt oppfostret av to skinkeryttere. Her må "normale" folk tale barnas sak. *hmf* Hva med to flatbankere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hva med to flatbankere? Same crap, different wrapping. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drama putra Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvem valgte homsofile og lefser inn på Stortinget? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genco Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Same crap, different wrapping. Dette er jo nydelige holdninger fra den tiden du elsker mest her på jord - maidagene i '45. Hva er problemet med ha to velfungerende foreldre? Homo eller ikke. Du er vel antakelig i den situasjonen at du ikke har hatt Dorothy's venner som foreldre, og føler deg som helt menneske. Lucky you! Du er jo så vidt jeg har forstått en fyr med meningers mot, med en viss form for sans for hva som er rett og galt her i verden. Jeg får ikke helt dine krystallklare pro-homoholocaust holdninger til å henge på greip ift andre innlegg du leverer. Jeg synes jo det helt greit å være tydelig om hva man mener, og her levner du jo ingen tvil om at noe mangler helt øverst oppe i papphaugen som sitter på den antakelig nokså korte nakken din. Vanskelig å unngå direkte personangrep når man kommer på en så treffende formulering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smarte-Petter Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Homsepar som vil adoptere setter sine egne "interesser" foran barnets. Ikke fan om jeg ville våknet opp en dag bare for å finne ut at jeg har blitt oppfostret av to skinkeryttere. Her må "normale" folk tale barnas sak. *hmf* De fleste får nok barn fordi de tror de blir lykkelige av det. Her er vel ikke homofile noe anderledes enn andre mennesker... Om de setter sine egne behov eller barnets fremst under dets oppvekst har vel ingenting å gjøre med om de er homofile av legning eller ikke, homofile er ikke noe mindre moralske enn andre... Men om det er sunt å ha homofile som foreldre eller ikke, der er jeg ikke helt sikker. man ville sikkert blitt mye mobbet/utestengt i barndommen, og alle vet vel hvor uheldig det kan være... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Dette er jo nydelige holdninger fra den tiden du elsker mest her på jord - maidagene i '45. Hva er problemet med ha to velfungerende foreldre? Homo eller ikke. Du er vel antakelig i den situasjonen at du ikke har hatt Dorothy's venner som foreldre, og føler deg som helt menneske. Lucky you! Du er jo så vidt jeg har forstått en fyr med meningers mot, med en viss form for sans for hva som er rett og galt her i verden. Jeg får ikke helt dine krystallklare pro-homoholocaust holdninger til å henge på greip ift andre innlegg du leverer. Jeg synes jo det helt greit å være tydelig om hva man mener, og her levner du jo ingen tvil om at noe mangler helt øverst oppe i papphaugen som sitter på den antakelig nokså korte nakken din. Vanskelig å unngå direkte personangrep når man kommer på en så treffende formulering. "...og her levner du jo ingen tvil om at noe mangler helt øverst oppe i papphaugen som sitter på den antakelig nokså korte nakken din." Ah, raffinert, men mangler snert og finesse. Dessuten, jeg må se ondskap før jeg trigges til "counterattack". Som sagt, jeg er på barnets side i denne saken, og det må være lov å se på homofili som en abnormitet uten å bli stemplet som homohater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 De fleste får nok barn fordi de tror de blir lykkelige av det. Her er vel ikke homofile noe anderledes enn andre mennesker... Om de setter sine egne behov eller barnets fremst under dets oppvekst har vel ingenting å gjøre med om de er homofile av legning eller ikke, homofile er ikke noe mindre moralske enn andre... Men om det er sunt å ha homofile som foreldre eller ikke, der er jeg ikke helt sikker. man ville sikkert blitt mye mobbet/utestengt i barndommen, og alle vet vel hvor uheldig det kan være... Isolert sett er det ingenting i veien med å være homofil, hva folk driver med i det private rom er ikke min sak. Men å gi et homsepar rett til å adopterer og oppdra et barn strider i mot selve naturen, sett fra mitt ståsted. Du nevner mobbing som et moment, og det er selvsagt et godt poeng. Som sagt, jeg er mer opptatt av barnets rettigheter, ve og vel, enn et homsepar og deres ønske om å "play house". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genco Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 "...og her levner du jo ingen tvil om at noe mangler helt øverst oppe i papphaugen som sitter på den antakelig nokså korte nakken din." Ah, raffinert, men mangler snert og finesse. Dessuten, jeg må se ondskap før jeg trigges til "counterattack". Som sagt, jeg er på barnets side i denne saken, og det må være lov å se på homofili som en abnormitet uten å bli stemplet som homohater. Har egentlig ikke evner til å være virkelig ondskapsfull. Foregående melding er jo mer som en forståelsesfull klapp på skuldra til en som har misforstått ;-) Og vi er jo på samme side (altså barnets, hvis det skulle være tvil). Det er bare det at vi er antakelig helt uenige i hva som virkelig har betydning for et barns oppvekst 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smarte-Petter Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Isolert sett er det ingenting i veien med å være homofil, hva folk driver med i det private rom er ikke min sak. Men å gi et homsepar rett til å adopterer og oppdra et barn strider i mot selve naturen, sett fra mitt ståsted. Du nevner mobbing som et moment, og det er selvsagt et godt poeng. Som sagt, jeg er mer opptatt av barnets rettigheter, ve og vel, enn et homsepar og deres ønske om å "play house". Vi er jo enige i denne saken, men likevel vil jeg bare påpeke at jeg syns det blir meningsløst å snakke om hva som er "naturlig" - det er da mye unaturlig ved mennesket, som faktisk er ganske bra. du sa jo feks nettopp i stad at dyr ikke tenkte eller hadde følelser slik mennesket hadde - i den sammenhengen må det da være bra å ikke være en del av naturen. jeg nevnte mobbing, og det er et bra argument. men det finnes ett til, som kanskje er bedre. uten en forelder med motsatt kjønn vil vel ikke barnet utvikle noe normalt forhold til det motsatte kjønn? eller hva tror du? om det ikke gjør det, kan det jo lett få store problemer etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_troms_og_finnmark/finnmark/4725912.html Noen høyrefolk tør å si hva de mener til tross for finansministerens legning. En ting er at man kan si at man er imot at homofile skal få gifte seg, adoptere barn osv. En HELT annen ting er å si at de er "forvirret i hodet", det sier vel mest om den som kommer med slike uttaleser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Vi er jo enige i denne saken, men likevel vil jeg bare påpeke at jeg syns det blir meningsløst å snakke om hva som er "naturlig" - det er da mye unaturlig ved mennesket, som faktisk er ganske bra. du sa jo feks nettopp i stad at dyr ikke tenkte eller hadde følelser slik mennesket hadde - i den sammenhengen må det da være bra å ikke være en del av naturen. jeg nevnte mobbing, og det er et bra argument. men det finnes ett til, som kanskje er bedre. uten en forelder med motsatt kjønn vil vel ikke barnet utvikle noe normalt forhold til det motsatte kjønn? eller hva tror du? om det ikke gjør det, kan det jo lett få store problemer etterhvert. Å lete eller strebe etter det naturlige må aldri bli meningsløst. Jeg sa forøvrig ikke at dyr ikke hadde følelser som mennesker, jeg sa at de kunne føle hete og kulde, smerte og angst, og sikkert også sult og tørste, men de kan ikke reflektere og resonnere. Dyr verken elsker eller hater, men de kan bli avhengige. Mange forveksler avhengighet med kjærlighet. Vi flytter stadig grenser, river ned tabuer og gjør nye oppdagelser. Jeg er ikke så sikker på om alt kan kategoriseres som utvikling. Å plassere et umælende spebarn mellom to homser er for meg en fullstendig absurd tanke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genco Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Isolert sett er det ingenting i veien med å være homofil, hva folk driver med i det private rom er ikke min sak. Men å gi et homsepar rett til å adopterer og oppdra et barn strider i mot selve naturen, sett fra mitt ståsted. Du nevner mobbing som et moment, og det er selvsagt et godt poeng. Som sagt, jeg er mer opptatt av barnets rettigheter, ve og vel, enn et homsepar og deres ønske om å "play house". "Men å gi et homsepar rett til å adopterer og oppdra et barn strider i mot selve naturen, sett fra mitt ståsted". Huff og huff - "strider mot selve naturen". Åpner du virkelig den hermetikken med mark? Hvor er det egentlig du står og ser på at naturen går din skjeve gang? "Du nevner mobbing som et moment, og det er selvsagt et godt poeng." Nei, det er ikke noe godt poeng. Du bare gjør honnør til supporteren din. Dessverre er det et overflødighetshorn av grunner til å bli mobbet når man er barn: feite foreldre, dårlig i fotball, uheldig utseende, foreldre som bryr seg når ungene skulle ha ordnet opp seg i mellom etc. etc OG homoforeldre er også på lista, men det er ikke noen grunn til å velge bort adopsjon for homofile. "Som sagt, jeg er mer opptatt av barnets rettigheter, ve og vel, enn et homsepar og deres ønske om å "play house"." Nei, nei, nei! Her bommer du også på målet. Du er ikke opptatt av barnets rettigheter og ve og vel. Du er opptatt av å opprettholde det du anser som "normal" orden i samfunnet rundt deg. Hva kommer til skje hvis guttungen din kommer hjem og sier han skal på telttur med Ola og faren og faren hans i helga? Da får du vel trykkbølgen fra Hiroshima rett i trynet, og lurer på hvorfor verden har behandlet deg på denne måten? Kom igjen 'a Khan. Det nytter ikke å vende virkeligheten ryggen, for idet du bøyer deg ned etter såpa veit du hva som skjer ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 "Men å gi et homsepar rett til å adopterer og oppdra et barn strider i mot selve naturen, sett fra mitt ståsted". Huff og huff - "strider mot selve naturen". Åpner du virkelig den hermetikken med mark? Hvor er det egentlig du står og ser på at naturen går din skjeve gang? "Du nevner mobbing som et moment, og det er selvsagt et godt poeng." Nei, det er ikke noe godt poeng. Du bare gjør honnør til supporteren din. Dessverre er det et overflødighetshorn av grunner til å bli mobbet når man er barn: feite foreldre, dårlig i fotball, uheldig utseende, foreldre som bryr seg når ungene skulle ha ordnet opp seg i mellom etc. etc OG homoforeldre er også på lista, men det er ikke noen grunn til å velge bort adopsjon for homofile. "Som sagt, jeg er mer opptatt av barnets rettigheter, ve og vel, enn et homsepar og deres ønske om å "play house"." Nei, nei, nei! Her bommer du også på målet. Du er ikke opptatt av barnets rettigheter og ve og vel. Du er opptatt av å opprettholde det du anser som "normal" orden i samfunnet rundt deg. Hva kommer til skje hvis guttungen din kommer hjem og sier han skal på telttur med Ola og faren og faren hans i helga? Da får du vel trykkbølgen fra Hiroshima rett i trynet, og lurer på hvorfor verden har behandlet deg på denne måten? Kom igjen 'a Khan. Det nytter ikke å vende virkeligheten ryggen, for idet du bøyer deg ned etter såpa veit du hva som skjer ;-) Hele saken som Høyre snakker om handler om å gi homofile rett til å bli VURDERT som adopitivforeldre - så jeg tror ikke det komme til å gjelde så fryktelig mange. Dessuten vil ikke landene som sender barna godta det. Det er i grunn en "ikke-sak" som blir hauset opp til noe stort og vanskelig. Jeg kunne godt vokst opp hos Blomster-Finn - kul han 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 "Men å gi et homsepar rett til å adopterer og oppdra et barn strider i mot selve naturen, sett fra mitt ståsted". Huff og huff - "strider mot selve naturen". Åpner du virkelig den hermetikken med mark? Hvor er det egentlig du står og ser på at naturen går din skjeve gang? "Du nevner mobbing som et moment, og det er selvsagt et godt poeng." Nei, det er ikke noe godt poeng. Du bare gjør honnør til supporteren din. Dessverre er det et overflødighetshorn av grunner til å bli mobbet når man er barn: feite foreldre, dårlig i fotball, uheldig utseende, foreldre som bryr seg når ungene skulle ha ordnet opp seg i mellom etc. etc OG homoforeldre er også på lista, men det er ikke noen grunn til å velge bort adopsjon for homofile. "Som sagt, jeg er mer opptatt av barnets rettigheter, ve og vel, enn et homsepar og deres ønske om å "play house"." Nei, nei, nei! Her bommer du også på målet. Du er ikke opptatt av barnets rettigheter og ve og vel. Du er opptatt av å opprettholde det du anser som "normal" orden i samfunnet rundt deg. Hva kommer til skje hvis guttungen din kommer hjem og sier han skal på telttur med Ola og faren og faren hans i helga? Da får du vel trykkbølgen fra Hiroshima rett i trynet, og lurer på hvorfor verden har behandlet deg på denne måten? Kom igjen 'a Khan. Det nytter ikke å vende virkeligheten ryggen, for idet du bøyer deg ned etter såpa veit du hva som skjer ;-) "Hva kommer til skje hvis guttungen din kommer hjem og sier han skal på telttur med Ola og faren og faren hans i helga?" Jeg har ingen guttunge, men vi snakker om umælende, rettsløse spebarn som ikke kan si sin mening før det er "for sent". Når homsepar får rett til å adoptere, og jeg ikke protesterer, da ville jeg latt naturen gå sin skjeve gang. Jeg tror nok ikke en behøver å lete i hermetikken etter mark. Normalt, og jeg understreker igjen NORMALT, er jeg alene i dusjen, så noen fare forbindes ikke ved å bøye seg etter såpa. Skulle det imidlertid inntreffe noe "unormalt", så ville det blitt en kortlivet erfaring for det "unormale". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genco Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 "Hva kommer til skje hvis guttungen din kommer hjem og sier han skal på telttur med Ola og faren og faren hans i helga?" Jeg har ingen guttunge, men vi snakker om umælende, rettsløse spebarn som ikke kan si sin mening før det er "for sent". Når homsepar får rett til å adoptere, og jeg ikke protesterer, da ville jeg latt naturen gå sin skjeve gang. Jeg tror nok ikke en behøver å lete i hermetikken etter mark. Normalt, og jeg understreker igjen NORMALT, er jeg alene i dusjen, så noen fare forbindes ikke ved å bøye seg etter såpa. Skulle det imidlertid inntreffe noe "unormalt", så ville det blitt en kortlivet erfaring for det "unormale". Retorikken svikter deg når du tyr til vendinger som "vi snakker om umælende, rettsløse spebarn...". Det er grep man bruker når faktisk argumentasjon glimrer med sitt fravær. Ingen er født rettsløs i Norge ( i utg.pkt), og ingen barn kan uansett velge foreldre. De fleste er prisgitt den mammaen de popper ut av og den eventuelle pappaen som maktesløs er vitne til naturens under. Det er jo ikke akkurat noen garanti for en god oppvekst at man må bo med sine biologiske foreldre. Det er jo bare å ta en titt i avisen en fritt valgt dag for å konstatere det faktumet, og vi skal jo ikke glemme mørketallene ifm familieterror av ulik alvorlighetsgrad som foregår i vårt stolte kongerike - uten at en eneste skinkerytter eller flatbanker er involvert. Og før sikringen går: alle heteroforeldre er ikke barnemishandlere og familieterrorister, men det finnes altså ingen garantier for at barn får en god oppvekst på grunn av sine foreldres seksuelle legning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genco Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Hele saken som Høyre snakker om handler om å gi homofile rett til å bli VURDERT som adopitivforeldre - så jeg tror ikke det komme til å gjelde så fryktelig mange. Dessuten vil ikke landene som sender barna godta det. Det er i grunn en "ikke-sak" som blir hauset opp til noe stort og vanskelig. Jeg kunne godt vokst opp hos Blomster-Finn - kul han Det er dette jeg mener er alvorlig - at et politisk parti driter seg ut med å fatte innholdsløse programerklæringer som dette jo vitterlig er. Det er bare totalidioti spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.