AnonymBruker Skrevet 14. august Skrevet 14. august 9 hours ago, Grendel said: Jeg synes det er mest interessant hvordan media nå lager en stor sak om en ubetydelig småkriminell. Det er til og med laget en podkast i flere episoder om Kevin. Det mest alvorlige han er dømt for er svindel som gav 20 dager. Stoffet kommer nødvendigvis fra politiet. Mediene er nok litt sure for at de ble brukt/lurt av denne fyren for å undergrave folkets tillit til politiet, han spilte dem bra og naive nordmenn ble nyttige idioter, så at både medier og politiet er litt sure på han for det og prøver å rette opp i feilen gir mening for meg. Virker ikke som det nytter basert på det du skriver, men verdt forsøket. 😅 Personlig gidder ikke jeg å ha sympati med folk assosiert med vestfossen "mafiaen" uansett hvor stor eller liten rolle de har, når kriminelle går sammen for å "jobbe" blir det alt for krevende for politet å finne eksakt skyldig i alt, jeg mener at alle som er assosiert/har samarbeidet bør dømmes uansett om en kan bevise hvem i "gjengen" som gjorde hva, de som ikke liker det må slutte å asosisere med slike folk. Jeg gidder ikke å la mine gode prinsipper om at ingen skal dømmes for noe de ikke har gjort, utnyttes av kriminelle for å ramme samfunnet. Din ideologi, fungerer ikke i praksis når kriminelle organiserer seg for å overta samfunnet. Det føles nok godt for deg å stå opp for denne mannen, men for samfunnet føles det ikke godt over tid når for mange nordmenn tenker slik, og kriminelle utnytter naiviteten og beskyttelsen du gir dem. Anonymkode: 6551e...ee9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august Skrevet 14. august Grendel skrev (11 timer siden): Det er lett å se nøyaktig hva som skje, men den saken er ferdig diskutert. Jeg synes det er mest interessant hvordan media nå lager en stor sak om en ubetydelig småkriminell. Det er til og med laget en podkast i flere episoder om Kevin. Det mest alvorlige han er dømt for er svindel som gav 20 dager. Stoffet kommer nødvendigvis fra politiet. Lett å tenke at det har litt med politivold-saken å gjøre. Politiet i Kongsberg har nok lyst til å få frem hvor fæl han er. Mtp omfanget så skjønner jeg at det engasjerer. Han er kun dømt for svindel, men han er jo anmeldt for utrolig mye over tiden så det er mest sjokkerende at han ikke er dømt til lengre tid. Jeg ville jo tro, og håpet at om jeg 3d printet ett fungerende skytevåpen og truet folk med det så ville jeg fått en straff, men her ser det jo derimot ut til at det er uskyldig og man for gå fritt. Trusler, våpen, knivstikking, organisert kriminalitet osv er ting jeg hadde håpet man ble dømt for, men dessverre ser det ut til at nesten alt man gjør bare blir henlagt. Anonymkode: 2efa0...398 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 14. august Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trusler, våpen, knivstikking, organisert kriminalitet osv er ting jeg hadde håpet man ble dømt for, men dessverre ser det ut til at nesten alt man gjør bare blir henlagt. Litt som hvis man uprovosert hopper på noen, legger dem i bakken og dæljer løs mot hodet med en batong – så lenge man er politimann. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 14. august Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Prøvde også å berike seg selv, ved å søke om erstatning. Ingenting ulovlig med det, ellers hadde de fleste her i landet vært kriminelle. 0 Siter
Grendel Skrevet 14. august Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mediene er nok litt sure for at de ble brukt/lurt av denne fyren for å undergrave folkets tillit til politiet, han spilte dem bra og naive nordmenn ble nyttige idioter, så at både medier og politiet er litt sure på han for det og prøver å rette opp i feilen gir mening for meg. Virker ikke som det nytter basert på det du skriver, men verdt forsøket. 😅 Personlig gidder ikke jeg å ha sympati med folk assosiert med vestfossen "mafiaen" uansett hvor stor eller liten rolle de har, når kriminelle går sammen for å "jobbe" blir det alt for krevende for politet å finne eksakt skyldig i alt, jeg mener at alle som er assosiert/har samarbeidet bør dømmes uansett om en kan bevise hvem i "gjengen" som gjorde hva, de som ikke liker det må slutte å asosisere med slike folk. Jeg gidder ikke å la mine gode prinsipper om at ingen skal dømmes for noe de ikke har gjort, utnyttes av kriminelle for å ramme samfunnet. Din ideologi, fungerer ikke i praksis når kriminelle organiserer seg for å overta samfunnet. Det føles nok godt for deg å stå opp for denne mannen, men for samfunnet føles det ikke godt over tid når for mange nordmenn tenker slik, og kriminelle utnytter naiviteten og beskyttelsen du gir dem. Anonymkode: 6551e...ee9 Det virker som du er ganske følelsesstyrt. Du er opphengt i hvem man skal ha sympati med. Jeg tenker mer prinsipielt. Mulig han fortjener juling, men politiet skal ikke straffe folk ved å banke dem opp. Poenget mitt med å omtale Kevin som "småkriminell" var ikke å skape sympati. Jeg spør hvorfor media skriver så mye om akkurat han. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august Skrevet 14. august Grendel skrev (24 minutter siden): Det virker som du er ganske følelsesstyrt. Du er opphengt i hvem man skal ha sympati med. Jeg tenker mer prinsipielt. Mulig han fortjener juling, men politiet skal ikke straffe folk ved å banke dem opp. Poenget mitt med å omtale Kevin som "småkriminell" var ikke å skape sympati. Jeg spør hvorfor media skriver så mye om akkurat han. Men har de skrevet så mye om han? Det har ikke riksmedia plukket opp. Jeg følger med og det eneste jeg visste om denne saken var nettopp politivold-saken. Jeg visste ikke noe om Kevins kriminelle handlinger før den du siterer postet det i denne tråden. Anonymkode: f71df...0ec 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august Skrevet 14. august Rettens flertall (i ankesaken) kaller det noe hardhendt maktbruk, men innenfor politimannens skjønn. De peker på at Simensen unndro seg det korte forsøket på kontakt. De senere slagene er retten enig om skjer i en nødvergesituasjon. Fornærmede kjemper hardt tilbake. Politiet må av og til bruke vold. De bør også ha et visst rom for å gjøre feil. Det kan ikke være særlig lett å møte en full, aggressiv guttegjeng på byen. Anonymkode: bf084...d40 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Rettens flertall (i ankesaken) kaller det noe hardhendt maktbruk, men innenfor politimannens skjønn. De peker på at Simensen unndro seg det korte forsøket på kontakt. De senere slagene er retten enig om skjer i en nødvergesituasjon. Fornærmede kjemper hardt tilbake. Politiet må av og til bruke vold. De bør også ha et visst rom for å gjøre feil. Det kan ikke være særlig lett å møte en full, aggressiv guttegjeng på byen. Anonymkode: bf084...d40 Men flere her er uenige med retten? Stoler de ikke på den liberale rettsstaten? Anonymkode: f71df...0ec 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men flere her er uenige med retten? Stoler de ikke på den liberale rettsstaten? Anonymkode: f71df...0ec De stoler ikke på "snuten". Anonymkode: bf084...d40 0 Siter
Grendel Skrevet 14. august Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men flere her er uenige med retten? Stoler de ikke på den liberale rettsstaten? Anonymkode: f71df...0ec Jeg synes ikke man skal stole blindt på noen autoriteter. 0 Siter
Grendel Skrevet 15. august Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): De stoler ikke på "snuten". Anonymkode: bf084...d40 Nei, jeg mener at tillit er noe man må gjøre seg fortjent til. Jeg er nok ganske påvirket av "Tommy Askevold" saken i 1990. Den var jo mye drøyere enn Kongsberg saken, fordi en full politimann på fritiden kvalte en 17-åring til døde og ble frifunnet. Han holdt grepet i 20 minutter. Lenge etter at gutten var død. Jeg ville i det minste kalt det uaktsomt drap. Selv som ganske ung skjønte jeg at man alltid kan konstruere opp en fortelling som gjør at man kan frikjenne hvem man vil. Jeg synes også det sier mye om Norge at folk virker mer engasjert når politiet i USA gjør noe drøyt. Vi er et veldig autoritetstro folkeferd. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august Grendel skrev (5 minutter siden): Nei, jeg mener at tillit er noe man må gjøre seg fortjent til. Jeg er nok ganske påvirket av "Tommy Askevold" saken i 1990. Den var jo mye drøyere enn Kongsberg saken, fordi en full politimann på fritiden kvalte en 17-åring til døde og ble frifunnet. Han holdt grepet i 20 minutter. Lenge etter at gutten var død. Jeg ville i det minste kalt det uaktsomt drap. Selv som ganske ung skjønte jeg at man alltid kan konstruere opp en fortelling som gjør at man kan frikjenne hvem man vil. Jeg synes også det sier mye om Norge at folk virker mer engasjert når politiet i USA gjør noe drøyt. Vi er et veldig autoritetstro folkeferd. Slik som den såkalte Vestfossen-mafian, som Simensen er del av, holder på forstår jeg at politiet må være proaktive. Anonymkode: bf084...d40 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august 23 minutes ago, Grendel said: en full politimann på fritiden kvalte en 17-åring til døde og ble frifunnet. 1. Det er trolig mer komplisert enn det du har hørt, er ikke alltid mediene deler alt nøytralt de har sin bias. 2. Det må være rom for at gode folk frifinnes selv ved feil begått, gitt at intensjonene var gode. Hvis ikke eliminmerer du gode gjerninger av frykt for konsekvenser ved feil. Ta Daniel Penny saken fra USA nylig f.eks som vel har likheter med din sak med halsgrep som ledet til død, han var bare en god person som gjorde det han trodde var rett for å redde uskyldige personers liv etter at en rabiat person insinuerte at han var i ferd med å utføre et angrep på tbanen "I don't mind going to jail and getting life in prison. I'm ready to die,". Kan en sitte i sofaen i ettertid og finne potensielle punkter hvor han kunne handlet bedre og vurdert om haslgrepet var for restriktivt eller for langvarig ja en kan sikkert teoretisk finne måter hvor andre handlemåter kunne ledet til et bedre utfall, men gitt at personen der og da gjorde det beste han kunne etter at kriminelle plaserte han i en vanskelig situasjon, må det være bra nok, uansett Nordmenn flest har blitt for bortskjemte, og forstår ikke hvordan livet er for de på bunn, som er de som rammes av de kriminelle de bortskjemte folkene dedikerer livet deres til å beskytte. Det leder til ting som ACAB og BLM og "defund the police". I USA ville de fattige svarte som lever med enorm mengde kriminalitet (oftest utført av andre svarte) ha mer politi og mindre beskyttelse for kriminelle, men rike "velutdannede" hvite folk promoterte "defund the police" og BLM til og med "abolish prisons" er noe mange rike kjemper for 🙄, de på bunn lider, fordi de på topp har uendelig med sympati for de kriminelle de ikke rammes av selv, og kriminelles rettigheter er viktigere enn gode liv for de lovlydige fattige. Det er ondskap satt i system, selv om det ""føles" gode for rike hvite folk å holde på slik Prøv å ha litt sympati for fattige lovlydige borgere også, ikke bruk alt på de kriminelle, er mitt råd til nordmenn, om dere vil ha gode samfunn å leve i. 🧐 Anonymkode: 6551e...ee9 0 Siter
Grendel Skrevet 15. august Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): 1. Det er trolig mer komplisert enn det du har hørt, er ikke alltid mediene deler alt nøytralt de har sin bias. Erfaringen fra Baneheia-saken, Tengs-saken og drapet på lekeplassen er at pressen før i tiden var et rent mikrofonstativ for politiet. Jeg tror og håper media har blitt mye bedre nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.