Gå til innhold

Er det virkelig delte oppfatninger om "politivold" saken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva om politimannen visste om hva Simensen drev på med denne kvelden, ville du da ment at det var ok å arrestere han ? 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Grendel skrev (18 minutter siden):

Svaret er nei.

Ok beklager å ha antydet feil da, så ikke den komme 😲

Jeg mente i mitt eksempel altså gitt at anklagene mot han var sanne, som selvsagt ikke nødvendigvis stemmer, særlig om det var en konspirasjon på gang mot han.

Men greit nok, folk lever nok i forskjellige verdener, så får vi finne noe alle kan leve med, selv om det kan bli vanskelig angående kriminalitet tror jeg. 

Det gir jo også rom for nytt spørsmål, hvorfor vil denne mannen gå fri, om han til og med om han visste hva fyren holdt på med ikke skulle arrestert han, og han visste jo ikke engang, så da skulle han jo dobbelt-ikke arrestert han, for det er jo 2 nivå unna "rettferdighet" da. Er domstolene i Norge korrupte muligens 🤔 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok beklager å ha antydet feil da, så ikke den komme 😲

Jeg mente i mitt eksempel altså gitt at anklagene mot han var sanne, som selvsagt ikke nødvendigvis stemmer, særlig om det var en konspirasjon på gang mot han.

Men greit nok, folk lever nok i forskjellige verdener, så får vi finne noe alle kan leve med, selv om det kan bli vanskelig angående kriminalitet tror jeg. 

Det gir jo også rom for nytt spørsmål, hvorfor vil denne mannen gå fri, om han til og med om han visste hva fyren holdt på med ikke skulle arrestert han, og han visste jo ikke engang, så da skulle han jo dobbelt-ikke arrestert han, for det er jo 2 nivå unna "rettferdighet" da. Er domstolene i Norge korrupte muligens 🤔 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Anklagene var kanskje sanne. Han dro kanskje fingrene over halsen sin foran dørvakten, men fikk frivillig bort uten å bruke vold.

Jeg forstår ikke forklaringen til politimannen helt. Han sier han så dørvakten snakke med dem andre patruljebilen og vise dette tegnet til dem. Han antok at det betydde at S hadde truet dørvakten og at dørvakten fortale om det. Det var altså ikke noe politimannen visste han gikk til angrep.

Det virker ikke som om politiet dro ut for å arrestere S. I alle fall ikke den tiltalte politimannen. Det virker mer som en beslutning der og da basert på stemningen og magefølelsen.

Hovedproblemet er uansett hvor mye vold politimannen brukte mot en person som oppførte seg fredelig der og da. Det kom ut av det blå. Selv om han hadde vært seriemorder så er det ikke vanlig å banke opp folk under pågripelsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (18 timer siden):

Visste politiet det da de nesten slo ham ihjel?

Det er ikke sikkert. Men mtp at personen ikke akkurat har en plettfri fortid og er kjent i nærmiljøet, så skjønner jeg at de tok trusselen på alvor. https://www.laagendalsposten.no/fornarmet-i-politivold-saken-etterforskes-for-bedrageri-og-ulovlige-vapenbesittelser/s/5-64-1341181

Anonymkode: 2efa0...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker

Ble dømt.

https://www.nrk.no/buskerud/politimann-domt-for-slagene-i-kongsberg-1.16844435

Tiden var visst (hoved) problemet, politiet skal visst vente på noe før de slår, mener flertallet. Hva de skal vente på og hvorfor forstår jeg ikke helt, men tror det vil medføre fare for politiet og/eller at de må slippe mistenkte løs om de gjør mye motstand. Så får vi se om det leder til bedre samfunn eller dårligere jeg har min mistanke men godt mulig jeg tar feil, vi får se hva som skjer. 

 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Fire måneder i fengsel er fortjent for det han gjorde. I tillegg til vold har denne politimannen vært med på å undergrave borgernes tillit til politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ble dømt.

https://www.nrk.no/buskerud/politimann-domt-for-slagene-i-kongsberg-1.16844435

Tiden var visst (hoved) problemet, politiet skal visst vente på noe før de slår, mener flertallet. Hva de skal vente på og hvorfor forstår jeg ikke helt, men tror det vil medføre fare for politiet og/eller at de må slippe mistenkte løs om de gjør mye motstand. Så får vi se om det leder til bedre samfunn eller dårligere jeg har min mistanke men godt mulig jeg tar feil, vi får se hva som skjer. 

 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

De må sikkert vente til at det er en grunn til å slå. Ikke slå ned fredelige folk for sikkerhets skyld bare fordi de har et rulleblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (3 timer siden):

Fire måneder i fengsel er fortjent for det han gjorde. I tillegg til vold har denne politimannen vært med på å undergrave borgernes tillit til politiet. 

Men skal han faktisk sone i fengsel? 

Og i isåfall så blir jo bare halve straffen sonet så han får 2mnd

Anonymkode: dd9a4...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 23.07):

Ny runde med saken om politimannen som slo en person som motsatte seg arrest.

Er det noen som kan forklare meg hvorfor dette er en sak for (ny runde) i retten ?

Er det noen her som mener politimannen gjorde noe galt (nok) til at han bør straffes for det ?

Hva baserer du det på i så fall? Og er offerets forklaring troverdig ?

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Han gjorde intet galt, måtte ta seg av en aggresiv og utagerende person. Gjorde alt rett.

Anonymkode: d7b66...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men skal han faktisk sone i fengsel? 

Og i isåfall så blir jo bare halve straffen sonet så han får 2mnd

Det jeg har lest er at han fikk ubetinga fengsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han gjorde intet galt, måtte ta seg av en aggresiv og utagerende person. Gjorde alt rett.

Anonymkode: d7b66...85a

"Alt rett"? Hva prøvde han egentlig på når han slo? Hadde det enda vært effektivt, men han oppnådde bare å gjøre fyren krakilsk.

Situasjonen eskalerte bare fra ganske rolig til nærmeste masseslagsmål. Synes ikke det gikk spesielt glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han gjorde intet galt, måtte ta seg av en aggresiv og utagerende person.

Aggressiv og utagerende person? Simensen tok et skritt bakover før han ble lagt i bakken og banka av voldsmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (2 timer siden):

De må sikkert vente til at det er en grunn til å slå.

Allierte av en person som motsetter seg arrest, som er rusede og aggressive bak deg, mens du har pistol på kropp og er på bakken, er mer enn grunn nok til å kreve umiddelbar stans av motstanden fra den mistenkte. Synes jeg. Men, tydelig at andre mener andre ting. 

Men nå vet politiet hva som forventes av dem, og Norges kriminelle og gjenger er nok veldig glade for denne dommen. Så får vi se hvordan samfunnet utvikler seg, og om politiet blir mer passive og overlater områder til gjengene som i Sverige, eller om de heller vil gå i fengsel og miste jobben for "vold" eller "rasisme" eller andre ting de skal tas for. Tror jeg vet svaret, men jeg har tatt feil før, så får vi håpe jeg tar feil på ny.

ACAB!

Lykke til!

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (21 minutter siden):

"Alt rett"? Hva prøvde han egentlig på når han slo? Hadde det enda vært effektivt, men han oppnådde bare å gjøre fyren krakilsk.

Situasjonen eskalerte bare fra ganske rolig til nærmeste masseslagsmål. Synes ikke det gikk spesielt glatt.

Skulle han bare latt pøbelen få holde på å utagere? Måtte jo gripe inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Allierte av en person som motsetter seg arrest, som er rusede og aggressive bak deg, mens du har pistol på kropp og er på bakken, er mer enn grunn nok til å kreve umiddelbar stans av motstanden fra den mistenkte. Synes jeg. Men, tydelig at andre mener andre ting. 

Men nå vet politiet hva som forventes av dem, og Norges kriminelle og gjenger er nok veldig glade for denne dommen. Så får vi se hvordan samfunnet utvikler seg, og om politiet blir mer passive og overlater områder til gjengene som i Sverige, eller om de heller vil gå i fengsel og miste jobben for "vold" eller "rasisme" eller andre ting de skal tas for. Tror jeg vet svaret, men jeg har tatt feil før, så får vi håpe jeg tar feil på ny.

ACAB!

Lykke til!

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Jeg tror ikke det blir mindre kriminalitet av at politiet oppfører seg sånn. Den konkrete situasjonen ble ikke mindre farlig. 

Derfor tenker jeg ikke at dette kan rettferdiggjøres med at man oppnår et større mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Grendel skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ikke det blir mindre kriminalitet av at politiet oppfører seg sånn. Den konkrete situasjonen ble ikke mindre farlig. 

Derfor tenker jeg ikke at dette kan rettferdiggjøres med at man oppnår et større mål.

Helt enig!     Nå er ikke dommen rettskraftig ennå, da den er anket til høyesterett. Vil tro den kommer opp der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skandale at han ble dømt.

Anonymkode: bf084...d40

Nei. Jeg stoler mer på at retten vet best hva som er rett og galt og de har nå vurdert at han politimannen er en voldelig aggressiv person. Er veldig glad slike ufyselige folk blir dømt. Blir kvalm av å se han banke opp han mannen som ligger på bakken. Og blir kvalm av han andre politimannen som tvang seg inn på mobilen til han som filmet hendelsen og slettet videoen han tok med makt. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skandale at han ble dømt.

Anonymkode: bf084...d40

Han er en ufyselig og kvalmende politimann. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg stoler mer på at retten vet best hva som er rett og galt og de har nå vurdert at han politimannen er en voldelig aggressiv person. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

(flertall) Retten dømte han også for å ha gitt 2 batongslag isteden for bare 1 (som retten mente han hadde lov til), til han andre fyren. Det sier vel det som trengs å si om denne dommen og (flertalls) dommerne. De vet nok best ja.

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Han er en ufyselig og kvalmende politimann. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Nei det er han ikke, det er ikke så lett å være politi som du tror.

Minner meg om soldater i krig, er forholdene vanskelig nok gjøres feil av soldater, ser det mye i israel konflikten, palestinerne gjør forholdene utrolig vanskelige for israelske soldater, for å provosere frem "feil"/feil, som så kan filmes for å vise hvor "fæle" israelske soldater er. Videoklipp lyver ikke! Massse virale videoklippp, som folk som sitter langt unna uten å forstå hvor krevende situasjonen er enkelt kan fordømme og si at de er ufyselige de soldatene.

Det verste er, alle de perfekte folkene som krever perfeksjon tross stor dedikasjon til å provosere frem feil fra motpåarten, ville gjort feil de også over lang nok tid med krevende situasjoner. 

Hvorfor ikke provosere frem feil, hvis vi kan få sympati fra verdens medier over hvor store ofre vi er og hvor fæle motparten er, kanskje vi til og med kan vinne krigen om vi er dedikerte nok, tenker palestinerne, og sikkert visse andre folk også. Og det virker, om dere lar det virke. Og det virker det som er planen. ACAB! BDS!

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...