Gå til innhold

Er det virkelig delte oppfatninger om "politivold" saken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ny runde med saken om politimannen som slo en person som motsatte seg arrest.

Er det noen som kan forklare meg hvorfor dette er en sak for (ny runde) i retten ?

Er det noen her som mener politimannen gjorde noe galt (nok) til at han bør straffes for det ?

Hva baserer du det på i så fall? Og er offerets forklaring troverdig ?

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-

Du har et ekstremt dårlig premiss for en diskusjon :..."Er det virkelig?" 

Du er ikke åpen for andres argument i det hele tatt, så ikke still spørsmål. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du har et ekstremt dårlig premiss for en diskusjon :..."Er det virkelig?" 

Du er ikke åpen for andres argument i det hele tatt, så ikke still spørsmål. 

Nei, jeg forstår virkelig ikke. Kan du ikke fortelle hva det er jeg ikke har fått med meg ? Hva gjorde politimannen som var galt ?

(bra taktikk da, for å slippe å svare da.....)

Kan starte ny tråd, om du vil svare der da om det endrer noe. Saken er den samme uansett ord brukt...

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg forstår virkelig ikke. Kan du ikke fortelle hva det er jeg ikke har fått med meg ? Hva gjorde politimannen som var galt ?

(bra taktikk da, for å slippe å svare da.....)

Kan starte ny tråd, om du vil svare der da om det endrer noe. Saken er den samme uansett ord brukt...

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Du har bare en mening. Den ser jeg overhodet ikke noe poeng i å kommentere da det du kun vil er å poengtere nettopp ditt syn. 

Du får mene hva du vil. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du har bare en mening. Den ser jeg overhodet ikke noe poeng i å kommentere da det du kun vil er å poengtere nettopp ditt syn. 

Du får mene hva du vil. 

Ok, avslutter denne tråden (fra min side) da. Beklager å ha delt min mening om at dette var en ikke sak, og ba om å høre fra folk med andre meninger. Ser at det var galt av meg. Forhåpentligvis dukker det opp flere tråder om denne saken, slik at folk kan dele sine syn.

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg forstår virkelig ikke. Kan du ikke fortelle hva det er jeg ikke har fått med meg ? Hva gjorde politimannen som var galt ?

(bra taktikk da, for å slippe å svare da.....)

Kan starte ny tråd, om du vil svare der da om det endrer noe. Saken er den samme uansett ord brukt...

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Er du blind? Politimannen sto å slo og slo og slo han. Han banket han. Det er ikke lov. 

Set andre er at en annen politimann tvang den personen som filmet det hele til å åpne mobilen sin og politimannen slettet så beviset. 

De visste de gjorde noe galt. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok, avslutter denne tråden (fra min side) da. Beklager å ha delt min mening om at dette var en ikke sak, og ba om å høre fra folk med andre meninger. Ser at det var galt av meg. Forhåpentligvis dukker det opp flere tråder om denne saken, slik at folk kan dele sine syn.

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Du ba ikke om andre meninger annet enn for å kverulere mot dem siden du er skråsikker.

🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Du ba ikke om andre meninger annet enn for å kverulere mot dem siden du er skråsikker.

🙂

Ja jeg ba om motargumenter for å kverulere mot dem siden jeg er skråsikker.

:) 

Men, kom opp en ny (gammel) tråd nå, anbefaler å sjekke den ut, null kverulering der forhåpentligvis ! Bare gode saklige argumenter !

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er du blind? Politimannen sto å slo og slo og slo han. Han banket han. Det er ikke lov. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Men da kan jo kriminelle bare gjøre motstand så slipper de å bli arrestert. Kan ikke det bli problematisk ? Litt sånn som barneoppdragelse, belønner du dårlig oppførsel, så får du fort mer dårlig oppførsel. Tanker om det? (Og jo det er lov, som er derfor jeg er forvirret...)

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Set andre er at en annen politimann tvang den personen som filmet det hele til å åpne mobilen sin og politimannen slettet så beviset. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Ja så flaks at det var kamera på bensinstasjonen eller hva det nå var, som viste.... det vi så. Som, var en person som motsatte seg arrest, og ble slått til han sluttet med det, noe han tok seg god tid med og dermed fikk mange slag. Noe som selvsagt er dumt, men noe som en løser ved å slutte å motsette seg arrest. 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men da kan jo kriminelle bare gjøre motstand så slipper de å bli arrestert. Kan ikke det bli problematisk ? Litt sånn som barneoppdragelse, belønner du dårlig oppførsel, så får du fort mer dårlig oppførsel. Tanker om det? (Og jo det er lov, som er derfor jeg er forvirret...)

Ja så flaks at det var kamera på bensinstasjonen eller hva det nå var, som viste.... det vi så. Som, var en person som motsatte seg arrest, og ble slått til han sluttet med det, noe han tok seg god tid med og dermed fikk mange slag. Noe som selvsagt er dumt, men noe som en løser ved å slutte å motsette seg arrest. 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Politiet skal ikke arrestere noen ved å slå og banke de!!! De skal arrestere de ved arrestasjonsteknikker de har lært. Hvis denne politimannen er så liten og svak at eneste måten han kunne få kontroll over han på var å slå han så burde han få seg en ny jobb. F. Eks i en barnehage.. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis denne politimannen er så liten og svak at eneste måten han kunne få kontroll over han på var å slå han så burde han få seg en ny jobb. F. Eks i en barnehage.. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Ok. Da tror jeg jeg forstår, hvorfor dere mener dette.

Offtopic, men anbefaler deg å prøve litt bryting eller tilsvarende en gang. Tror fysikkens lover vil overraske deg. Å kontrollere en brukbart sterk mann som gjør motstand, vil nok sjokkere deg hvor vanskelig er. 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ok. Da tror jeg jeg forstår, hvorfor dere mener dette.

Offtopic, men anbefaler deg å prøve litt bryting eller tilsvarende en gang. Tror fysikkens lover vil overraske deg. Å kontrollere en brukbart sterk mann som gjør motstand, vil nok sjokkere deg hvor vanskelig er. 

Anonymkode: 5dcc7...ab5

Er derfor de lærer teknikker. Vri armene på måter som gjør at de gir seg osv. Det er det de skal, ikle slå dem ned

Anonymkode: dd9a4...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Politiet skal ikke arrestere noen ved å slå og banke de!!! De skal arrestere de ved arrestasjonsteknikker de har lært. Hvis denne politimannen er så liten og svak at eneste måten han kunne få kontroll over han på var å slå han så burde han få seg en ny jobb. F. Eks i en barnehage.. 

Anonymkode: dd9a4...f4d

Noen ganger må politiet bruke "unødvendig" mye makt for å få kontroll over en krakilsk kriminell. Teori og virkielighet er ikke det samme. Sånn er det bare.

Anonymkode: bf084...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen ganger må politiet bruke "unødvendig" mye makt for å få kontroll over en krakilsk kriminell. Teori og virkielighet er ikke det samme. Sånn er det bare.

Anonymkode: bf084...d40

Ja hvem bryr seg hva politiet gjør. Bare gi folk traumer

Anonymkode: dd9a4...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja hvem bryr seg hva politiet gjør. Bare gi folk traumer

Anonymkode: dd9a4...f4d

Det er bare å oppføre seg skikkelig så trenger ikke politiet bruk makt, vel?

Anonymkode: bf084...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er bare å oppføre seg skikkelig så trenger ikke politiet bruk makt, vel?

Anonymkode: bf084...d40

Hele problemet i denne saken er jo at han mannen ikke gjorde noe (veldig) galt. Har du sett videoen? Ser det ut som om mannen ikke oppførte seg? 

Og igjen så er ikke å banke folk å bruke makt det er vold

Anonymkode: dd9a4...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen ganger må politiet bruke "unødvendig" mye makt for å få kontroll over en krakilsk kriminell. Teori og virkielighet er ikke det samme. Sånn er det bare.

Anonymkode: bf084...d40

Politiet kan bruke makt, men ikke mer enn nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er bare å oppføre seg skikkelig så trenger ikke politiet bruk makt, vel?

 

Du har skjønt det. Og hvorfor stoppe ved slag med batong mot hodet? Hvorfor ikke bare skyte folk hvis de tar et skritt bakover? Det er jo bare å la være å gjøre det, så slipper man å bli skutt.

Du er jo åpenbart helt ute av stand til å se det prinsipielle i dette. Alle får være glad du ikke sitter i juryen.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet har blitt slik at forbrytere beskyttes på alle måter. Oppfører en seg som en tosk år etter år, kan en ikke forvente å bli tatt på med silkehansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Du har skjønt det. Og hvorfor stoppe ved slag med batong mot hodet? Hvorfor ikke bare skyte folk hvis de tar et skritt bakover? Det er jo bare å la være å gjøre det, så slipper man å bli skutt.

Du er jo åpenbart helt ute av stand til å se det prinsipielle i dette. Alle får være glad du ikke sitter i juryen.

Man ligger som man reder, er det noe som heter.

Anonymkode: bf084...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...