Den forsvunne diamanten Skrevet 13. august Skrevet 13. august Jeg er ny student. Jeg driver med et intensivt forkurs nå. Er på universitetet på forelesning fra 8-12 også er jeg der for øvetid der man kan sitte individuelt og drive med oppgaver fra 13-15. Etter disse timene er jeg faktisk helt fritert i hodet. Prøver å jobbe mer hjemme men det er som om det hjernen min slutter å fungere etter det. Klarer liksom ikke fokusere mer. Så får jeg dårlig samvittighet for å ikke klare mer. Hva gjør jeg med dette? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. august Skrevet 13. august Normert studietid for et fulltids studium er 37,5 - 40 timer i uken. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august Studerer du fulltid? Da ville jeg forsøkt å jobbe normalt sett ca. 8-16 med halvtimes lunsjpause, i bolker på 45-50 minutter, med 10-15 minutter pause mellom hver bolk der du gjør noe annet enn å lese eller å se på skjerm. Ordentlig pause altså, gjerne frisk luft. Det er for øvrig ganske normalt å bli litt fritert i hodet i begynnelsen til man kommer litt inn i det. Anonymkode: 35ad1...418 1 Siter
frosken Skrevet 13. august Skrevet 13. august Den forsvunne diamanten skrev (3 timer siden): Jeg er ny student. Jeg driver med et intensivt forkurs nå. Er på universitetet på forelesning fra 8-12 også er jeg der for øvetid der man kan sitte individuelt og drive med oppgaver fra 13-15. Etter disse timene er jeg faktisk helt fritert i hodet. Prøver å jobbe mer hjemme men det er som om det hjernen min slutter å fungere etter det. Klarer liksom ikke fokusere mer. Så får jeg dårlig samvittighet for å ikke klare mer. Hva gjør jeg med dette? Dersom du er på universitetet 8-15 og bruker tiden relativt godt, så kan du være fornøyd med deg selv. Nøyaktig hvor mye du må jobbe, vil avhenge av hvor vanskelig pensum er og hvordan du ligger an til å kunne bestå eksamen. 1 Siter