Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Min assosiasjon når jeg ser nicket ditt: Damedame som liker glatt mus. :-)

*lol* jeg er faktisk lesbisk, men en mus er da en mus og vakker uansett;)

Men altså dette med å kalle opp kjönnsorganer etter dyrearter byr meg egentlig veldig imot og har aldri skjönt vitsen med det..

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• Mr Kahn

9

• Genco

8

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I strid med naturen? Da kan vel ikke bestemor overta omsorgen heller, om foreldrene skulle falle fra eller være uegnet, hun er jo ikke fruktbar lenger.

Jeg tror ikke det bare går på fertilitet. Mennesker trenger tradisjon, der normative begreper danner forbilledlig ramme for barnet å vokse opp i.

Bestemor - og bestefar, for den sak skyld - ville sikkert fungert, dersom de har helse og ressurser til det. Etter den nye barnevernsloven er besteforldrene å anse som aktuelle dersom et omplasseringsvedtak iverksettes, og skal kun utelukkes dersom særlige forhold tilsier at de ikke er skikket.

Men tråden dreide seg jo om adopsjon i denne omgangen, og jeg er fortsatt mot å la homser tilfredsstille sin egoisme på bekostning av et hjelpløst barn. Jeg går så langt som å kalle det et grotesk overgrep.

Skrevet

Jeg tror ikke det bare går på fertilitet. Mennesker trenger tradisjon, der normative begreper danner forbilledlig ramme for barnet å vokse opp i.

Bestemor - og bestefar, for den sak skyld - ville sikkert fungert, dersom de har helse og ressurser til det. Etter den nye barnevernsloven er besteforldrene å anse som aktuelle dersom et omplasseringsvedtak iverksettes, og skal kun utelukkes dersom særlige forhold tilsier at de ikke er skikket.

Men tråden dreide seg jo om adopsjon i denne omgangen, og jeg er fortsatt mot å la homser tilfredsstille sin egoisme på bekostning av et hjelpløst barn. Jeg går så langt som å kalle det et grotesk overgrep.

Ja, jeg er enig i at det er å gå langt å kalle det et groteskt overgrep.

Skrevet

Hehe ok! kanskje det er på tide med et aldri så lite nickbytte for meg da;) Er meget uskyldig av meg, og vil helst ikke oppfattes som noe annet heller;)

Kanskje jeg tenker mer koffert enn andre, men det falt meg ikke inn at det kunne være noe _annet_ enn det... ;O)

Skrevet

Hehehe har aldri tenkt på at nicket kan tolkes sånn...! Og hvem i all verden bruker ordet puddel om det "området"??

Jeg bruker heller ikke det ordet om det området, som du sier.

Like fullt assosierer jeg også nicket ditt med intimabarbering.

Åpenbart er vi flere som tenker koffert litt for ofte.? ;)

Skrevet

Hehehe har aldri tenkt på at nicket kan tolkes sånn...! Og hvem i all verden bruker ordet puddel om det "området"??

Trodde også det var det det betydde - - har nevnt det for gubben at han diskutere politikk med ei shava dame :) hehe

Skrevet

*lol* jeg er faktisk lesbisk, men en mus er da en mus og vakker uansett;)

Men altså dette med å kalle opp kjönnsorganer etter dyrearter byr meg egentlig veldig imot og har aldri skjönt vitsen med det..

Puddel er da artigere enn mus .

Skrevet

Det så jeg litt for seint altså :o).

Det hender jeg følger tråder der inne også, skjønner du, selv om jeg ikke kommenterer noe.

Men du stusset ikke da du så meg og gubben der da? hehe

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Trodde også det var det det betydde - - har nevnt det for gubben at han diskutere politikk med ei shava dame :) hehe

Hehe ja du skal ikke skue hunden på hårene..eller fravär av dem..;)

Skrevet

Retorikken svikter deg når du tyr til vendinger som "vi snakker om umælende, rettsløse spebarn...". Det er grep man bruker når faktisk argumentasjon glimrer med sitt fravær.

Ingen er født rettsløs i Norge ( i utg.pkt), og ingen barn kan uansett velge foreldre. De fleste er prisgitt den mammaen de popper ut av og den eventuelle pappaen som maktesløs er vitne til naturens under. Det er jo ikke akkurat noen garanti for en god oppvekst at man må bo med sine biologiske foreldre.

Det er jo bare å ta en titt i avisen en fritt valgt dag for å konstatere det faktumet, og vi skal jo ikke glemme mørketallene ifm familieterror av ulik alvorlighetsgrad som foregår i vårt stolte kongerike - uten at en eneste skinkerytter eller flatbanker er involvert.

Og før sikringen går: alle heteroforeldre er ikke barnemishandlere og familieterrorister, men det finnes altså ingen garantier for at barn får en god oppvekst på grunn av sine foreldres seksuelle legning.

"Det er jo bare å ta en titt i avisen en fritt valgt dag for å konstatere det faktumet, og vi skal jo ikke glemme mørketallene ifm familieterror av ulik alvorlighetsgrad som foregår i vårt stolte kongerike - uten at en eneste skinkerytter eller flatbanker er involvert."

Vent litt nå. Hva er det du presterer å skrive her egentlig.

Du skriver at det forekommer mye vold blant hetrofile foreldre. Ja det gjør det dessverre, men tror du virkelig at et homopar ikke krangler eller kan utsette barna for vold seg imellom eller ovenfor barna på lik linje med hetropar?

Hvis den tid kommer, at homofile og lesbiske får adoptere og de blir godkjent av giverlandene (noe jeg tviler på skjer med det første) så er det ifølge deg nærmest garantert at da er det bare fryd og gammen, og ikke så mye som en ørliten krangel engang.

Det virker sånn utifra det du skriver.

Det finnes da ingen garanti for slikt, samme hvor mye de blir gransket, for da viser alle seg fra sin beste side.

Og hva om homoparene eller lesbeparene går hvert til sitt, og barna får enda en ny pappa eller mamma. Tenk deg den mølja der. Hvordan vil DET bli for barna. Er det virkelig ingen som har tenkt på akkurat DET.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...