Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har for noen dager siden fått en kul på pungen. Først trodde jeg det var en kvise/kjertel som hadde hovnet. Men kulen ligner ikke på en kjertel. Den er veldig øm, rød og blør lett. Jeg forsøkte i starten å klemme på den for å se om det kom noe verk ut, men det virker som om det ikke er verk i den.Størrelsen er ca 5 mm og den henger på utsiden av pungen uten å være knyttet til noe inni. Jeg er 34 år og ellers frisk og rask. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184025-kul-p%C3%A5-pungen-som-bl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Litt vanskelig å si, men det kan være en form for åreknute eller et "karnøste". Sistnevnte er en opphopning av bittesmå blodkar. Siden den er så øm vil jeg imidlertid tippe at det er en form for betennelse. Synes du kan vaske med klorhexidin, ellers la den være mest mulig i ro. Dersom du ikke er bra i løpet av ca 2 uker kan du få fastlegen din til å undersøke deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...