Gå til innhold

Navn

Gjest navnejakt

Anbefalte innlegg

Gjest navnejakt

Slenger dette innlegget inn her også jeg.

Det har seg slik at jeg og min sambo endelig har funnet et navn til frøkna som kommer i juli som vi er enige om og som vi begge synes er veldig fint (derfor enige). Dette navnet er Eva. Men aberet er at moren til min sambo heter Eva. Blir det teit synes dere å kalle barnet sitt det samme som hennes farmor? Vi tenker på å finne et dobbeltnavn da så det ikke blir helt likt, altså å bruke begge navnene. Hva synes dere?

Noen som har noen forslag på fine dobbelnavn med Eva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• morsan

5

• Freya

3

• org

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai

Eva-Lill

Eva-Mari (med trykk på i)

Men nå er ikke jeg så begeistret for navnet Eva, da. _Og_ jeg er av den bestemte oppfatning at barn som kommer til verden skal få ha sitt eget navn, ikke oppkalles. Blir så lett Lille-Eva og sånn fra en del folk. *grøss og gru*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnejakt

Eva-Lill

Eva-Mari (med trykk på i)

Men nå er ikke jeg så begeistret for navnet Eva, da. _Og_ jeg er av den bestemte oppfatning at barn som kommer til verden skal få ha sitt eget navn, ikke oppkalles. Blir så lett Lille-Eva og sånn fra en del folk. *grøss og gru*

Ja, vi har tenkt på Eva-Mari med trykk på i, men hvordan skrives dette navnet? Kan jo ikke skrive det med apostroff over i'en heller.

Ja, jeg er egentlig i mot oppkalling selv, men så synes jeg Eva er et så fint et navn da. For meg er det ikke oppkalling, bare et fint navn, men det vil jo se ut som oppkalling for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, ikke dobbeltnavn. Eva er jo så fint i seg selv. Så la gå at det kanskje blir oppkalling da, farmor blir sikkert veldig stolt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har tenkt på Eva-Mari med trykk på i, men hvordan skrives dette navnet? Kan jo ikke skrive det med apostroff over i'en heller.

Ja, jeg er egentlig i mot oppkalling selv, men så synes jeg Eva er et så fint et navn da. For meg er det ikke oppkalling, bare et fint navn, men det vil jo se ut som oppkalling for alle andre.

Eva Luna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg synes det går helt fint å bruke navnet selv om farmor har det samme. Dessuten er Eva et veldig pent navn.

Hva med

Eva Cecilie

Eva Marie

Eva Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det går helt fint å bruke navnet selv om farmor har det samme. Dessuten er Eva et veldig pent navn.

Hva med

Eva Cecilie

Eva Marie

Eva Kristine

Eg likar godt Linn Tove :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Hva sier mormor da?

Dere kan gjerne si at det ikke er oppkalling og at det er bare fordi Eva er et tilfeldig fint navn.

Tror nok at mormor da forventer at neste jente har hennes navn, evt at Eva får mormors navn som tilknytning.

"mormors navn"-Eva eller

Eva-"mormors navn"

Jeg ville ha unngått navnet for å ikke havne i bråk.

Men kanskje mormor ikke bryr seg om det?

Min mor/exsvigermor hadde garantert brydd seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnejakt

Hva sier mormor da?

Dere kan gjerne si at det ikke er oppkalling og at det er bare fordi Eva er et tilfeldig fint navn.

Tror nok at mormor da forventer at neste jente har hennes navn, evt at Eva får mormors navn som tilknytning.

"mormors navn"-Eva eller

Eva-"mormors navn"

Jeg ville ha unngått navnet for å ikke havne i bråk.

Men kanskje mormor ikke bryr seg om det?

Min mor/exsvigermor hadde garantert brydd seg.

Det er det som er litt av greia da, hva synes mormor. Men hun har faktisk sagt at det er greit for henne at vi kaller barnet for Eva, men om hun oppriktig mener det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Er vel bare koselig at ungen får samme navn som farmor? Jeg er selv oppkalt etter bestemor, og har aldri lidd av den grunn;)

Navneforslag: Eva-Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare koselig at ungen får samme navn som farmor? Jeg er selv oppkalt etter bestemor, og har aldri lidd av den grunn;)

Det hørtes xvenzkt ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnejakt

Det høres litt sånn Erna-Verna ut.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremei

Det hørtes xvenzkt ut! :)

Ja... grunnen til at jeg synes det er så fint er vel at ei kjempekoselig jente jeg kjenner heter det:) Og hun er svensk(eller xvenzk om du vil), ja;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Det høres litt sånn Erna-Verna ut.. hehe :)

Nehei!!! Det gjør det ikke,så! Det er fiiint. *dypt fornærmet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Jeg hadde aldri kalt opp min unge etter barnets farmor (men alle vet vel hva jeg syntes om min sivgermor). Hadde forresten ikke kalt det opp etter mormor heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... grunnen til at jeg synes det er så fint er vel at ei kjempekoselig jente jeg kjenner heter det:) Og hun er svensk(eller xvenzk om du vil), ja;o)

jeg liker svensker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

jeg liker svensker :)

De er faktisk bedre enn sitt rykte de fleste av dem. Til min store forbløffelse har de ikke med seg stiger inn i butikken når de handler, ei heller bruker de å fise i grisehus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnejakt

Jeg hadde aldri kalt opp min unge etter barnets farmor (men alle vet vel hva jeg syntes om min sivgermor). Hadde forresten ikke kalt det opp etter mormor heller :-)

Det kommer jo litt an på hva farmor og mormor heter da. For meg er det ikke pga oppkalling jeg vil ha det navnet, men fordi jeg synes det navnet er så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...