Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en dame på 33 år. Har siden jeg fødte for et drøyt år siden hatt murrende magesmerter øverst venstre side, rett under ribbena. Sviende smerter. Blødde endel i perioden før fødselen, under fødselen og etter. Fikk 2 dager er jeg fødte blodoverføring. En måned etter fikk jeg cyste på halsen som ble betent. Gikk på kraftige antibiotikakurer (og smertestillende) ca. 1 måned, noe tabletter og mest intravnøst. Så blei cysten fjernet. Leste i leksikon at det kan ha påvirkning på milten ved blodtap o.l. Har vært hos fastlege og tatt allergiprøver, EKG, blodprøver og avføringsprøve. I tillegg UL av magen og underliv. Har ikke funnet ut noe ennå. Har gått på Zantac tabletter i to uker nå, i tillegg til jerntabletter. Og drikker biola fast.Vanskelig å beskrive smertene. Til å leve med uten problemer, men blir engstelig når jeg ikke vet hva det er. Ganske normal avføring. Føler ikke at smertene varierer utifra hva jeg spiser. Tilfeldig når de dukker opp, men kjenner det hver dag. Kjenner ikke noe om natten. Kan ikke kjenne noen ujevnheter når jeg klemmer på magen, men vondt når jeg klemmer. Smerter når jeg trener sit ups.Håper noen kan svare meg. Skal til legen fredag, håper på svar fra dere før det.Fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184055-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes dette høres mest ut som det sitter i bukvegg/muskelfester, i og med at du kjenner det ved sit-ups. Kanskje kan du i forbindelse med fødsel ha fått en liten muskelbrist, kanskje et bittelite brokk. Dette er ufarlig. Du er grundig utredet, så synes du bør prøve å unngå å engste deg. Se an et halvt års tid, oppsøk eventuelt lege om du ikke er bedre, eller om du blir værre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184055-magesmerter/#findComment-1255498
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...