Gå til innhold

hvilke antrekk til hvilken anledning ??

Gjest stilig til sommeren

Anbefalte innlegg

Gjest stilig til sommeren

hva har dere på dere når dere skal:

1. i butikken

2. ut på tur om sommeren i fint vær

3. uteselskap hos nabo (uformelt)

4. grilling hos venner

5. kinotur om sommeren

6. bytur med venner dagtid osv

er dere nøye på at sko og topper matcher osv. er selv litt håpløs men har en venninne som ALLTID ser ut til å ha det rettet antrekket inklusive vesker og sko og briller.

hva kan jeg gjøre for å bli litt bedre antrukket ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

1. i butikken, da er jeg gjerne på vei hjem fra jobb. En pen bukse, en pen topp/skjorte/genser/jakke etter morrahumøret, ikke alltid humøret på morran tilsier pent antrekk, det hender at jobbdager er dongeri og t-skjortedager... spasersko/støvletter, pent sminket (uansett humør).

2. ut på tur om sommeren i fint vær. Joggesko, dongeribukse og t-skjorte, eller turjakke om det er kaldere, håper været er såpass at jeg har solkrem på istedet for jobbsminken.

3. uteselskap hos nabo (uformelt). Litt pent ala jobbklærne og litt sminket (eller solkrem om været er aldeles flott, litt maskara lurer jeg på øyenvippene, sol eller ikke.

4. grilling hos venner; væravhengig, se turklærne overfor...+ maskara da...

5. kinotur om sommeren, igjen jobbklærne/sminken...

6. bytur med venner dagtid osv. De jobbklærne er anvendelig til mye.

Jeg er glad i belter, vesker og sko og har et lite utvalg, men det ender ofte med at jeg havner i favorittene, uansett antrekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg prøver å ha masse basis plagg som matcher..

Så kan jeg bruke en eller to ting til disse basisplaggene som er stilige og spesielle..;)

Jeg prøver å ikke ha så mange "midt i mellom ting" Det skal enten være relativt nøytralt, eller kult og personlig og rope meg..;)

Jeg liker godt å ha kule belter til jeans, og jeg varierer smykker.

Bukser& skjørt er stort sett skåret over samme modell, men så kan jeg heller variere toppen.

Jeg synes også det er kult at skoene matcher, med mindre det er gjort mismatch med vilje, og da matcher det jo stort sett for det.

Kjør på, ikke vær redd for å stikke deg ut..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Men, jeg svarte ikke på det du spurte om, så da gjør jeg det nå:

1 butikken: hva som helst!

2. ut på tur om sommeren i fint vær Shorts og topp

3. uteselskap hos nabo (uformelt): Fine jeans og snerten topp, smykker og kule sko..

4. grilling hos venner: Mye det samme som forrige, kanskje med matchende hatt..Og kanskje skjørt eller sommerkjole..

5. kinotur om sommeren: Noe comfy, jeans og topp antagelig

6. bytur med venner dagtid: litt pyntet, kul jeans eller skjørt, fin topp, smykker og sminke..

Sånn omtrent. Med variasjoner..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Dronningen har dataprogram som finner ut hva som matcher av sko og vesker o.l. Jeg har et dataprogram som sier sko - ikke sko:)

Ellers så er jeg ikke storforbruker av klær, og kler meg stort sett praktisk. Ikke tenk på venner, tenk på hvordan du trives og hva er din private stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva har dere på dere når dere skal:

1. i butikken

Noen ganger kommer jeg rett fra jobb, så da er det butikktur i jobbandtrekk, dvs ofte skjørt og jakke. Kommer jeg hjemmefra er det alt fra olabukse til shorts til sommerkjole eller hva jeg nå måtte ha på meg.

Men jeg går ALDRI på butikken i joggedress o.l.

2. ut på tur om sommeren i fint vær

Er været fint nok går jeg helst i shorts og t.skjorte/topp.

3. uteselskap hos nabo (uformelt)

4. grilling hos venner

Sommerkjole, hvis været tillater dette.

5. kinotur om sommeren

Går vel knapt på kino om sommeren. Har vel slumpet til å ta med meg mann og barn på kino en regnværsdag, og da er det gjerne olabukse og topp det går i.

6. bytur med venner dagtid osv

Mener du shoppingtur? Kafetur? Kommer an på vær og hva man skal, men jeg kan godt gå i olabukse, men da helst med topp/dressjakke el lign. Eventuelt kjole/skjørt. Er veldig glad i å gå i kjole/skjørt uten at jeg anser dette som så ekstremt pyntet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg svarte ikke på det du spurte om, så da gjør jeg det nå:

1 butikken: hva som helst!

2. ut på tur om sommeren i fint vær Shorts og topp

3. uteselskap hos nabo (uformelt): Fine jeans og snerten topp, smykker og kule sko..

4. grilling hos venner: Mye det samme som forrige, kanskje med matchende hatt..Og kanskje skjørt eller sommerkjole..

5. kinotur om sommeren: Noe comfy, jeans og topp antagelig

6. bytur med venner dagtid: litt pyntet, kul jeans eller skjørt, fin topp, smykker og sminke..

Sånn omtrent. Med variasjoner..:-)

Hva som helst i butikken?? Til og med bikini og pysj??

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeborg Soerensen

1. i butikken: Chaneldrakt, Jackie-O-solbriller, silkeskjerf,pumps

2. ut på tur om sommeren i fint vær: Marineblå bukse eller beige bukse(Sand), Lacoste jumpper eller dressjakke fra Ralph lauren, lave pumps eller seilersko til nøds

3. uteselskap hos nabo (uformelt): Kjole eller skjørt og bluse, cardigan(sand), sandaletter.

4. usj, griller ikke.

5. Hvem går på kiino sommerstid???!!!

6. bytur med venner dagtid osv: Drakt fra Chanel eller Gucci. Store solbriller for litt anonymitet(oftest gucci). Guldsmykker-de glittrer så pent i solen. Hatt og sko som matcher antrekket er et must.

er dere nøye på at sko og topper matcher osv.: SÅ KLART.Og øyenskygge, læbestift og neglelakk må også matche, eller i det mindste harmonere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Hva som helst i butikken?? Til og med bikini og pysj??

*LOL*

Tenåringen i huset pleier å gå i pysjbukse overalt, og det gjør venninnene også. Gå i butikken i pysj eller bikini har jeg aldri gjort, men ellers så har jeg på meg arbeidsklær når jeg kommer fra arbeid som kan være hva som helst egentlig. Hvis jeg er hjemme og skal handle mat i nærbutikken så går jeg akkurat som jeg står (ikke naken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringen i huset pleier å gå i pysjbukse overalt, og det gjør venninnene også. Gå i butikken i pysj eller bikini har jeg aldri gjort, men ellers så har jeg på meg arbeidsklær når jeg kommer fra arbeid som kan være hva som helst egentlig. Hvis jeg er hjemme og skal handle mat i nærbutikken så går jeg akkurat som jeg står (ikke naken).

Jeg har gått i pysjen men da har jeg hatt lang kåpe og støvletter utenpå ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke gått på butikken slik, men jeg har gått slikt kledt frem og tilbake utenfor huset med barnevogn, mens jeg håpet at ungen snart ville sovne slik at jeg fikk stelt og kledt meg for dagen! *ha ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått på butikken slik, men jeg har gått slikt kledt frem og tilbake utenfor huset med barnevogn, mens jeg håpet at ungen snart ville sovne slik at jeg fikk stelt og kledt meg for dagen! *ha ha*

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Ha ett eller to klassiske basisplagg i nøytrale farger men som står til hverandre. F.eks. dress med f.eks. både bukse og skjørt. Kjøp forskjellige topper å ha inni i festlige farger. Kjøp sko og vesker som matcher toppene. Pynt på med tilbehør som står i stil: belte, smykke, armbånd osv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Jeg har gått ned i kjelleren i nattkjole og joggebukse under, og en eller annen jakke utenpå. Datteren min fikk panikk, slik kunne jeg ikke gå så naboene så meg. Men gå i pysjbukse overalt på besøk og slikt, det er greit for henne i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

1. i butikken: Chaneldrakt, Jackie-O-solbriller, silkeskjerf,pumps

2. ut på tur om sommeren i fint vær: Marineblå bukse eller beige bukse(Sand), Lacoste jumpper eller dressjakke fra Ralph lauren, lave pumps eller seilersko til nøds

3. uteselskap hos nabo (uformelt): Kjole eller skjørt og bluse, cardigan(sand), sandaletter.

4. usj, griller ikke.

5. Hvem går på kiino sommerstid???!!!

6. bytur med venner dagtid osv: Drakt fra Chanel eller Gucci. Store solbriller for litt anonymitet(oftest gucci). Guldsmykker-de glittrer så pent i solen. Hatt og sko som matcher antrekket er et must.

er dere nøye på at sko og topper matcher osv.: SÅ KLART.Og øyenskygge, læbestift og neglelakk må også matche, eller i det mindste harmonere.

Navnet ditt virker kjent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned i kjelleren i nattkjole og joggebukse under, og en eller annen jakke utenpå. Datteren min fikk panikk, slik kunne jeg ikke gå så naboene så meg. Men gå i pysjbukse overalt på besøk og slikt, det er greit for henne i hvert fall.

Dattera mi hadde også en pysjperiode, det går nok over :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...