Gå til innhold

"alenemamma" med knekt bein. hva nå?

Gjest Knix

Anbefalte innlegg

Poster det her også i tilfelle noen her kanskje har noen tips. Også på forelde-småbarn.

Moren min knakk benet for noen uker siden og kan da selvfølgelig ikke passe på min 2,5 år gamle bror. hun har ennå minst 4 uker igjen der hun ikke skal bruke benet.

Siden benbruddet har barnets far passet på han. barnets far og moren min går ikke overens. Moren min er ikke noen engel selv, men han er dominerende,truende og ellers svært stygg med henne (ikke voldelig), og spesielt nå når hun ikke kommer seg noen plass, og nå truer han med å forlate min lillebror om hun drar bort å er til hun er frisk.(for å slippe unna han). forøvrig er han alkoholiker og blir enda værre da..

Skulle gjærne tatt meg av lillebror jeg om det ikke hadde vært midt i examenstiden og mye å gjøre ellers..

Så nå lurer jeg egentlig bare på hva moren min kan gøre nå? hvor kan hun henvende seg for å få hjelp til lillebror? hvordan kan hun få hjelp? forøvrig lider ikke lillebror nå, ikke fysisk hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med sosialkontoret, eventuelt helsestasjonen og spør!

Du trenger ikke begrunne med annet enn at moren har brukket beinet, og trenger hjelp en stund.

Noen kommuner har etter hvert ansatt familie-medarbeidere, oftest i sosial- og barnevernsetaten, som kan gå inn i slike situasjoner.

Noen ren barnevernssak er jo dette ikke uansett - men moren trenger jo helt klart hjelp. Det kan jo være nok at noen hjelper til med legging, bading eller kjøring i barnehage for eksempel, eller får handla inn mat.

Ring og spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som moren din har krav på husmorvikar. Snakk med Trygdekontoret/legen.

Min mor fikk i alle fall det - enda hun var gift, men hun hadde bekkenløsning etter fødselen til min lillebror, og klarte ikke alt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som moren din har krav på husmorvikar. Snakk med Trygdekontoret/legen.

Min mor fikk i alle fall det - enda hun var gift, men hun hadde bekkenløsning etter fødselen til min lillebror, og klarte ikke alt alene.

Finnes det overhodet noen kommuner som ikke har avviklet denne ordningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det overhodet noen kommuner som ikke har avviklet denne ordningen?

Aner ikke - burde jeg sikkert vite! *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...