Gjest Knix Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Poster det her også i tilfelle noen her kanskje har noen tips. Også på forelde-småbarn. Moren min knakk benet for noen uker siden og kan da selvfølgelig ikke passe på min 2,5 år gamle bror. hun har ennå minst 4 uker igjen der hun ikke skal bruke benet. Siden benbruddet har barnets far passet på han. barnets far og moren min går ikke overens. Moren min er ikke noen engel selv, men han er dominerende,truende og ellers svært stygg med henne (ikke voldelig), og spesielt nå når hun ikke kommer seg noen plass, og nå truer han med å forlate min lillebror om hun drar bort å er til hun er frisk.(for å slippe unna han). forøvrig er han alkoholiker og blir enda værre da.. Skulle gjærne tatt meg av lillebror jeg om det ikke hadde vært midt i examenstiden og mye å gjøre ellers.. Så nå lurer jeg egentlig bare på hva moren min kan gøre nå? hvor kan hun henvende seg for å få hjelp til lillebror? hvordan kan hun få hjelp? forøvrig lider ikke lillebror nå, ikke fysisk hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ta kontakt med sosialkontoret, eventuelt helsestasjonen og spør! Du trenger ikke begrunne med annet enn at moren har brukket beinet, og trenger hjelp en stund. Noen kommuner har etter hvert ansatt familie-medarbeidere, oftest i sosial- og barnevernsetaten, som kan gå inn i slike situasjoner. Noen ren barnevernssak er jo dette ikke uansett - men moren trenger jo helt klart hjelp. Det kan jo være nok at noen hjelper til med legging, bading eller kjøring i barnehage for eksempel, eller får handla inn mat. Ring og spør 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Høres ut som moren din har krav på husmorvikar. Snakk med Trygdekontoret/legen. Min mor fikk i alle fall det - enda hun var gift, men hun hadde bekkenløsning etter fødselen til min lillebror, og klarte ikke alt alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Høres ut som moren din har krav på husmorvikar. Snakk med Trygdekontoret/legen. Min mor fikk i alle fall det - enda hun var gift, men hun hadde bekkenløsning etter fødselen til min lillebror, og klarte ikke alt alene. Finnes det overhodet noen kommuner som ikke har avviklet denne ordningen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Finnes det overhodet noen kommuner som ikke har avviklet denne ordningen? Aner ikke - burde jeg sikkert vite! *rødme* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.