Gå til innhold

Trenger råd fra dere her inne og en lege.


Gjest engelen

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

Som jeg har nevnt tidligere skal jeg snakke med ei på onsdag. jeg prøvde å skrive et brev, men fikk det ikke til. Tankene er helt tomme. Vet ikke hva jeg skal si... føler det er fælt å ha anorexia og inrømme det (hun vet om det) Men hva skal jeg gjøre? hvordan skal jeg klare å skrive et brev til henne der jeg forteller hvordan jeg har det? det er meningen hun skal lese det mens jeg er der. Vurderer om jeg skal droppe brevet og bar snakke...

Har gått 2 dager nå uten nesten noen ting. Spiste litt kjøttdeig og spaghetti sent i kveld og ellers har jeg tvinget meg selv til å spise litt snop for å få i meg noe! det er så felt å ha det slik.. Orker ikke mere. Huden begynner å bli tørr på armene, er det pgav anorexiaen??? Hjelp, var så slapp i dag at jeg måtte spise, selv om jeg føler det var for mye... jeg er helt syk i hoder...

Engel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Du må nok forbrede deg på at hun spør deg om alt, hvorfor du ikke spiser, hvaslags tanker du har om mat, om deg selv, hvorfor du begynte osv. Du må sikkert fortelle masse om familien din, om deg selv osv.

Men ettersom du selv har innsett at du har et problem, er det jo kjempe flott at du vil ha hjelp. Jo fortere du kan få hjelp, jo bedre. Ikke vær så dum som mange av oss andre her og la det gå mange mange år før det skjer noe. Jeg råder deg sterkt til å søke fast hjelp og slutte med dette, selv om jeg vet at det ikke er lett. Men du er sterk hvis du vil og jeg vet at du kan klare det!!!Har du ingen venninner som du kan prate med? hva med foreldre?

Jeg ønsker deg lykke til hvertfall! Bare si alt rett ut som det er, du har ingen ting å tape.

Skriv hvordan det går.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Engelen ! Du har nok snakket med "henne" i går og jeg håper at det ikke var så ille som du tenkte i forkant. Mange med sf sliter med såkalt prestasjonsangst og mange tror at de må prestere noe bra hos sin behandler. Det kan være tøft i starten , men etterhvert vil en som går i terapi oppleve at det er ikke om å gjøre å prestere men heller bli bedre kjent med sine egne tanker og følelser.

Tørr hud kan skyldes mange ting, men vi vet at mange med anorexia får tørr og nuppete hud. Håper du får hjelp til å få styring over ditt matinntak, lykke til videre !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...