Gå til innhold

NHD- serumsprøve-er det forskjellige lab.verdier?


inkink

Anbefalte innlegg

Hei igjen... takk for svar om serumsprøve fro noen dager siden.

Da jeg ringte legekontoret og fikk greie på de verdiene jeg spurte deg om, sendte de også brevet i posten som jeg fikk i går.

Labororatoriet het Furst i Oslo.

Og der oppgir de referanse område fra 25-140 på cipralex. Jeg hadde 37.

Kan det være forskjellige lab.verdier?

og at jeg hadde mere cipralex i blodet enn det vi trodde??

Du beskrev at de skulle ligge mellom 35-175.

Eller betyr det ingenting.

Du skjønner jeg synes jeg hadde virkning på 7,5-8mg og er nå verre igjen ved å ha økt til nesten 10. Urolig , sover ikke om natta--ille hangover etc..

Kanskje jeg kan bruke den dosen jeg hadde???

spør håpefull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ofte slik at ulike laboratorier angir litt ulikt referanseområder på ulike blodprøver. Analysen kan man vel allikevel anta at ville gitt relativt likt svar uansett hvor den var tatt, bortsett fra at det alltid vil kun være små målefeil.

Ut i fra det du skriver ligger du uansett lavt i referanseområdet, (og så stresser du som vanlig ganske mye rundt dette...*s*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte slik at ulike laboratorier angir litt ulikt referanseområder på ulike blodprøver. Analysen kan man vel allikevel anta at ville gitt relativt likt svar uansett hvor den var tatt, bortsett fra at det alltid vil kun være små målefeil.

Ut i fra det du skriver ligger du uansett lavt i referanseområdet, (og så stresser du som vanlig ganske mye rundt dette...*s*)

Takk for svar frosken!

Vet du hvor mye den bør ligge på på 10 mg cipralex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...