Gå til innhold

NHD, Cipralex og store bivirkninger


Gjest usikker123

Anbefalte innlegg

Gjest usikker123

Begynte på Cipralex for 5 uker siden, pga litt angst for et konkret problem. Etter å ha gått på disse i 1 1/2 dag kom agnsten for fullt (jeg visste åpenbart ikke hva angst var før jeg begynte med piller). Et utrolig tankekjør, hjertebank og stor indre uro. Samt kvalme. Dette var like ille i tre uker, var totalt avhengig av Sobril den tida. Fikk råd av legen om å slutte siden jeg reagerte så kraftig og hadde gått ned 8 kg siden jeg ikke klarte å spise pga kvalme.. Trappet ned med 1/2 pille hver dag en uke og 1/2 pille annen hver dag nesten en uke. Har nå vært pillefri siden lørdag. Men hjertebanken og uroen, skjelvingen og stikkingen i kroppen er fortsatt der - selv om det har blitt en del bedre enn det var. Angsten for det konkreten problemet mitt er borte (tror ikke det var så ille at jeg burde ha begynt på AD i utgangspunktet), men nå sliter jeg med tanker om at pillene har fremkallet en slags generell angst i meg siden jeg fortsatt er så urolig. Eller er det sannsynlig at det er rester av piller som fortsatt sitter i kroppen og vil forsvinne?

Bortsett fra at jeg har angst for at dette ikke vil forsvinne (type angst for angsten kanskje?) så er jeg i godt humør jeg!

Hva råder du meg til å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Jeg er ikke sikkert på dette, at det ikke har gott seg ennå(angsten du fikk.)

Men hver gang jeg har trappet opp, har jeg fått mere angst jeg jeg i utganspunktet hadde. Jeg måtte også ha sobril i opptrppingsperioder.

Etter en stund på stabil dose, har det gitt seg, og jeg har igjen blitt roligere:)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usikker123

Heisan!

Jeg er ikke sikkert på dette, at det ikke har gott seg ennå(angsten du fikk.)

Men hver gang jeg har trappet opp, har jeg fått mere angst jeg jeg i utganspunktet hadde. Jeg måtte også ha sobril i opptrppingsperioder.

Etter en stund på stabil dose, har det gitt seg, og jeg har igjen blitt roligere:)

Vennlig hilsen

Tusen takk for svar! Hvor lenge måtte du være på stabil dose før du ble roligere igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Hvor lenge måtte du være på stabil dose før du ble roligere igjen?

Jeg tror det tok 3-4 uker faktisk. Om jeg ikke husker helt feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå er jo nettopp en av de mange bivirkningene av disse medisinene nemlig angst...

fullfører din setning:

.......i starten av behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usikker123

fullfører din setning:

.......i starten av behandlingen.

Ja, jeg ble fortalt at bivirkningene kunne være angst i begynnelsen. Men etter å ha gått på disse i tre uker og angsten og kvalmen ble for ille for meg, og trappet derfor ned i 1 1/2 uke, deretter pillefri i fire dager og angsten er fortsatt værre en da jeg startet så lurer jeg på om dette er normalt og vil gå over, eller om jeg virkelig har fått skikkelig angst nå da! Når kan jeg forvente at alle bivirkningene er ute av kroppen prøvde jeg vel egentlig å spørre om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

fullfører din setning:

.......i starten av behandlingen.

Kan ikke huske om å ha lest at det står "i begynnelsen" på lappen i esken...men det er mulig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...