Gå til innhold

Er du komfortabel med at man kan spasere rett inn på et sykehus?

flisa

Anbefalte innlegg

Ja, rett inn på rommene kan du gå - og der ligger det folk som ikke alltid bare kan stikke av. ER det rett?

Husker jeg reagerte på det da jeg lå på barsel. Folk kunne komme og gå som de ville, rett fra gata og inn, og der satt du da i nettingtruse med melkespreng og luft i magen. De i vaktrommet stoppet jo ikke folk og spurte hvor de skulle, akkurat.... Er det rett?

Jeg syns det er for dårlig sikkerhet for pasienter på slike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serendipity

Meg er jeg ikke bekymret for at noen vil ta ;-) Men tanken på at noen kunne "snappe" poden streifet meg mer en en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg er jeg ikke bekymret for at noen vil ta ;-) Men tanken på at noen kunne "snappe" poden streifet meg mer en en gang.

Ja, og når man akkurat har født er man jo så sårbar på alle slags følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde jo nylig da et eller annet sted,,,en som utga seg for å være sykepleier...:( vet ikke om babyen er kommet til rette igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Det skjedde jo nylig da et eller annet sted,,,en som utga seg for å være sykepleier...:( vet ikke om babyen er kommet til rette igjen..

Tror det var i Tyskland. Har ikke fått med meg noe om utfallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Sikkerheten kunne nok vært bedre ja...

Og så kunne de ha tatt litt mer hensyn til privatliv på enkelte sykehus, har selv opplevd at sønnen på 7-8 år til hun som lå i nabosenga, stod og så på mens de foretok en undersøkelse på meg, jeg gav beskjed, men var snart ferdig sa sykepleieren....

Det synes ikke jeg var noe ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkerheten kunne nok vært bedre ja...

Og så kunne de ha tatt litt mer hensyn til privatliv på enkelte sykehus, har selv opplevd at sønnen på 7-8 år til hun som lå i nabosenga, stod og så på mens de foretok en undersøkelse på meg, jeg gav beskjed, men var snart ferdig sa sykepleieren....

Det synes ikke jeg var noe ok.

Ja, en pasient er bare en diagnose i seng nr.3 - - på en måte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Får den følelsen av og til ja.

Også liker jeg ikke at jeg kan høre alt legen sier til pasienten ved siden av meg, får jo skikkelige intime detaljer av og til.

Så lenge jeg er oppegående kunne de bedt meg gå på gangen eller noe til det ble min tur.

Menmen, er vel ikke så mye og gjøre med, det skal gå effektivt, og det har jeg jo forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvis en er så heldig å HA en diagnose, så ;-)

Har en sykepleiervenninne som har hatt en fjorten dagers sjokkopplevelse som pasient...Tror ting og tang vil endres på avdelingen hun jobber i alle fall!

Enig i sikkerhetssvikten, men hvor mye ressurser skal gå med til kontroll av besøkende? De rekker jo ikke å ta seg av de sjuke folka engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er greit med åpne sykehus. Alternativet blir uhyre tungvindt.

Mannen min var nettpp noen uker på en avdeling hvor man måtte ringe på for å komme inn. Det var bare plass til 12 pasienter på den avdelingen og derfor fungerte det greit nok med ringeklokke. På en vanlig sykehusavdeling ser jeg for meg at et slikt opplegg ville blitt ganske ressurskrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvis en er så heldig å HA en diagnose, så ;-)

Har en sykepleiervenninne som har hatt en fjorten dagers sjokkopplevelse som pasient...Tror ting og tang vil endres på avdelingen hun jobber i alle fall!

Enig i sikkerhetssvikten, men hvor mye ressurser skal gå med til kontroll av besøkende? De rekker jo ikke å ta seg av de sjuke folka engang...

Det kan jo være låste avdelingsdører med kode fra ustiden og panikkåpning fra innsiden mellom besøkstiden - det er ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en brå og brutal overgang til livet etter at man har fått barn... Privatlivet er forbi...for minst 20 år framover ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er greit med åpne sykehus. Alternativet blir uhyre tungvindt.

Mannen min var nettpp noen uker på en avdeling hvor man måtte ringe på for å komme inn. Det var bare plass til 12 pasienter på den avdelingen og derfor fungerte det greit nok med ringeklokke. På en vanlig sykehusavdeling ser jeg for meg at et slikt opplegg ville blitt ganske ressurskrevende.

tenk deg at de på hans avdeling og de HAN har bestemt skal få komme - de pårørende, ble ustyrt med en tidsbegrenset kode, kort, evnt. handsfree-åpner til dørene da? :)

hadde ikke det vært fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en brå og brutal overgang til livet etter at man har fått barn... Privatlivet er forbi...for minst 20 år framover ;-)

22 til nå jeg...:-)

Og jo eldre de blir - jo senere legger de seg - snart er du en nisse som bare subber rundt og lider - hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk deg at de på hans avdeling og de HAN har bestemt skal få komme - de pårørende, ble ustyrt med en tidsbegrenset kode, kort, evnt. handsfree-åpner til dørene da? :)

hadde ikke det vært fint?

Enig i at det hadde vært fint:-) Særlig når jeg hadde vært ute og luftet hunden ved midnatt ønsket jeg meg nøkkelkort, visste at nattevaktene hadde nok å gjøre uten at de også måtte åpne dører.

Men den fine løsningen din tror jeg ikke er lett å gjennomføre i praksis. Først ville det bli relativt store anskaffelseskostnader, og deretter ville man måtte bruke en god del ressurser på driften av et slikt system.

Men det er lov å håpe/drømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 til nå jeg...:-)

Og jo eldre de blir - jo senere legger de seg - snart er du en nisse som bare subber rundt og lider - hehe

:-)

Ja, de begynner å legge seg vel seint nå...og enda verre blir det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være låste avdelingsdører med kode fra ustiden og panikkåpning fra innsiden mellom besøkstiden - det er ikke verre enn det :)

Det var lurt!

I tillegg til panikk-åpner innenifra, aautomatisk åpning når "stans" alarmer går osv... Kult! Da innfører vi det, da :-)

Vet det er noe liknende på intensiven på Ahus, tror jeg...Var i alle fall det for noen år siden.

Trodde du tenkte å ha en "portvakt" i hver avdeling ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det hadde vært fint:-) Særlig når jeg hadde vært ute og luftet hunden ved midnatt ønsket jeg meg nøkkelkort, visste at nattevaktene hadde nok å gjøre uten at de også måtte åpne dører.

Men den fine løsningen din tror jeg ikke er lett å gjennomføre i praksis. Først ville det bli relativt store anskaffelseskostnader, og deretter ville man måtte bruke en god del ressurser på driften av et slikt system.

Men det er lov å håpe/drømme!

"ressurser på driften av et slikt system.

"

batteriskifte hvert 2-3 år - - -og en pc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Nei, jeg er ikke komfortabel med det. Som pårørende må man jo ofte spasere rett inn fordi det er vanskelig å finne noen å spørre, og man blir ikke ivaretatt som pårørende. Ingen som aner hvem som er på besøk hos pasienten, eller hvilke hensikter gjesten har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt!

I tillegg til panikk-åpner innenifra, aautomatisk åpning når "stans" alarmer går osv... Kult! Da innfører vi det, da :-)

Vet det er noe liknende på intensiven på Ahus, tror jeg...Var i alle fall det for noen år siden.

Trodde du tenkte å ha en "portvakt" i hver avdeling ;-)

Det er fullt mulig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...