Gjest Ille plaget Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Er det noen her som har fått uføretrygd av diagnosen lavt stoffskifte? Har selv nå tenkt å søke halv uføretrygd, men tror det blir vanskelig. Hva må til? Har hatt dette i 15 år og til tider er jeg fullstendig utslitt, selv med medisinering. Tror dett må være verdens mest skulte sykdom. Legen sier mine plager ikke trenger være stoffskifte. Men med depresjoner, søvnproblem, verking i ledd og muskulatur, hjertebank, sliten av ingenting over tid er jeg lei, og føler meg aldri utvilt eller opplagt. I følge legen er det ingenting som feiler meg utenom stoffskifte mitt, men...... 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Jeg tror man må ha en fastsatt diagnose for å få uføretrygd. Man må ofte igjennom attføring før trygdekontoret vurderer uføretrygd. 0 Siter
Gjest Ille plaget Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Jeg tror man må ha en fastsatt diagnose for å få uføretrygd. Man må ofte igjennom attføring før trygdekontoret vurderer uføretrygd. Ja jeg har en fastsatt diagnose. Jeg blir aldri helberedet. Har vært gjennom attføring. 0 Siter
Gjest Saxe Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Ja jeg har en fastsatt diagnose. Jeg blir aldri helberedet. Har vært gjennom attføring. Hei! Du får dessverre ikke uføretrygd grunnet lavt stoffskifte. det vet jeg av erfaring. Jeg ble som du ikke bedre ved medisinering, og det ble til slutt oppdaget at jeg hadde kronisk utmattelsessyndrom. Dette er en sykdom som selv om den er sjelden, helst forekommer hos mennesker med lavt stoffskifte. Så jeg anbefaler deg å oppsøke nevrologisk avd. på Haukeland, hvor de er spsialister på denne sykdommen, for å evnt. utelukke/eller finne ut om du kan ha dette. Denne sykdommen kvalifiserer til uføretrygd.Selv om du må mange runder i systemet før du kommer så langt, dessverre. Få henvisning av din lege, og ta turen til Haukeland. Hilsen..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.