Gå til innhold

Vitaminer - for mye?


Gjest hvilke

Anbefalte innlegg

Gjest hvilke

Jeg har begynt å ta kosttilskudd (vitaminer) igjen etter å ha skrantet i det siste. Vil gjerne opp på normalt nivå igjen.

Men jeg vet at noen vitaminer og mineraler skal man være forsiktig med å ta for mye av, fordi det kan være skadelig, mens andre vitaminer ikke er så farlig. Hvilke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Fikk anbefalt multivitamintabletter ved siden av ett sundt kosthold og det har hjulpet meg utrolig.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Fikk anbefalt multivitamintabletter ved siden av ett sundt kosthold og det har hjulpet meg utrolig.

Mvh

Var du slapp og trøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Var du slapp og trøtt?

Ja veldig. Jeg tar folinsyre også. Det er ett b-vitamin. Det hjelper og veldig godt. Har ikke tatt multivitaminer på en ukes tid og jeg merker det nå! På tide med en tur på Vita eller hva det nå heter. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvilke

Fikk anbefalt multivitamintabletter ved siden av ett sundt kosthold og det har hjulpet meg utrolig.

Mvh

Kan jeg ta ekstra B-vitaminer ved siden av multivitamintabletter, eller blir det for mye? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ta ekstra B-vitaminer ved siden av multivitamintabletter, eller blir det for mye? Noen som vet?

B-vitaminer kan du ta så mye du vil av. Du tisser ut "overskuddet".

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ugga Bugga

Fikk anbefalt multivitamintabletter ved siden av ett sundt kosthold og det har hjulpet meg utrolig.

Mvh

Hva slags merke er det du tar? Hvor får man kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Kan jeg ta ekstra B-vitaminer ved siden av multivitamintabletter, eller blir det for mye? Noen som vet?

B-vitaminer blir skilt ut av kroppen dersom du tar for mye. Men om du spiser mye grønt trenger du egentlig ikke folsyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hva slags merke er det du tar? Hvor får man kjøpt det?

NDS Multivitamintablett fås kjøpt på helsekost. Så Eskimo 3 og tran om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickless

Har hørt at det kan være farlig med for mye D-vitamin, men tror nok det skal enorme mengder til før det blir så skadelig. Jeg lever enda og jeg tar tran hver dag, spiser masse feit fisk hver dag(både som pålegg og til middag) +++

Ellers tar jeg 1 multi hver dag og 3 B-kompleks.

Jeg hadde noen år jeg følte meg skikkelig slapp og orket lite, spiste veldig ensidig kost. Så la jeg om på kostholdet og begynte med disse remediene, det gikk ca 2 måneder så kjente jeg energien kom i fullt monn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...