Gå til innhold

trenger sønnen min psykiatrisk hjelp?


Gjest Lin Nora

Anbefalte innlegg

Gjest Lin Nora

Hi, Sønnen min er snart seks år, og han er en slags "dagdrømmer", det vil si at vi voksen ikke alltids får kontakt med ham ved å snakke til ham eller rope til ham, man må nesten ta på ham for å vekke hans oppmerksomhet. Han går jo på barnehage og han trenger en ekstra barnehage assistent til å minne ham til å fungere normalt som andre, elles kan hende at han ikke få med hva det blir sagt i fellestime, eller han drømmer bort i do mens han egentlig skal gå ut etter do besøk. Vi har vært hos PPT, og sjekket han har ingen problem med hørsel og IQ hans ligger langt over gjennomsnitt.

Han liker spesielt godt å lese historie eller se på Tv eller film, ofte sitter han alene og dikter opp historier hvor han spiller som en superhelt. hna kan være så konsentrert i sin verden at han hører ingen andre enn selv, vi må gå bort til ham til å vekke ham. Det er ikke alltids at han er fraværende, han er veldig tilsted når vi tar han ut i badeland eller spiller spill, noe sånt som han synes er veldig interessant.

Ppt har sagt det kan hende at han kjeder seg mye derfor han faller ut i mange situasjon, men vi ser ikke situasjon blir bedre og nå starter han snart på skolen, jeg er redd for at han dagdrømmer på klassrom slik at han faller ut hele tida. Trenger han noen psykiatrisk hjelp?

mvh Lin Nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smarte-Petter

Jeg tror ikke det har så veldig mye for seg å sende en 6åring til terapi. Når de er så små er det så mye mer effektivt å tilrettelegge livsforholdene deres, slik at problemene forsvinner.

Men det kunne kanskje være fornuft i en skikkelig psykiatrisk evaluering, slik at man kan stille mer bedre grunnlag når det gjelder de praktiske tiltake som bør gjøres.

For meg høres gutten ut som en skikkelig "kunstnersjel", som lett forringes i den norske enhetsskolen. Etter min mening.

Men jeg har desverre ingen gode råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har så veldig mye for seg å sende en 6åring til terapi. Når de er så små er det så mye mer effektivt å tilrettelegge livsforholdene deres, slik at problemene forsvinner.

Men det kunne kanskje være fornuft i en skikkelig psykiatrisk evaluering, slik at man kan stille mer bedre grunnlag når det gjelder de praktiske tiltake som bør gjøres.

For meg høres gutten ut som en skikkelig "kunstnersjel", som lett forringes i den norske enhetsskolen. Etter min mening.

Men jeg har desverre ingen gode råd...

Tusen takk for rådet, jeg får ta ham med til fast legen hans først da,håper at noen kan hjelpe ham før skolen starter. Han er en smrt gutt og lærer ting fort hvis det interessert ham,håper at han får en bedre start i skolen da.

Takk igjen for rådet.

mvh

Lin Nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...