Gå til innhold

Privatpraktiserende terapeuter


Gjest Smarte-Petter

Anbefalte innlegg

Gjest Smarte-Petter

jeg lurte bare på hvor mye det koster å gå til en privatpraktiserende psykolog eller psykiater?

og er det lett å få hyppige timer, la oss si en time i uken? stilles det noen spesielle krav til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange privatpraktiserende har refusjonsavtaler med trygden, slik at det ikke koster noe mer å gå i behandling ved de offentlige poliklinikkene. Dvs. at etter at du har betalt egenandeler opp til frikortgrensen betaler du ingenting resten av året.

Det har tradisjonelt vært adskillig lettere å få hyppige timeavtaler og mer langvarig terapi hos disse behandlerne enn andre steder (de har ikke plikt til å motta akutt-hjelp pasienter ol og bestemmer selv hvem de vil ta i behandling, dermed er mange av dem også mindre presset på tid).

De færreste av de privatpraktiserende tar i mot pasienter som ikke i all hovedsak er i stand til å ta vare på seg selv mellom terapitimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 675 kroner pr time hos psykolog som ikke hadde avtale med kommunen.

Det var ikke vanskelig å få timer når jeg trengte det, hver uke om jeg hadde hatt råd.

Den første timen var en vurderingstime slik at psykologen kunne gjøre seg opp en mening om han kunne hjelpe meg eller ikke.

Ellers krevde han ikke noe av meg, bortsett fra at jeg måtte gjøre "leksene" mine mellom timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smarte-Petter

Mange privatpraktiserende har refusjonsavtaler med trygden, slik at det ikke koster noe mer å gå i behandling ved de offentlige poliklinikkene. Dvs. at etter at du har betalt egenandeler opp til frikortgrensen betaler du ingenting resten av året.

Det har tradisjonelt vært adskillig lettere å få hyppige timeavtaler og mer langvarig terapi hos disse behandlerne enn andre steder (de har ikke plikt til å motta akutt-hjelp pasienter ol og bestemmer selv hvem de vil ta i behandling, dermed er mange av dem også mindre presset på tid).

De færreste av de privatpraktiserende tar i mot pasienter som ikke i all hovedsak er i stand til å ta vare på seg selv mellom terapitimene.

Så er det komplikasjonene ved å bytte behandler da. Ugh.

Jeg liker jo den jeg går til nå, problemet er at den personen prioriterer de sykeste (de som er mest plaget).

Personlig syns jeg det er en flott ting å gjøre.

Men likevel uheldig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...