Gjest Drama putra Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 En artikkel i VG ramser opp fordeler med å være medlem i LO, men er ikke meningen at det skal være en fagforening, ikke en rabattklubb? Sannheten er at det bare er hjemforsikring for de som har mye verdier som er lønnsom, alle de andre fordelene kan alle få andre steder uten problemer. Jeg får like billig hjemforsikrig uten LO. F eks 10% rabatt på telenors høye priser må være en spøk? Bilforsikringspakka er en pakke, og man handler elett like billig i smått, som vanlig med slike forsikringspakker. Det skulle vel ikke være Vår Forsikring? Lo's eget selskap? LO begynner å stinke spør du meg. Er vi virkelig så dumme at vi går på det agnet? Det er som å bite i en hvetebolle, mest luft. Typisk vår ventrevridde presse å blåse opp slike saker, men lar vi oss lure? Ja, det har vi gjort i årtier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det er MANGE som er medlemmer i LO hovedsaklig på grunn av gunstige ordninger hist og pist. At folk spytter penger inn i et forbund som igjen pøser dem ut til et parti mindre enn halvparten av forbundets medlemmer har stemt på eller vil stemme på, for så å komme med en bråte dårlige forklaringer og bortforklaringer, det er for meg en gåte. Men så sympatiserer jeg ikke noe særlig med kommunister og sosialister heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det er MANGE som er medlemmer i LO hovedsaklig på grunn av gunstige ordninger hist og pist. At folk spytter penger inn i et forbund som igjen pøser dem ut til et parti mindre enn halvparten av forbundets medlemmer har stemt på eller vil stemme på, for så å komme med en bråte dårlige forklaringer og bortforklaringer, det er for meg en gåte. Men så sympatiserer jeg ikke noe særlig med kommunister og sosialister heller. enig - og det verste er at de tror de MÅ være medlem -ellers så er de forrædere og kan miste jobben...sikkert.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg er medlem via mitt fagforbund (Musikernes fellesorganisasjon), og er ikke med pga LO som sådan. Det er bare med "på lasset" som en del av pakka, tipper det er endel av oss også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uorganisert for det meste ;0) Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 enig - og det verste er at de tror de MÅ være medlem -ellers så er de forrædere og kan miste jobben...sikkert.... Og deter slett ikke så usant. Var det ikke en stor streik nylig, som gikk på at uorganiserte ikke skulle få like mye et eller annet som de organiserte. For da fikk de gratis det andre jobba for? Eller noe? Man følte seg ikke mye verd som uorganisert da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Og deter slett ikke så usant. Var det ikke en stor streik nylig, som gikk på at uorganiserte ikke skulle få like mye et eller annet som de organiserte. For da fikk de gratis det andre jobba for? Eller noe? Man følte seg ikke mye verd som uorganisert da. Enig -som om man måtte melde seg inn i Ottar for å nyte godt av det rødstrømpene gjorde for oss på 70-tallet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drama putra Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg er medlem via mitt fagforbund (Musikernes fellesorganisasjon), og er ikke med pga LO som sådan. Det er bare med "på lasset" som en del av pakka, tipper det er endel av oss også... Har du ikke gjort deg noen tanker om hvorfor de må reklamere med rabatter på fisk og slips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drama putra Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Og deter slett ikke så usant. Var det ikke en stor streik nylig, som gikk på at uorganiserte ikke skulle få like mye et eller annet som de organiserte. For da fikk de gratis det andre jobba for? Eller noe? Man følte seg ikke mye verd som uorganisert da. Nyttige idioter. Dårlig reklame for fagorganisering. En fagorganisajon skal ikke vise seg utad slik. De skal jobbe med medlemmenes interesser, ikke kreve at andre grupper skal bli mindreverdige eller få færre rettigheter. Ordet "urettferdig" blir misbrukt og vridd til en grotesk parodi og sutring. Er det ikke bruk for en fagforening, så er det ikke det, ferdig. Takknemlighet mot en forening er absurd. Ja, jeg vet at noen stemmer AP i takknemlighet til Einar Gerhardsen, men snart er de døde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den ekte noor Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 enig - og det verste er at de tror de MÅ være medlem -ellers så er de forrædere og kan miste jobben...sikkert.... Det der blir mange fortalt tidlig i studiene, sikkert derfor de tror det. Er litt sånn hos oss iallefall... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Har du ikke gjort deg noen tanker om hvorfor de må reklamere med rabatter på fisk og slips? nei, jeg er som sagt medlem av et fagforbund, og ikke interessert i fisk og slips... Instrument- og fingerforsikring derimot er interessant. Det er grisedyrt andre steder enne gjennom forbundet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drama putra Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 nei, jeg er som sagt medlem av et fagforbund, og ikke interessert i fisk og slips... Instrument- og fingerforsikring derimot er interessant. Det er grisedyrt andre steder enne gjennom forbundet. Jeg er enig i at det lønner seg å forhandle fram avtaler ved å tilby selskaper et antall kunder fast i en periode, dvs at premien er i medlemsavgifen. Markedskrefter sørger for at det ikke er særlig lønnsomt å forhandle fram "løsavtaler" dvs rabatt hvis man kjøper noe frivillig utenom kontigenten. Eksempel er Dekkmann som har landets høyeste priser på dekk, gir 15% rabatt til alle som spør. Flere foreninger og forbund skryter av å ha framforhandlet "avtale" med dem, men hvis man sjekker, er det nye billigere andre steder. Ingen gir bort noe av verdi, men de gir gjerne bort illusjoner, de er kostnadsfrie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Har du ikke gjort deg noen tanker om hvorfor de må reklamere med rabatter på fisk og slips? Grunnen til at de lokker med dette er for å få medlemmer. For alle får jo de samme tilleggene og fordelene, uansett om de er organiserte eller ikke. Problemet oppstår dersom alle er egoistiske og tenker at "de andre" kan være organiserte slik at alle får fordeler. Da forsvinner organisasjonene og arbeidsgiverne får fritt spillerom. Dette taper alle på. Så for å få folk til å yte til fellesskapet så gir en dem fordeler som medlemmer. Når fordelene ikke er økt lønn så satser de på rabatter o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Og deter slett ikke så usant. Var det ikke en stor streik nylig, som gikk på at uorganiserte ikke skulle få like mye et eller annet som de organiserte. For da fikk de gratis det andre jobba for? Eller noe? Man følte seg ikke mye verd som uorganisert da. Hvorfor skal du som sparer de 5000 kr i året og ikke bidrar til at LO kan forhandle om bedre lønn og vilkår for sine medlemmer, få nyte godt av det LO forhandler fram? Dersom arbeidsgiver ønsker å gi alle det samme så er det greit, men det må ikke være automatikk i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gladiol Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Du har nok fortsatt mye å sette deg inn i du som kommer med slike påstander. Se på forskjellene på arbeidsmiljøloven og tariffavtalene. Hvem forhandlt fram 5 ukers ferie? Hvem er talsperson ved konflikter med arbeidsgiver? Hvilket forsikringsselskap gir ubegrenset utbetaling på innboforsikring til samme pris? Sjekk bilforsikringen og se hvor du kommer best ut... Det er vel slik at er du medlem av en forening eller fagforbund så har du en del goder som du nyter godt av i en eller annen retning. Skjønner ikke hvorfor det skal være verre i et LO forbund enn andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.