pion Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei.jeg er en jente på 32 år,165 høy og 67 kg.Er en relativt sunn jente,trener svømming tre ganger i uken, og er litt rastløs. har to barn.Åtte og seks år.Jobber i barnehage. mitt problem er at hjertet mitt hopper over slag og slaget etter er veldig kraftig, dette skjer i hvile om kvelden og gjør meg veldig engstelig.dette skjer flere ganger hver kveld.Var hos hjertespesialist oktober 04. testene viste ingen ting, ble litt blafrende under høy puls på sykkeltest. gikk med 24 timers ekg måler ingen ting å finne.slo meg til ro med det en stund, men nå de siste månedene har de økt kraftig. har vært hos almennlegen mens dette pågikk men mente dette var ufarlig.dette føles svært unormalt for meg. siden jeg er adoptert vet jeg ikke om dette ligger i familien.Vennlig hilsen Anniken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184215-hjerteforstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Svar til Anniken. Det du beskriver er ytterst normalt, og dessuten et ganske vanlig fenomèn. Vi har alle enkelte ekstraslag hvert eneste døgn, noen av oss kan ha mange hundre opp til flere tusen i døgnet uten å merke dem, mens andre kan ha et eller to ekstraslag, og kjenne hvert eneste ett. Måten du beskriver dem på er som klippet ut av læreboken. Endel av vårt livsmønster vil kunne påvirke tendensen til slike ekstraslag, bl. a. røyking, kaffe, uregelmessige dagsrutiner, dårlig søvn, mangel på fysisk trening, etc. Ekstraslag er meget sjelden tegn på organisk hjertesykdom, og representerer ikke noen belastning for hjertet. Ofte er det slik at de forsvinner når man er i fysisk aktivitet, mens de er mer aktive når vi slapper av om kvelden eller er passive på annen måte. Det virker som du er godt undersøkt, og det er viktig at du klarer å bearbeide dette for deg selv, slik at du ikke lager deg for meget angst i denne forbindelsen. Prøv å gjennomføre regelmessig fysisk trening, spesielt aerob trening (kondisjonstrening), og eliminèr så mange av de nevnte utløsende faktorene som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184215-hjerteforstyrrelser/#findComment-1254603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.