Gå til innhold

bivirkninger etter Zoloft


Gjest Student22

Anbefalte innlegg

Gjest Student22

For et par år siden fikk jeg depressive problemer. Jeg slet meg gjennom flere måneder før jeg bestemte meg for å kontakte lege.

Av ham fikk jeg foreskrevet Zoloft. Virkningen var fantastisk! Jeg tok en tablett per dag, men etterhvert kuttet jeg ned til 3-4 doser per uke. Og det gikk helt fint. Men for en tid tilbake forsøkte jeg å slutte helt. Problemet var at jeg etter noen dager begynte å bli svimmel og dette forverret seg ettersom dagene gikk. Tilslutt bestemte jeg meg for å begynne på igjen og da forsvant svimmelheten. Spørsmålet mitt er derfor om denne svimmelheten bare er noe jeg må leve med eller om den går bort etterhvert - og i så fall hvor lang tid vil det ta? Jeg lurer også om det gjør noe at man ikke tar medisinen daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

På deg var virkninen fantastisk. Det er slik at det er de som får best respons som også får mest plager med bivirkninger når de slutter. (Nonrespondere får aldri seponeringsplager.)

For å unngå disse plagene må du trappe svært langsomt ned. Jeg anbefaler fire mnd nedtrappingstid hos enkelte.

Hvorfor ønsker du å ta mindre enn en tabl.(50 mg) per dag? Det er ingen fornuftig grunn som tilsier at dette er lurt med mindre du på den måten blir kvitt uutholdelige bivirkninger av standard dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...