Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Lenge siden jeg har vært her inne! Rart at ingen har svart på spm ditt. For det er egentlig veldig enkelt :o)

Har to gutter på 2 og 5 år. Begge har atopisk eksem. Det har forsåvidt jeg også... En kan ha atopiek eksem uten å være allergisk mot noe som helst! Absolutt ingenting! En kan få utslett av stress, miljø, andre ting som "uroer" hverdagen. 5 åringen vår fikk store kjøttsår over hele kroppen da han var 3 år, bla a fordi det var kaldt og vinter. Noen gode råd er å vaske alt i Neutral vaskepulver. Ikke bruke såpe ved kroppsvask. Neutral eller Seba Med shampo. Lufte rommet/sengeklær hver dag (pga midd). Bruke bare bomullsklær, helst bare hvitt innerst på kroppen. (Pga fargestoffer...)

Håper det hjelper litt det her. Det har iallefall gjordt min og barnas hverdag mye bedre. Og de er blitt så fin :o) :o)

Lykke til!

Ps Bruk mye hudkrem!!!

Klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184239-atopisk-eksem/#findComment-1287386
Del på andre sider

Det som Zitamor skriver og de forholdsregler du selv har satt i gang er riktige.Et produkt som du får ved å kontakte Collagen.no kom jeg i kontakt med gjennom en bekjent som også hadde et barn med atopisk eksem over hele kroppen. de hadde vært ut og inn av sykehus i lengre tid med variable resultater. De startet med en behandling med disse produktene som vistnok skal være helt biologiske og fåes i en gel form. Etter ett par mnd bruk var ikke barnet til å kjenne igjen. Dette selfølgelig i tillegg til de andre tingene som er beskrvet tidligere. Jeg har selv prøvd produktene deres, men da mot psoriassis og det fungerer veldig bra. Ingen tillsetningsstoffer som kan skade huden.Om det fremdeles er et problem for barnet ditt, vil jeg annbefale deg å kontakte dem å forhøre deg.

Lykke til og god sommer :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184239-atopisk-eksem/#findComment-1292428
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...