Gå til innhold

Hvordan bli fotballtrener?

Gjest aprikoos

Anbefalte innlegg

Gjest aprikoos

Jeg skulle hjelpe en venn med å finne nettsteder med informasjon om hvor det holdes kurs for å bli fotballtrener. Han var gjerne interessert i utlandet, kanskje frankrike.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smarte-Petter

Tror det kan lønne seg å ta idrettslinjen på vgs, så etterpå ta noe relatert til veiledning av andre innen sport på en høyskole...

Tviler på at det finnes en egen fotballtrenerskole, det er akkurat som det ikke finnes noen egen skole for å bli ordfører eller diplomat...

Vennen din må nok finne seg i å jobbe med andre ting i starten, inntil noen skjønner at han har evner til å bli en god fotballspiller og vil gi han sjansen.

Men jeg har egentlig ikke sjekket dette ut da, det er bare hva jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan lønne seg å ta idrettslinjen på vgs, så etterpå ta noe relatert til veiledning av andre innen sport på en høyskole...

Tviler på at det finnes en egen fotballtrenerskole, det er akkurat som det ikke finnes noen egen skole for å bli ordfører eller diplomat...

Vennen din må nok finne seg i å jobbe med andre ting i starten, inntil noen skjønner at han har evner til å bli en god fotballspiller og vil gi han sjansen.

Hihi... Det hadde vært kult. Ordfører VKII liksom...

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knarp

Ta kontakt med en hvilken som helst fortballklubb.

Der får du starte med A-kurs. Deretter kombinerer en praktisk jobbing som trener med stadig mer avanserte kurs. Det høyeste er D-kurs. Da er en på nivå med 1.- og eliteserietrenere hva gjelder utdaning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Gå inn på nettstedet til fotballforbundet, så finner du helt sikkert kursopplegg (A-D trenerkurs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erwin

Hvorfor engasjere seg i denne tråden, når du ikke engang VET at det er NFF, gjennom kretsene og klubbene, som utdanner fotballtrenere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smarte-Petter

Hvorfor engasjere seg i denne tråden, når du ikke engang VET at det er NFF, gjennom kretsene og klubbene, som utdanner fotballtrenere?

Hvorfor kritisere andre, om de ikke er til plage for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...