Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i noen dager vært veldig plaget med hoste, og det er tørrhoste, som kommer helt brått og ofte. Den kommer ganske langt nedenifra og er veldig ubehagelig. Jeg har nå også blitt ganske forkjøla, har hodepine og litt feber. Sover dårlig om nettene pga hoste, og i dag har jeg hatt veldig vondt rett under ribbebena når jeg hoster.

Jeg har kjøpt hostesaft Tuxi på apoteket, men ved en tidligere legetime, fikk jeg beskjed fra legen min om at de respetfrie hostesaften ikke var noe særlig gode. Bør jeg gå til lege og få resept på hostesaft, og få sjekket opp, eller bør jeg vente noen dager til for å se om det blir bedre?

Har egentlig ikke lyst å gå til lege unødvendig, men det er veldig plagsomt, og har ikke blitt bedre siden søndagen.

Takke for svar.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18428-hoste-og-d%C3%A5rlig-form/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Hvis du ikke har feber,og allmenntilstanden er god,kan man se dette an noen dgr.De reseptfrie hostemiksturene er greie nok,men noen ganger trenger man evt.sterkere/på resept,for å få bukt med hosteplagene.

Når dette svaret gis har det gått en uke fra du ble syk,og ved manglende bedring er det vel greit å få sjekket dette hos legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...