Gå til innhold

Kroppstemperatur på 36,1

Anbefalte innlegg

Summerheat85

Hei! Jeg er en jente på nesten 20 år, som har vært meget plaget med at jeg fryser i det siste. Sjekket temperaturen både i natt og i dag tidlig, og temperaturen min var 36,1 og 36,4. Normaltemperaturen min ligger på rundt 37,1-37,2. Burde jeg reagere på denne kroppstemperaturen da?Bør også legge til at jeg har også vært plaget med hodepine, svimmelhet, skjelving og hjertebank i løpet av denne perioden.Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184288-kroppstemperatur-p%C3%A5-361/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Hvordan målte du tempen? Under armen eller i rumpa? Det er litt forskjell på det. Målte du i rumpa skal du måle ca kl 1700. Jeg pleier å ha mellom 36,5 og 36,9 men jeg har lavt stoffskifte. Jeg får ikke høyere enn 37,5 når jeg er skikkelig dårlig. Forkjølelse, influensalignende greier osv.

Dersom du ikke har følt deg særlig bra i det siste bør du nok få sjekket både det ene og det andre. Få tatt senkningen, stoffskiftet, blodprosenten osv Bedre safe than sorry.

Mvh

Summerheat85

Hvordan målte du tempen? Under armen eller i rumpa? Det er litt forskjell på det. Målte du i rumpa skal du måle ca kl 1700. Jeg pleier å ha mellom 36,5 og 36,9 men jeg har lavt stoffskifte. Jeg får ikke høyere enn 37,5 når jeg er skikkelig dårlig. Forkjølelse, influensalignende greier osv.

Dersom du ikke har følt deg særlig bra i det siste bør du nok få sjekket både det ene og det andre. Få tatt senkningen, stoffskiftet, blodprosenten osv Bedre safe than sorry.

Mvh

Tok vel å sjekket alt bortsett fra blodprosenten i dag. Så det gjenstår å se om de finner noe. Målte temperatur i endetarmen. Lurer på om det kanskje kan være infeksjon i skjoldbukskjertelen.

Kizza1365380506

Tok vel å sjekket alt bortsett fra blodprosenten i dag. Så det gjenstår å se om de finner noe. Målte temperatur i endetarmen. Lurer på om det kanskje kan være infeksjon i skjoldbukskjertelen.

Hvis du har problemer med skjoldkjertelen bør du få det undersøkt med en gang. Be om å få en gjennomlysning enten med røntgen eller ultralyd, det er ikke alle leger som mener det er viktig. Var på seminar med stoffskifte.org der sa spesialisten at det var veldig viktig for å se om du har menonomer eller hva det når heter. Iallefall er det knuter. Du kan kikke litt på sidene til www.stoffskifte.org

Summerheat85

Hvis du har problemer med skjoldkjertelen bør du få det undersøkt med en gang. Be om å få en gjennomlysning enten med røntgen eller ultralyd, det er ikke alle leger som mener det er viktig. Var på seminar med stoffskifte.org der sa spesialisten at det var veldig viktig for å se om du har menonomer eller hva det når heter. Iallefall er det knuter. Du kan kikke litt på sidene til www.stoffskifte.org

Ska tilbake til legen neste fredag og få vite svar på blodprøver som jeg tok. Det burde vises der om noe var galt, men hvis de ikke finner noe, så kan jeg jo alltids foreslå det du sa om undersøkelse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...