Gå til innhold

Salvesen; smerter i kjeven og oppover langs øret/hodet

Anbefalte innlegg

Jeg skriver på vegne av kusinen min som jeg var med til CT- scan og røntgen idag. Hun har i ca tre uker vært plaget av smerter i kjeven, som går oppover langs øret og hodet. Hun får ikke gapt mer enn noen cm, og i det siste har det også gjort vondt å smile, samt å uttale visse vokaler. Det hører med til historien at hun var involvert i en alvorlig bilulykke for 1 1/2 år siden, og har muligens fått en whiplash skade etter dette. Det var endel andre komplikasjoner også, i ben/ armer som er operert. Hun fikk et slag i hodet, over neseryggen i krasjet, og det har aldri blitt tatt bilder av hodet/ hjernen.

Idag ble det tatt bilder av kjeve/ hodeskalle og bihuler, men ingenting ble påvist. Jeg lurer på om det er noen alvorlige lidelser som kan gi slike symptomer (svulst i hjernen e.l), eller om det kan være nerve i klem f.eks, etter krasjet. Smertene har vært konstante i 3 ukers tid, og blitt noe verre den siste uken. Hun er også litt kvalm/ svimmel, sannsynligvis pga smertene.

Legen sa hun var litt rød på trommehinnen sist hun var der. Har du noen anelse om hva det kan være? Skal hun be om CT-scan av hele hodet eller hva med MR eller PET? Lurer veldig....

Fortsetter under...

Har hun sjekket hos tannlegen??

Jeg gikk lenge med veldig vonde smerter i kjeven og oppover mot øret og til slutt viste det seg at jeg hadde betennelse i flere tannrøtter. Måtte trekke to jeksler, fikk antibiotika og smertene forsvant !!! Var også til CT røntgen før en fant ut hva årsaken var..

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære fifi !

Jeg tviler i utgangspunktet på at mer bildediagnostikk vil løse problemet. Viktigere må det vel være å diskutere dette nøye med hennes lege og evt en tannlege eller øre-nese-hals lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...