Gå til innhold

Allergimedisin mot fyllesjuke...

Gjest Schål

Anbefalte innlegg

Gjest Schål

Skal ut på tur, og har ikke tid til å være fyllesyk, så jeg har kjøpt Zyrtec. Hvor mange tar man?

Så i kveld fant jeg ut at jeg har jo reseptbelagte antihistaminer i skapet - Xyzal som jeg fikk mot katteallergi (som forøvrig er forsvunnet av seg selv....?) Kan jeg bruke denne istedet for Zyrtec? Antar den er sterkere så lenge den er reseptbelagt, da bør den kanskje virke bedre.

Og - er det greit å ta allergitabletter til dette formålet..? Leste noe om at Ibux ikke skulle tas etter mye alkohol, men det er jo en annen diskusjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du bør ta sterke allergimedisiner sammen med alkohol, da kan man få merkelige reaksjoner. (Som å bli utrolig full, feks.)

Bruker å ta en tabl Zyrtec (10 mg) før jeg starter å drikke og 1-2 tabl før jeg legger meg. Hjelper utrolig bra, kanskje fordi jeg blir så trøtt at jeg sover hele neste dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta en zyrtec en time eller to før jeg skal gå ut. I tillegg drikker jeg vann innimellom (hvis jeg husker det...), da pleier det å gå bra så jeg bare er trøtt dagen etter.

Noen ganger må jeg ha en ibux når jeg våkner neste dag likevel, men jeg er relativt raskt igang igjen da.

Den andre medisinen vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Xyzal kan du trygt ta, det er en videreutvikling av zyrtec, veldig lik, ikke flere bivirkninger. Ta en pille før du begynner å drikke, evt. en til når før du legger deg, selv om en hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man får Zyxal (eller hva den heter) også uten resept, jeg har iallefall resept på zyrtecene mine, men får da pakker med 100 i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ibux er ikke bra å ta uansett, og hjelper i alle fall ikke mot fyllesyke.

Ta et par allergitabletter før du begynner å drikke, så skal det nok gå bra. Du trenger jo ikke drikke deg sanseløs, eller blande for mye rart heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeheldig som har xysal stående. Det var den eneste allergitabletten som har virka veldig godt på meg, og da snakker jeg om vanlig pollenallergi. Ikke allergi mot alkohol. :o) Men den er dessverre fjernet fra blåreseptlista og er ganske dyr å kjøpe på hvit resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...