Gå til innhold

Så forvirret


Gjest FrøkenFisk

Anbefalte innlegg

Gjest FrøkenFisk

Hei!

Jeg føler meg så forvirret for tiden. Plutselig så ramler verden i biter, og jeg ser frem til å få hjelp og mulighet til å få orden på ting. Hater meg selv, skammer meg, og nekter meg selv å spise. Så, kan alt bli fint igjen!! Alt er lyst, og fremtiden ser strålende ut. Har overhode ikke lyst til å dra tilbake til terapauten, og føler jeg har løyet og inbilt meg ting overfor meg selv og terapauten. Det stemmer jo ikke overens med hvordan jeg føler meg i en annen periode. Virker så fjernt liksom. Hver gang missliker jeg den patetiske og svake siden min svært mye. Den ødelegger så mye, og jeg hater meg selv for at jeg ikke klarer å være den glade og blide hele tiden! Har ikke lyst på ad, da jeg iallefall ikke ønsker å flate ut den deilige følelsen av å være glad! Jeg blir veldig fort sint og trass, noe som jeg heller ikke klarer å kontrollere enda jeg vet jeg blir det. Er jeg blitt to personer? forvirret ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shrekk 78

Om du har blitt to personer? Nei, mest sansynlig har du bare altfor mye tid til å sitte å "mase deg opp".

Jeg synes å ha hørt at man kan bli gal av å tenke. Vel, jeg tror det er noe sant i det!

Selv er jeg blitt selektiv med alderen på hva jeg gidder å bruke energi på - noe jeg er svært glad for! Hver kveld legger jeg meg med et smil om munnen, da jeg vet at jeg også denne dagen har gjort det beste jeg kan. Da kan jeg ikke mer gjøre liksom..

For de som lurer, ja - jeg går på antidepressiva, og til terapeut, og ja, JEG ER STOLT AV DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Om du har blitt to personer? Nei, mest sansynlig har du bare altfor mye tid til å sitte å "mase deg opp".

Jeg synes å ha hørt at man kan bli gal av å tenke. Vel, jeg tror det er noe sant i det!

Selv er jeg blitt selektiv med alderen på hva jeg gidder å bruke energi på - noe jeg er svært glad for! Hver kveld legger jeg meg med et smil om munnen, da jeg vet at jeg også denne dagen har gjort det beste jeg kan. Da kan jeg ikke mer gjøre liksom..

For de som lurer, ja - jeg går på antidepressiva, og til terapeut, og ja, JEG ER STOLT AV DET!

Hei, så bra du er stolt av det :-) Jeg synes man skal være stolt av at man prøver å endre livet sitt og gjøre det bedre :) det er jo nettopp det man gjør når man går i terapi og benytter det man kan for å bli bedre :-) Jeg har gått på ad men har sluttet, og ble overhode ikke avflatet av det. Skjønner ikke helt hva det er snakk om når man sier man blir det, sikkert fordi jeg ikke har opplevd det :-)

Vær stolt du. Jeg er og stolt over at jeg endrer meg, og gjør livet mitt bedre å¨leve måned for måned :)

Ha en solrik dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shrekk 78

Hei, så bra du er stolt av det :-) Jeg synes man skal være stolt av at man prøver å endre livet sitt og gjøre det bedre :) det er jo nettopp det man gjør når man går i terapi og benytter det man kan for å bli bedre :-) Jeg har gått på ad men har sluttet, og ble overhode ikke avflatet av det. Skjønner ikke helt hva det er snakk om når man sier man blir det, sikkert fordi jeg ikke har opplevd det :-)

Vær stolt du. Jeg er og stolt over at jeg endrer meg, og gjør livet mitt bedre å¨leve måned for måned :)

Ha en solrik dag :D

Ha en solrik dag du også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelser kan være ekte nok, men de representerer ikke nødvendigvis en sannhet.

Hva med å hente virkelighetsoppfatningen fra noe mer stabilt enn følelsene. En dag f_ø_l_e_r du deg helt på topp og at du kan klare alt. Det er helt sant at du føler deg slik, men det er ikke sant at du kan klare a_l_t. En annen dag f_ø_l_e_r du deg helt på bånn, at alt er helt umulig. Det er sant at du føler deg på bånn, men det er ikke sant at a_l_t er håpløst.

Du er aldri bare sterk eller bare svak. Du er alltid begge deler samtidig. Noen ganger fokuserer du mest på det sterke og har mest kontakt med den siden. Andre ganger ser du bare det svake og elendige. Men begge deler eksisterer alltid side om side, uavhengig av hva du føler i øyeblikket.

Du er ikke på noen som helst måte to personer. Men det virker som du veksler mellom å ensidig fokusere tankemessig og følelsesmessig på to ytterpunkter i din personlighet.

Hvis du får gnagsår på beina vil kanskje 90% av de kroppsoppmerksomhet være i beina. Men det gjør deg ikke til utelukkende en fot og ingen ting mer. Får du hodepine vil oppmerksomheten på samme måte være mot hodet. Men det betyr da ikke at du ikke er noe mer enn et hode.

Holder du hendene rett foran øynene, ser du bare hender. Men du vet jo godt at verden består av mer. Ikke fordi du ser det for øyeblikket, men fordi du bygger din virkelighetsoppfattning på lang erfaring med "seing". Du vet at du aldri ser alt på en gang.

Mange steder på vestlandet kan man ha alle fire årstidene på en dag. Det blir da meningsløst å spørre "Er dette en soldag eller regndag?" Det veksler jo mellom begge deler.

Du er så mye mer enn det du føler akkurat i øyeblikket. Våre følelser er nyttige til å gjøre oss oppmerksomme på enkelte sider av hvem vi er, hva vi vil eller hvordan vi har det. Men vi kan også misstolke dem og la dem lure oss til å snevre inn vår horisont noe alldeles tragisk.

Distanser deg selv litt fra dine svingende følelser. Du e_r ikke dine følelser. Følelsene dine gir ikke nødvendigvis en sannferdig beskrivelse av hvem du er. Følelsene e_r ikke deg. De er bare en del av deg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...