Gå til innhold

Overgrep og den slags/NHD


Sukk

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt på diverse forum og fått inntrykk av at folk som opplever overgrep og voldtekt sliter veldig med alt mulig.

Også blir jeg litt bekymret fordi jeg ble dopet ned og forsøkt voldtatt ganske nylig. Siden jeg var dopet ned var jeg helt likegyldig til det han gjorde. (suging, kyssing i musa osv..på munnen..bla bla bla..)

Hadde ingen angst i forbindelse med det. Var bare passiv tilskuer og betraktet det som foregikk. Gav blanke. og kunne ikke gjøre noe fra eller til.

Jeg har ikke tenkt å få alvorlige senvirkinger av dette.. og bli vrak av det.

OG siden han dopet meg ned til periodevis bevisstløs tilstand, så håper jeg at jeg ikke får store posttraumatiske problemer..

Går det automatikk i dette NHD ?

Man _trenger vel ikke å få alvorlige problemer og havne på Dixi-møte...?

Jeg har ingen planer om å bli syk av sånnt.

Ser ingen vits i å snakke om det som skjedde.. har ingen følelser i forhold til det.. bare litt undrende over at det går an å gjøre slikt. Altså at en lege kan gjøre slikt.. Var en lege som dopet meg ned.

Har fra før depresjoner i søkk og kav.

og har ikke så veldig lyst på mer psykiske problemer..

Går det an å forebygge at man blir gal av dette også..?

Bryr meg fint lite om greiene.

Men er dødsredd for å bli skamsjuk av det...

Kan du si at ikke alle får problemer... ?

At det bare er x antall promiller som får trøbbel med det etter sånne overgrep.. ?

Jeg har ikke tenkt å bli sjuk av det.

Eneste vanskelighetene jeg har hatt er at jeg er blitt litt skvetten.

Ser liksom ingen vits i å gå til krisepsykiatri og krisemaksimere greiene..

Finnes vel folk som overlever og får et normalt liv etter sånne hendelser håper jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er ute etter å høre noe positivt, og det kan jeg gi deg med vitenskapelig dekning.

Personer som er ruset, og spesielt på benzo, får en slags emosjonell amnesi for traumet.

Dvs at de husker det rent intellektuelt, men de ekstremt vonde følelsene var ikke der eller huskes ikke. De får derved ikke PTSD. Din bestemmelse om ikke å havne i en DIXI-gruppe har etter all sannsynlighet stor mulighet for å lykkes.

Trekk et lettelsens sukk.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Du er ute etter å høre noe positivt, og det kan jeg gi deg med vitenskapelig dekning.

Personer som er ruset, og spesielt på benzo, får en slags emosjonell amnesi for traumet.

Dvs at de husker det rent intellektuelt, men de ekstremt vonde følelsene var ikke der eller huskes ikke. De får derved ikke PTSD. Din bestemmelse om ikke å havne i en DIXI-gruppe har etter all sannsynlighet stor mulighet for å lykkes.

Trekk et lettelsens sukk.... :-)

Kan man si at folk som er ruset også får et slags emosjonelt amnesti for psykoterapi også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ute etter å høre noe positivt, og det kan jeg gi deg med vitenskapelig dekning.

Personer som er ruset, og spesielt på benzo, får en slags emosjonell amnesi for traumet.

Dvs at de husker det rent intellektuelt, men de ekstremt vonde følelsene var ikke der eller huskes ikke. De får derved ikke PTSD. Din bestemmelse om ikke å havne i en DIXI-gruppe har etter all sannsynlighet stor mulighet for å lykkes.

Trekk et lettelsens sukk.... :-)

Har du noen kommentar til at Sukk forteller at en lege sto for dette?

Spesielt i forhold til evt. anmeldelse?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Kan man si at folk som er ruset også får et slags emosjonelt amnesti for psykoterapi også?

Litt av mekanikken bak psykoterapi er jo å overføre normale og positive følelser til pasienten.

Grunnen til at de startet med psykofarmaka, var at pasientene var så syke at de ikke var mottagelige for terapi.

De hadde "for unormale sinnstemninger".

Det har også en person som er ruset.

Men dette er bare noe jeg tenker, pardon me hvis det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan man si at folk som er ruset også får et slags emosjonelt amnesti for psykoterapi også?

Psykoterapi med sterkt rusede personer er helt bortkastet.

Skal terapien ha effekt, må en være psykisk tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...