Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg har i over et år vært plaget med sopp/utslett på armer og bein. Har vært hos flere leger,de mener det nesten sikkert er ringorm. Jeg har tydelige ringer som er røde i kantene og lysere i midten. Noen ganger klør det. Jeg er ikke allergisk. Har vært behandlet med canesten og elcon uten at det har hjulpet. Nå har det hele forværret seg. Armene ser ikke ut. Det er utslett (?) over det hele på armene. Jeg har fått time hos hudlege. MEN det er ikke før den 20. juni. Jeg kan jo ikke gå i kortermet genser, for armene ser jo helt fryktelige ut. Hva skal jeg gjøre. Hadde det enda vært vinter, så kunne jeg ventet over en måned med å få skjekket det. Men nå som det begynner å bli varmt, kommer jeg til å få problem med det...Er det noen privat praktiserende hudlege i oppland jeg kan ta kontakt med?? Kanskje jeg kan få hjelp fortere da.. Håper De kan hjelpe meg. Jeg er meget takknemelig for et svarM.v.h en fortvilet person

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184386-ringorm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det hadde nok vært lettere å ta en tur til Oslo. Ringer du rundt får du nok raskt en avbestilling.

For det første er det uvanlig å være så soppangrepet som du beskriver, men det går jo an. Canesten og Elocon er ikke de beste soppmidler, så skulle du forsøkt behandling burde du nok tatt Lamisil, helst i tabletter.

Det er mange årsaker til ringformig utslett som ikke er sopp. Dette er kanskje noe uvanlige tilstander for fastlegene, men hudleger kan som regel hjelpe. Erythema annulare centrifugum og granuloma annulare er eksempler på slike, men det finnes fler.

Du kommer nok ikke unna at en hudlege ser på dette, fortrinnsvis før badesesongen. Som sagt, ring litt rundt og forklar situasjonen. Du skal ikke se bort fra at du finner en hyggelig kontordame som finner et innsmett til deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184386-ringorm/#findComment-1256172
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...