Gå til innhold

når er sukkerbrødet ferdig stekt egentlig?

sigga

Anbefalte innlegg

Står 30 min i oppskriften men da var mitt sukkerbrød enda ganske så geeleeaktig. Nå ser det derimot stor og flott og luftig ut...skal jeg våge å stikke strikkepinne i for å teste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Åpne ovnsdøren og smell den hardt igjen. Enten har du sukkerbrød, eller så har du hoppbakke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser kaka trekker seg inn fra kanten av formen, da er den ferdig. Jeg steker sukkerbrød i 150gr. i 45 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne ovnsdøren og smell den hardt igjen. Enten har du sukkerbrød, eller så har du hoppbakke ;-)

Hehehehehehehe...nå fikk jeg trekt på smilebåndene i dag igjen... Ikke akkurat å anbefale siden jeg ikke er særlig glad i å bake. Men takk for tipset!!!!

(Men jeg tok risken, åpnet døra, stakk en tynn kniv nedi og jammen så er den like stor, flott og luftig enda. Og gjennomstekt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser kaka trekker seg inn fra kanten av formen, da er den ferdig. Jeg steker sukkerbrød i 150gr. i 45 min.

Jeg ser det nå ja. Tok den ut og stakk tynn kniv nedi. Ser at den har trekt seg helt inn fra kanten rundt hele. Det var et godt tips. Skal ta det med meg videre til neste kakebaking...(",)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det nå ja. Tok den ut og stakk tynn kniv nedi. Ser at den har trekt seg helt inn fra kanten rundt hele. Det var et godt tips. Skal ta det med meg videre til neste kakebaking...(",)..

Nå fikk jeg lyst til å bake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi listet oss rundt som små når mamma bakte sukkerbrød - var så skummelt at :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Husker vi listet oss rundt som små når mamma bakte sukkerbrød - var så skummelt at :)

Ja, nåde den som var i nærheten da det sank sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det. Har brukt den metoden i mange år på alle slags kaker, med godt hell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...