Gå til innhold

Kronisk polyartritt ble diagnosen

Anbefalte innlegg

kronisk polyartritt ble diagnosen jeg fikk nå. Har hatt diagnosen fibromyalgi noen år, men etter at jeg har vært hos en MEGET grundig revmatolog så fikk altså ny diagnose. Denne gir bedre rettigheter når det gjelder gratis fysioterapi med mere.

Men jeg har jo like mye smerter allikevel....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184433-kronisk-polyartritt-ble-diagnosen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Gratulere" med diagnosen. Nå vet du jo i alle fall med sikkerhet hva smertene kommer av, da! Og som du sier, det gir jo en del fler rettigheter.

Har du forresten vært hos en ugrundig revmatolog først?

Vil vel ikke si at de var "ugrundige" men de var ikke så grundige som denne her. Kjenner meg bare så lettet over at jeg endelig kan tilbakevise alle "besserwissere" som har sagt at det har vært fysisk og at det bare er å ta seg sammen. Nå vet jeg at det kan dokumenteres med røntgen og ultralyd at det er noe fysisk.

Vil vel ikke si at de var "ugrundige" men de var ikke så grundige som denne her. Kjenner meg bare så lettet over at jeg endelig kan tilbakevise alle "besserwissere" som har sagt at det har vært fysisk og at det bare er å ta seg sammen. Nå vet jeg at det kan dokumenteres med røntgen og ultralyd at det er noe fysisk.

som har sagt at det har vært fysisk, der skulle det være: som har sagt at det er psykisk.

Gjest Brigg

Ja, desverre er det av stor betydning for oss kronikere at det er en doagnose en virkelig _kan se_!

Ja, desverre er det av stor betydning for oss kronikere at det er en doagnose en virkelig _kan se_!

Ja det er av stor betydning. Egentlig er det jo sprøtt å kjenne seg lettet over å få en slik diagnose, smerter og andre problem er jo like ille uansett hva det heter.

Annonse

Bra du har fått en diagnose som stadfester hva som er galt. Ikke no' gøy å få høre at det er psykisk, når man sjøl ikke føler det er noe psykisk galt i det hele tatt. Tro meg, jeg vet...

Hva heter den revmatologen du kom til nå forresten, og hvor jobber h*n?

Bra du har fått en diagnose som stadfester hva som er galt. Ikke no' gøy å få høre at det er psykisk, når man sjøl ikke føler det er noe psykisk galt i det hele tatt. Tro meg, jeg vet...

Hva heter den revmatologen du kom til nå forresten, og hvor jobber h*n?

Han jobber på St.Olavs sjukehus i Trondheim. Det er ikke mulig å gjøre annet enn å komme på venteliste der, og da må man ta den legen man får. Jeg er glad jeg kom til ham.

Han jobber på St.Olavs sjukehus i Trondheim. Det er ikke mulig å gjøre annet enn å komme på venteliste der, og da må man ta den legen man får. Jeg er glad jeg kom til ham.

Lykke til videre da!

Husk forresten at du kan søke på behandlingsreiser til Tyrkia/Spania osv. Har en slektning med revmatisme som er på slike reiser annet hvert år. Det er IKKE ferieturer, selv om det er til slike land, det er behandlinger og trening fra morgen til kveld, men man har stor nytte av behandlingene, og et godt fellesskap med de man reiser sammen med.

En annen ting du kan ha glede av (som du kanskje driver med allerede?) er å bade i ekstra oppvarmet basseng.

Også i det daglige har min slektning stort utbytte av å være aktiv i sin lokale revmatikerforening.

Selv vil jeg prøve varme kilder på Lesvos når jeg snart skal dit, er spent på om de kan ha noen effekt :-)

Lykke til videre, håper du finner behandling og/eller medisiner som gir deg lindring.

Lykke til videre da!

Husk forresten at du kan søke på behandlingsreiser til Tyrkia/Spania osv. Har en slektning med revmatisme som er på slike reiser annet hvert år. Det er IKKE ferieturer, selv om det er til slike land, det er behandlinger og trening fra morgen til kveld, men man har stor nytte av behandlingene, og et godt fellesskap med de man reiser sammen med.

En annen ting du kan ha glede av (som du kanskje driver med allerede?) er å bade i ekstra oppvarmet basseng.

Også i det daglige har min slektning stort utbytte av å være aktiv i sin lokale revmatikerforening.

Selv vil jeg prøve varme kilder på Lesvos når jeg snart skal dit, er spent på om de kan ha noen effekt :-)

Lykke til videre, håper du finner behandling og/eller medisiner som gir deg lindring.

Takk for tipset om behandlingsreiser. Jeg går i varmebasseng to ganger i uka og trener, og så sykler jeg på sommeren. Det hjelper veldig godt mot smerter og stivhet, Det nytter ikke å sette seg ned og bare spise tabletter nei. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...