Gå til innhold

Aurorixen skal hamle opp med


Gjest bog

Anbefalte innlegg

alle mine stressorer

studielån som ikke er til å forsørge 1 voksen og 1 tenåring

studieåret er forlenget med 1 mnd uten at lånet økes, jeg får 1 mnd mindre å tjene penger på

barnebidraget er skrevet ned med 2000/ mnd etter nye regler. slik at far kan ha råd til å følge opp f eks med sportsutstyr og ferier. noe han sikkert ville gjort om han ikke var notorisk gjerrig. han har kjøpt barnet 1 trøye på 6 år.

husleie på studentleilighet er økt med 30%

barnefar som ikke stiller på foreldremøter/dugnad/kamper/opptredener/tar alle barn og stebarn på ferie uten dette barnet som ikke har vært på ferie med sin far på 6 år.

et krevende profesjonsstudium

en leilighet for liten til å leve på. sover på stue/kjøkken

ingen familie til avlastning på studiested

bekymringer om jobb på studiested etter endt utdannelse, ønsker å holde ungdommen i klassen sin

osvosv

Aurorix funker, det skal de faen meg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dog1365380703

Ja det er lettere for dem å trøkke i oss tabeletter og si vi må "ta ansvar"

Så ser de dumt på oss når vi prøver å si at vi trenger mat og sted og bo også.

Har funnet ut at den logikken ligger for høyt for dem...eller så har de fått munnkurv hele bøttegjengen.

De TROR rett og slett at vi kan betale husleie etc. med tabeletter.

Du aner ikke hva det har kostet meg å kjempe for menneskelige rettigheter.

Ikke bare økonomisk.

Men hele tiden er det noen som forsvarer dette systemet.

Mentaliteten i dette landet er blitt "Så lenge det går bra med de fleste så drit i om det går til helvete med noen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg i hvert fall få lov å si at jeg håper du får det bedre etterhvert.

Det skal ikke være lett, vet du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lettere for dem å trøkke i oss tabeletter og si vi må "ta ansvar"

Så ser de dumt på oss når vi prøver å si at vi trenger mat og sted og bo også.

Har funnet ut at den logikken ligger for høyt for dem...eller så har de fått munnkurv hele bøttegjengen.

De TROR rett og slett at vi kan betale husleie etc. med tabeletter.

Du aner ikke hva det har kostet meg å kjempe for menneskelige rettigheter.

Ikke bare økonomisk.

Men hele tiden er det noen som forsvarer dette systemet.

Mentaliteten i dette landet er blitt "Så lenge det går bra med de fleste så drit i om det går til helvete med noen"

Hvilke forslag til endringer har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Hvilke forslag til endringer har du?

Jeg HAR allerede forklart mine "forslag" til de rette instansene, og tro meg det var et helvete å gå igjennom ALENE fordi ingen andre tør å si noe nor det kommer til stykke.

Og jeg ble lovet det ene og det andre. Noe som viste seg å være mest drittprat.

Når man blir glemt av hjelpeapperatet og de hele tiden unskylder seg (noe som helt sikkert er riktig også) med at de er underbemannet og ikke har resurser så må man spørre seg selv hvorfor de kan sende hjelp ut av landet hele tiden. Eller bevilge mange millioner til operahus, beskyttelse av "viktige" folk, importert brostein til kongen så det kan se fint ut (vet DU hva det koster å sende en pakke til utlandet???) Da kan du forestille deg milioner av sten.

Jeg kan nevne tusen av andre ting, men hvis du mener dette er viktigere enn helse så hjelper det lite.

Bruk fantasien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurorixen hamler opp med mine manglende forutsetninger for et høvelig liv.

Hvor riktig det er, er en ganske annen sak. Samfunnsmessig er det nok ganske billig, så fremt det ikke viser seg å skape noen kostbare langtidsvirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg i hvert fall få lov å si at jeg håper du får det bedre etterhvert.

Det skal ikke være lett, vet du :o)

Takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke forslag til endringer har du?

Studielån til å leve av, selv om man ikke har anledning til å jobbe ved siden av pga forsørgeransvar?

Studentleiligheter, og andre rimelige leie-leiligheter, til de av oss med dårlig råd?

Barnebidrag i %-andel av inntekt, og som ikke tar hensyn til "hva det koster å ha et barn". Nåværende regler sier at det koster 800.- per mnd ekstra i husleie å ha ett barn...

Hva man skal gjøre med fedre som ikke intresserer seg i barna sine er jeg mer usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HAR allerede forklart mine "forslag" til de rette instansene, og tro meg det var et helvete å gå igjennom ALENE fordi ingen andre tør å si noe nor det kommer til stykke.

Og jeg ble lovet det ene og det andre. Noe som viste seg å være mest drittprat.

Når man blir glemt av hjelpeapperatet og de hele tiden unskylder seg (noe som helt sikkert er riktig også) med at de er underbemannet og ikke har resurser så må man spørre seg selv hvorfor de kan sende hjelp ut av landet hele tiden. Eller bevilge mange millioner til operahus, beskyttelse av "viktige" folk, importert brostein til kongen så det kan se fint ut (vet DU hva det koster å sende en pakke til utlandet???) Da kan du forestille deg milioner av sten.

Jeg kan nevne tusen av andre ting, men hvis du mener dette er viktigere enn helse så hjelper det lite.

Bruk fantasien.

Du føler deg tydeligvis svært urettferdig behandlet. Det har du kanskje også blitt, men ut i fra måten du skriver om dette temaet her på forumet så lurer jeg på om du ikke ville være bedre tjent med å finne mer konstruktive måter å formulere problemene på. Slik det er nå så sier du nærmest at "alt er galt", og da blir det umulig å forholde seg til for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studielån til å leve av, selv om man ikke har anledning til å jobbe ved siden av pga forsørgeransvar?

Studentleiligheter, og andre rimelige leie-leiligheter, til de av oss med dårlig råd?

Barnebidrag i %-andel av inntekt, og som ikke tar hensyn til "hva det koster å ha et barn". Nåværende regler sier at det koster 800.- per mnd ekstra i husleie å ha ett barn...

Hva man skal gjøre med fedre som ikke intresserer seg i barna sine er jeg mer usikker på.

Det begynner å bli lenge siden jeg levde av studielån, men dersom de siste års endringer ikke har medført at man kan studere uten å måtte jobbe mye ved siden av, så er jeg enig i at lånet er for lite. Er også enig i at man må ta hensyn til om studenten har forsørgeransvar for små barn - særlig dersom man slik som du nærmest har ansvaret alene.

Er også enig i at det ikke er lett å si hva man bør gjøre med uinteresserte fedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melancholy

Dette med penger er kanskje noe du burde tenkt på før du begynte å studere?

Hvor er den andre av foreldrene i dette her? Er noe som heter barnebidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med penger er kanskje noe du burde tenkt på før du begynte å studere?

Hvor er den andre av foreldrene i dette her? Er noe som heter barnebidrag.

Det er et langt studium, forutsetningene er endret radikalt underveis, det står jo faktisk i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med penger er kanskje noe du burde tenkt på før du begynte å studere?

Hvor er den andre av foreldrene i dette her? Er noe som heter barnebidrag.

Har du ikke lest innlegget ?

Tips: Sjekk avsnitt 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dog1365380703

Du føler deg tydeligvis svært urettferdig behandlet. Det har du kanskje også blitt, men ut i fra måten du skriver om dette temaet her på forumet så lurer jeg på om du ikke ville være bedre tjent med å finne mer konstruktive måter å formulere problemene på. Slik det er nå så sier du nærmest at "alt er galt", og da blir det umulig å forholde seg til for andre.

Sorry...Er bare litt sint fordi neste måned bor vi på gaten fordi trygdekontoret er underbemannet og ikke har tid til å gi meg det jeg har krav på før det er for sent.

Kona ligger hver dag i smerte fordi legen har bestemt at "det er ingenting"

Det samme sa de til stemoren min når hun hadde kroppen full i kreft..."det er ingenting"

Skifte fastlege?

Går ikke fordi de sier at ingen er ledig (trodde de kunne sette oss på en liste, men nei)

Men jeg skal vel være fornøyd og ta det med et smil fordi det er jo mange som får bra behandling hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry...Er bare litt sint fordi neste måned bor vi på gaten fordi trygdekontoret er underbemannet og ikke har tid til å gi meg det jeg har krav på før det er for sent.

Kona ligger hver dag i smerte fordi legen har bestemt at "det er ingenting"

Det samme sa de til stemoren min når hun hadde kroppen full i kreft..."det er ingenting"

Skifte fastlege?

Går ikke fordi de sier at ingen er ledig (trodde de kunne sette oss på en liste, men nei)

Men jeg skal vel være fornøyd og ta det med et smil fordi det er jo mange som får bra behandling hm?

Du trenger ikke ha fastlegen i den kommunen der du bor.

Se http://is.trygdeetaten.no/FastlegeWeb/fastlege/ (klikk på neste nederst på siden for å finne ledige fastleger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry...Er bare litt sint fordi neste måned bor vi på gaten fordi trygdekontoret er underbemannet og ikke har tid til å gi meg det jeg har krav på før det er for sent.

Kona ligger hver dag i smerte fordi legen har bestemt at "det er ingenting"

Det samme sa de til stemoren min når hun hadde kroppen full i kreft..."det er ingenting"

Skifte fastlege?

Går ikke fordi de sier at ingen er ledig (trodde de kunne sette oss på en liste, men nei)

Men jeg skal vel være fornøyd og ta det med et smil fordi det er jo mange som får bra behandling hm?

Hva sier sosialkontoret? Å hjelpe folk til å ha et sted å bo pleier å ha høy prioritet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Hva sier sosialkontoret? Å hjelpe folk til å ha et sted å bo pleier å ha høy prioritet der?

Jo, og de sender meg som vanlig til et komunalt sted hvor det sitter en og sier det samme hver gang. "Det er flere tusen imigranter før deg i køen"

En annen ting som skuffer meg om ikke overasker meg er holdningen til folk.

Sist gang jeg prøvde å leie svarte 99% da de fikk vite jeg var sykemelt at "slike folk ville de ikke ha i hus".

Som om jeg automatisk var en kriminel fordi jeg var syk.

Snakk om hitler idealisme!!! Han så også på syke folk som svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Aurorixen hamler opp med mine manglende forutsetninger for et høvelig liv.

Hvor riktig det er, er en ganske annen sak. Samfunnsmessig er det nok ganske billig, så fremt det ikke viser seg å skape noen kostbare langtidsvirkninger.

På hvilken måte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...