Gjest Gullfiskhjernen Skrevet 7. februar 2001 Del Skrevet 7. februar 2001 I veldigt lang tid (ca.1år), har jeg 2-3 ganger i måneden fått en utrolig smerte i høyre arm (nede ved pulsåren), i en av blodårene ved siden av pulsåren. Det kan vare opptil 1-2 timer. Blodåren hovner litt opp, å området blir litt blått. Men ikke som et blåmerke. Etter smarten er borte er det ingen merker etter hevelsen, og blåfargen er borte.Jeg har ikke gjort noe spesielt når jeg har fått det. Noen ganger kommer det mens jeg sitter på cafe med en kopp kaffe å slapper at. Kan det være trange blodårer? Kan det ha med at jeg er for tynn (17 år,44kg,1.65) slik at blodet ikke får plasere skikkeligt? Eller kan røykingen eller kaffe drikkingen min ha noe å si?Eller at jeg stresser alt for mye? Jeg lever et liv som de fleste andre ungdommer ikke gjør, å er nødt til å springe fra den ene tingen til den andre. Allerede plaget med stressmage,så d burde si sitt(luft i magen osv. Kunne foresten fått et godt råd i samme slengen om det også). Det virker ikke som om det er voksesmerter, jeg er så å si helt utvokst. Å smertene kjennes ikke ut som voksesmerter. Kan du/dere hjelpe meg å finne ut hva som er gale? Smertene er ofte så smertfulle at jeg ikke får sove. Takk på forhånd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18448-smerter-i-blod%C3%A5re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Svar til Gullfiskhjernen. Dette har sannsynligvis ikke noe med blodårer å gjøre. Det er et uvanlig sted å få smerter. Imidlertid finnes det endel strukturer i den regionen som vil kunne gi smerte, bl. a. en rekke sener og seneskjeder, håndledd (mange ledd), benhinner, o.l. Det som passer mindre bra er den sporadiske, nærmest anfallsvise karakteren disse plagene har. Skulle imidlertid dette vedvare, bør du få en lege til å se nærmere på det. Jeg har mistanke om at dine besvær er av en annen karakter, mest relatert til endel av de åpenbare tabbene du gjør. Husk at du bare har èn helse. Den kan overraskende lett ødelegges, og du får ikke kjøpt en ny. Du bør opplagt forandre adskillig på livsstilen : kosthold, røyking, stress, mangel på mosjon (?), andre ting ? Avlegg et ekstra nyttårsløfte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18448-smerter-i-blod%C3%A5re/#findComment-82974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.