Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men, når du vet at det erlanghelg og ikke muligheter for å gjøre innkjøp av salat og andre ferskvarer dagen før- hvorfor inviterer du da så mange gjester?!

Jeg syns det er hyggelig - -er ikke det en god nok grunn? - Jeg sa ikek det var noe problem for meg - for vi bor jo rett ved grensa.

Vi er en familie på 16 og vi møtes både titt og ofte - denne gangen var det bare jeg som hadde anledning til å handle :)

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• Gemini

9

• puttelull

7

• Lula

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest kjetta
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig - -er ikke det en god nok grunn? - Jeg sa ikek det var noe problem for meg - for vi bor jo rett ved grensa.

Vi er en familie på 16 og vi møtes både titt og ofte - denne gangen var det bare jeg som hadde anledning til å handle :)

Jada, kjære deg!

Enhver får da ordne seg som det passer seg!;-)

Men jeg er likevel enig med puttelull: Tankegangen som råder nå for tida er litt betenkelig, generelt sett, altså!

Skrevet

Jada, kjære deg!

Enhver får da ordne seg som det passer seg!;-)

Men jeg er likevel enig med puttelull: Tankegangen som råder nå for tida er litt betenkelig, generelt sett, altså!

Det morsomme med dagen i dag og dengang da...

Nå "skal" begge ut i arbeidslivet- ungene "skal" i barnehage eller skole - og det i åpningstiden til de fleste butikker - -

Min mor hadde all verdens tid til å handle i både fiskehandler'n, kjøttbutikken -og ja, på meieriet!

I dag må vi - om vi skal rekke hjem før unga skal legge seg - stresse inn i svære billigprisbutikker med sure folk i laaaaange køer. Vi hater det, -vi veksler vel ikke to ord med de i kassene engang (jo, JEG gjør det da -men så syns de jeg er rar også)

Vi, moderne foreldre som lever A4-liv har det mye mer stressende når det gjelder å få handlet inn. Jeg syns ikke det er ille at butikken KIWI der vi bor er åpne til 2300 - det er flott for alle de som velger å gå i ro og fred og handler etter at ungene har lagt seg. Da får man kjøpt det man SKAL- ikke bare det man har LYST på fordi man er sulten - og ungene slipper å være med på det de syns er aldeles pyton- om de ikke får mast til seg en sjokolade eller en is - som står plassert lagelig til ved kassene.

Vi moderne foreldre ønsker også å planlegge kosten, etter økonomi og kalender.

DERFOR syns jeg det er helt på sin plass at butikkene er åpne når majoriteten av folket har tid til å handle.

Basta! :)

Skrevet

Nå "skal" begge ut i arbeidslivet- ungene "skal" i barnehage eller skole - og det i åpningstiden til de fleste butikker - -

Min mor hadde all verdens tid til å handle i både fiskehandler'n, kjøttbutikken -og ja, på meieriet!

I dag må vi - om vi skal rekke hjem før unga skal legge seg - stresse inn i svære billigprisbutikker med sure folk i laaaaange køer. Vi hater det, -vi veksler vel ikke to ord med de i kassene engang (jo, JEG gjør det da -men så syns de jeg er rar også)

Vi, moderne foreldre som lever A4-liv har det mye mer stressende når det gjelder å få handlet inn. Jeg syns ikke det er ille at butikken KIWI der vi bor er åpne til 2300 - det er flott for alle de som velger å gå i ro og fred og handler etter at ungene har lagt seg. Da får man kjøpt det man SKAL- ikke bare det man har LYST på fordi man er sulten - og ungene slipper å være med på det de syns er aldeles pyton- om de ikke får mast til seg en sjokolade eller en is - som står plassert lagelig til ved kassene.

DERFOR syns jeg det er helt på sin plass at butikkene er åpne når majoriteten av folket har tid til å handle.

For ikke å snakke om alle arbeidsplassene .. Kjempebra arbeidspraksis spesielt for studenter.

Hadde bare arbeidsgiverne i Norge skjønt at man bør ansette folk også nå så.. veksten i næringslivet har vært større enn beregnet, mens fallet i arbeidsledigheten er mindre enn beregnet.

Noe som ikke stemmer.

Skrevet

-ja, du har et poeng der!

Og det er klart, behovet for å handle varierer jo fra familie til familie, og!

Her saftes, syltes og kokes det f.eks. bær til gele, saft og syltetøy, det skytes viltkjøtt så vi har mat et helt år, vi dyrker grønnsaker og bær, og vi er selvhjulpen med det meste. Vi lager alle middager fra bunnen av (ikke ferdigpizza osv), og vi har stor plass til lagring både av tørr- og fysevarer.

Vi er begge i 100% jobb og har 3 unger under skolepliktig alder.

Men likevel klarer vi å planlegge for mer enn 3 dager framover!:-)

Vi lager hele tida middagsplaner, og kjøper inn det vi måtte trenge i forhold til det. Salat, f.eks, kjøpes (på vinteren), skylles under springen, deles opp og legges i plastboks med lokk. Da står den seg noen dager, og er frisk og knasende god.

Det er ikke det at jeg ikke vil at folk skal handle når det passer dem, men likevel! Når det er er helligdager, synes jeg ikke det passer seg å fly rundt å handle, jeg!

Gjest begonia
Skrevet

ENIG! Det er markedet som bestemmer tilbudet. Det er samfunnet som er i endring, og så endrer åpningstidene seg etter det. Vi kan jo bare se til USA. Slik vi har sett på film derfra i 10-20 år, slik blir det her etterhvert. All erfering tilsier iallefall det.

Ingen kan stoppe utviklingen. Det er tull å sammenligne med slik folk ordnet seg før, siden de da levde under helt andre forhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...